Egyre több magyar vásárol online

MTI Sajtóadatbank, 2015. március 17. 08:26

A magyar internetező lakosság 40 százaléka vásárol magyar, illetve 16 százaléka külföldi oldalról, 2014-ben ez az arány még csak 32 százalék, illetve 12 százalék volt, összevonva a hazai netezők 42 százaléka szokott online vásárolni - derül ki a Gemius üzleti tanácsadó cég felméréséből.

A kutatás rámutatott, hogy a legnépszerűbb e-kereskedelmi oldalak a webáruházak, a legtöbben - a válaszadók 70 százaléka - pedig könyv-zene-film kategóriában vásároltak valamilyen terméket. Ezt követte a ruházat és a kiegészítők kategória 62 százalékkal, a megkérdezettek alig több mint fele (53 százalék) vett már online mozi-, koncert- és színházjegyet. Ugyanakkor legnagyobb arányban az elektronikai cikkek iránti vásárlási hajlandóság növekedett.
 

A felmérésből kiderült az is, hogy egy átlagos bevásárlókosár értéke fogyasztónként 20 430 forint, egy év alatt pedig átlagosan 134 160 forintot költ egy vásárló az e-kereskedelemben. A termékek átvételére legszívesebben a futárszolgálatot használják a vevők, és előnyben részesítik az utólagos készpénzes fizetést.
 

A Gemius arra számít, hogy a jövőben az online élelmiszervásárlás lendül fel leginkább, mindamellett, hogy a válaszadók 58 százaléka a személyes kontaktus hiánya miatt nem vásárol weben keresztül. A cég szerint számukra az alacsonyabb és kedvezményes árak jelentenék a legnagyobb motivációt az internetes vásárláshoz.
 

A reprezentatív kutatás 2015. január 12. és 23. között, 1540 (15 éven felüli) internetező megkérdezésével készült.

Kulcsszavak: e-commerce e-kereskedelem

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Feltörekvő művészeket díjazott a HONOR Talents program

Európában első alkalommal, Helsinkiben került megrendezésre a HONOR Talents Global Design Awards díjátadó rendezvénye. A verseny a fiatal művészek fejlődését és kreativitását a technológia segítségével támogatja, inspirálja, és művészetüket a nemzetközi színpadon mutatja be. 

2024. december 6. 20:01

Az év talán legvagányabb kollaborációját indította el a Billingo

2024 egyik legérdekesebb világpiaci trendje a márka együttműködések, azaz a kollaborációk kirobbanása volt. Ez a trend egyelőre inkább a külföldi és jellemzően a globális márkák életében volt látható, de már itthon is bontogatja a szárnyát. Egyre több kisebb és nagyobb márkánál jelent meg ez a típusú együttműködés, ahol a cél az, hogy a márkák kiaknázzák egymás erősségeit, új közönséget érhessenek el és növelhessék láthatóságukat a piacon. 

2024. december 6. 16:37

Pénz, de honnan? 2024. Választhatsz a vissza nem térítendő pályázatokból is!

A GINOP Plusz 2.1.3.-24 Innovációs pályázati kiírás első fecskéje 70 milliárdos kerettel már pályázható a kkv-k és mikrovállalkozások részére.  Csak a kiemelt régió vállalkozásai kaphatnak belőle innovációs képességük erősítése szándékával. Újdonság, hogy a marketing, értékesítés és logisztika is innovációként ismerhető el! A Pénz, de honnan? 2024 roadshow budapesti állomásán december 17-én is sok új kedvezményes, támogatott forrást hoznak az előadók Közép-Magyarország kkv-döntéshozóinak.

2024. december 6. 16:28

Instabil Li-ion akkumulátorok gyors észlelése

A Brady Corporation új, költséghatékonyabb megoldást kínál a tárolt instabil Li-ion akkumulátorok gyors észlelésére. A másodpercenként 0,5 °C hőmérséklet-különbség automatikus mérésére képes megoldás biztosítja a szükséges pontosságot és sebességet az instabil akkumulátorok elkülönítéséhez még azelőtt, mielőtt azok biztonsági kockázatot jelentenének.

2024. december 6. 14:56

A Samsung One UI 7 bétaverziója a mobil AI jövőjébe enged betekintést

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az élvonalbeli mesterséges intelligencia-algoritmusokat és a multimodális képességeket a felhasználói felület minden egyes kapcsolódási pontjába beépíti, egy olyan AI-platformot létrehozva így, amelyen minden interakció természetesnek és intuitívnak hat. A bétaverzió felhasználói elsőként tapasztalhatnak meg egy továbbfejlesztett, személyre szabhatóbb mobilélményt.

2024. december 6. 13:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14

Változások a Magyar Telekom felsővezetésében

2024. december 4. 13:04

December 15. éjfélig lehet nevezni Az Év Honlapja pályázatra!

2024. december 2. 11:38

Megvannak az idei év legjobb webshopjai

2024. november 29. 17:16