Media Hungary 2015: a könnyzacskóinkra hajtó reklámok tarolnak a közösségi médiában
Május közepén hagyományosan Siófokra szegeződik a hazai média- és reklámszakma szeme: jön a huszadik születésnapját ünneplő Media Hungary konferencia. Az idei év fő témája, hogy a digitális forradalom által gerjesztett cunami hullámain miként kaphat új erőre a hazai médiapiac.
A média- és reklámpipar legnagyobb és legjelentősebb hazai szakmai eseménye ezúttal is fontos, aktuális kérdésekre keresi a választ a kommunikációs iparág jelenével és jövőjével kapcsolatban. A Media Hungary több mint 200 hazai és nemzetközi szakértő segítségével szedi ízekre a meghatározó trendeket, a digitális robbanás és a közösségi média előretörésének hatásait május 12-13-án.
A hardcore szakmai tematikát pedig számos színes, könnyedebb, ámde szintén friss és releváns problémákat boncolgató szekció és előadás lazítja fel, és teszi még izgalmasabbá. Ennek szellemében a Media Hungary keretében szó lesz az érzelmek szerepéről a fogyasztói döntéshozásban, a nők jelentőségéről az üzletben, a hétköznapokban és a médiában, valamint számos Y és Z generációs előadó segít betekinteni a digitális bennszülöttnek nevezett nemzedékek gondolkodásmódjába, médiahasználati szokásaiba is.
Könnyzacskóinkra hajtanak a legtöbb megosztást elérő reklámok
Modern világunkban egyre nagyobb szerepet kapnak az érzelmek az üzleti életben is, melyre a konferencia külön, neuromarketinggel és emóciókkal foglalkozó szekcióval reflektál. A tematika keretében olyan neves, sztárelőadók gondolatait hallhatjuk, mint Mérő László, aki arról beszél majd, hogy a legfrissebb pszichológiai kutatások szerint az érzelmek a színtisztán logikus, racionális gondolkodásban is jelen vannak. Tari Annamária a meggyőzés és manipuláció retorikáját elemzi majd, míg Sas István elismert reklámpszichológus szakember, arról tart például előadást, hogy az utóbbi időben a közösségi médiában azok a reklámok tarolnak, melyek az érzelmekért felelős limbikus rendszert igyekeznek „birizgálni” szentimentális történetekkel, könnyfacsaró áldozatvállalással és katartikus hepiendekkel.
Empátia, kompromisszumkészség, egyensúly - fókuszban a nők
A hazai gazdasági szereplők, döntéshozók, a média és marketing világa is egyre inkább felismeri és elismeri a női értékeket. A Media Hungary éppen ezért egy saját szekciót szentel a témának „Keresem a nőt” címmel. Az előadók között olyan illusztris nevekkel találkozhatunk, mint Hajós András, Szily Nóra vagy éppen Müller Péter. Szó lesz többek között arról, hogy mit jelent nőként szemlélni a világot, hogyan lehet cégként, hirdetőként megszólítani a női célcsoportokat, de a nőknek szóló médiumok színes hazai palettája is terítékre kerül. Emellett számos, üzleti életben sikeres nő is beszámol majd tapasztalatairól, az itthoni női karrierlehetőségekről.
Tényleg fenekestül forgatja fel a világot az Y és Z generáció?
A média-, marketing és kommunikációs szakemberek számára igazi kihívás a digitális bennszülötteknek nevezett generációk (Y és főleg a Z) megszólítása. Vajon tényleg teljesen más motivációk, döntési mechanizmusok és médiahasználati szokások jellemzik a mai fiatalokat? Erre a kérdésre a konferencia olyan újgenerációs szakemberek segítségével keresi a választ, akik saját, kreatív ötleteikkel, vállalkozással már sikereket értek el a digitális tartalom iparágban. Az előadások során megtudhatjuk, hogy honnan választ magának véleményvezéreket az Y és a Z generáció, vagy hogyan lehet a társdalmi problémák iránt felkelteni a tízen-huszonévesek figyelmét. De arról is szó esik, hogy a fiatalok életében vajon a televízió-e a leginkább meghatározó felület, vagy a digitális platformok már átvették hatalmat.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar fejlesztés tölti fel a weboldalak üres felületeit
- Media Hungary 2015: a hagyományos médián csak a technológiai forradalom segíthet
- IAB Hungary: idén már az online lehet a legnagyobb hazai hirdetési piac
- Gyermekek az interneten: tiltás vagy megértés?
- KKV-AKADÉMIA: a reklámadótól a tartalommarketingig
- Reklámadó: a közösségi oldalakat is bevonhatják az adózói körbe
- Media Hungary 2014: ezernél több médiaguru kutatta együtt a jövőt
- Media Hungary - Karas: az új médiakultúra nagyobb felelősséget ró az alkotókra
- Media Hungary - Előadások a szabályozás tapasztalatairól és a tartalomfejlesztésről
- Media Hungary – Előadások a sikeres tévéműsorokról
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI Summit Budapest 2025: Nobel-díjas kutató nyitja meg a konferenciát
Az AI Summit Budapest – a régió legnagyobb mesterséges intelligenciával foglalkozó rendezvénye – idén még látványosabb keretek között várja a szakma képviselőit és az érdeklődőket. A 2025. szeptember 8–9-én megrendezésre kerülő eseménynek ismét a Városliget ad otthont, ezúttal három különböző helyszínen. A tavaly 3.000 fős teltházas konferencia után a szervezők idén már 5.000 résztvevőre számítanak. A rendezvényt dr. Krausz Ferenc Nobel-díjas fizikus nyitja meg.
Novellapályázat diákoknak – Képzeld el a jövőt humanoid robotokkal!
Elgondolkodtál már azon, milyen lenne együtt élni robotokkal? Vajon hogyan formálja át mindennapjainkat, ha mesterséges intelligencia is beköltözik az otthonainkba? Lehet, hogy már meg is született benned egy történet erről a jövőről – vagy éppen kérdéseid vannak, amiket szívesen megvitatnál egy AI chatbottal?
Kiemelkedő magyar siker az ISEF világdöntőjén
Az elmúlt évek egyik legkiemelkedőbb magyar eredményét érte el Vida Ákos az Egyesült Államokban, Ohio államban megrendezett ifjúsági tudományos világversenyen. A háromdimenziós nyomtatás továbbfejlesztését célzó projektjével Ákos saját szakterületén ezüstérmet szerzett. Már a döntőt megelőzően is magára vonta a zsűri figyelmét, és két különdíjat is elnyert: az Auto Care Association 5000 dolláros díját, valamint a Patent and Trademark Office Society 500 dolláros elismerését.
Erősen kezdte az évet a Magyar Telekom
A Magyar Telekom ma közzétette 2025. első negyedévére az EU által befogadott Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Kémháború a Kárpátok árnyékában: kiber-támadások és titkos műveletek az ukrán–magyar fronton
Az ukrán biztonsági szolgálat (SBU) május elején leleplezett egy magyar katonai hírszerzési hálózatot Kárpátalján, amely érzékeny katonai információkat gyűjtött, és a lakosság reakcióit mérte egy esetleges magyar katonai jelenlét esetén. A botrány diplomáciai viszályt váltott ki, miközben a háttérben egyre kifinomultabb kiber-hadviselési technikák is megjelentek a két ország közötti feszültségben.