Küszöbön az e-mezőgazdaság Magyarországon is
forrás: Prím Online, 2015. június 21. 15:46
2012 nyarán a Magro.hu mezőgazdasági piacér azzal a céllal indult el, hogy a mindennapok részévé tegye az internethasználatot a magyar agráriumban. Bővítse a gazdák digitális ismereteit és népszerűsítse az internetes marketinget és kereskedelmet. Azóta három év telt el, most ünneplik a 3. születésnapjukat és adataik azt mutatják, nyitott kapukat döngetnek. Ma már jól megfér egymás mellett az informatika és a gumicsizma hazánkban is.
2012 júniusában még csak a lehetőség volt adott. A Magro.hu által a cég indítás előtt elvégzett felmérése azt mutatta, hogy a gazdák és gazdaságok többsége hozzáfér a világhálóhoz és valamilyen gyakorisággal használja is azt. Igaz, nem feltétlenül üzleti célokra. Azóta felgyorsultak az események. Mára a mezőgazdasági szereplők háromnegyede asztali számítógéppel, fele hordozható számítógéppel rendelkezik, minden másodiknak van okostelefonja és minden hatodiknak táblagépe van. Impozáns számok. Ráadásul nem csak birtokolják, használják is ezeket. Háromnegyedük rendszeresen és gyakran használja az online agrárportálokat és a piacteret.
És ez nem minden. Egyre több a szenzor, GPS és ipari kamera a mezőgazdasági járművekben és földeken. A jelen vagy még inkább a közeljövő a precíziós mezőgazdaságé, amikor a bitek adnak tanácsot abban, milyen tápanyag hiányzik a földből vagy mikor kell azt öntözni. És megjelentek a pilóta nélküli légi járművek, az úgynevezett drónok is.
„Úgy gondoljuk, hogy az elmúlt 3 évben a magunk eszközeivel szintén jelentősen hozzájárultunk az internet napi rutinná váló használatához. Kifejlesztettük pl. a Magro Gabonaindexet (MGX), aminek segítségével a gazdák nyomon követhetik a kukorica és búza napi fizikai árát, és így jobban tudják időzíteni az adásvételeiket. Ilyen információ ez előtt nem volt elérhető Magyarországon.” – mondta Bóné Tímea, az Magro.hu agrárpiactér egyik alapító tulajdonosa.
A portál év elején Gazdag Gazda Webkonferencia-sorozatot is indított, amely szintén újszerű kezdeményezés az iparágban. A gazdálkodók ugyanis a számítógépük előtt ülve egy videó szobában tartózkodva, hasznos ismereteket kapnak a világháló üzleti célú felhasználásának lehetőségeiről, az aktuális agrárpályázatokról és más praktikus témákról. A webkonferencia egyre népszerűbb, több száz gazdálkodó vett részt eddig az eseményeken.
„Bár erről kevés hír lát napvilágot, az interneten már mezőgazdasági árukat is lehet adni-venni. Piacterünk látogatottsága évente 35 %-kal növekszik, eddig több mint fél millió gazdaság és viszonteladó vagy gyártó kereste fel az oldalt. Rendszerünkben
az elmúlt három évben 3,7 millió tonna gabona fordult meg, több mint 1 millió tonna zöldséget-gyümölcsöt és 105 ezer darab haszonállatot kínáltak eladásra és megvételre. Közép- és hosszútávú terveink közé tartozik, hogy egyre hangsúlyosabb szerepet töltsünk be az agráriumban.” – fejtette ki Németh István, a Magro.hu ügyvezetője, gabonapiaci szakértő.
És ez nem minden. Egyre több a szenzor, GPS és ipari kamera a mezőgazdasági járművekben és földeken. A jelen vagy még inkább a közeljövő a precíziós mezőgazdaságé, amikor a bitek adnak tanácsot abban, milyen tápanyag hiányzik a földből vagy mikor kell azt öntözni. És megjelentek a pilóta nélküli légi járművek, az úgynevezett drónok is.
„Úgy gondoljuk, hogy az elmúlt 3 évben a magunk eszközeivel szintén jelentősen hozzájárultunk az internet napi rutinná váló használatához. Kifejlesztettük pl. a Magro Gabonaindexet (MGX), aminek segítségével a gazdák nyomon követhetik a kukorica és búza napi fizikai árát, és így jobban tudják időzíteni az adásvételeiket. Ilyen információ ez előtt nem volt elérhető Magyarországon.” – mondta Bóné Tímea, az Magro.hu agrárpiactér egyik alapító tulajdonosa.
A portál év elején Gazdag Gazda Webkonferencia-sorozatot is indított, amely szintén újszerű kezdeményezés az iparágban. A gazdálkodók ugyanis a számítógépük előtt ülve egy videó szobában tartózkodva, hasznos ismereteket kapnak a világháló üzleti célú felhasználásának lehetőségeiről, az aktuális agrárpályázatokról és más praktikus témákról. A webkonferencia egyre népszerűbb, több száz gazdálkodó vett részt eddig az eseményeken.
„Bár erről kevés hír lát napvilágot, az interneten már mezőgazdasági árukat is lehet adni-venni. Piacterünk látogatottsága évente 35 %-kal növekszik, eddig több mint fél millió gazdaság és viszonteladó vagy gyártó kereste fel az oldalt. Rendszerünkben
az elmúlt három évben 3,7 millió tonna gabona fordult meg, több mint 1 millió tonna zöldséget-gyümölcsöt és 105 ezer darab haszonállatot kínáltak eladásra és megvételre. Közép- és hosszútávú terveink közé tartozik, hogy egyre hangsúlyosabb szerepet töltsünk be az agráriumban.” – fejtette ki Németh István, a Magro.hu ügyvezetője, gabonapiaci szakértő.
Kapcsolódó cikkek
- Drónok segítik a magyar gazdákat a termelékenység növelésében
- Mobilalkalmazás hozza össze a helyi termelőket a vevőkkel
- Az online kereskedelem fortélyaira tanítják a gazdákat
- Online mezőgazdasági portál a külföldi piacokon való megjelenés megkönnyítésére
- Rendezvénysorozat e-kereskedésről és agrármarketingről gazdáknak
- Mezőgazdasági tudásközpont létrehozását célzó kutatás indult
- Információs rendszert hoz létre a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal
- Hiánypótló mezőgazdasági blogot indított a Magro.hu
- Szemléletformáló internetes fejlesztés a mezőgazdasági adózásra
- Online média trendek a mezőgazdaságban