Visszapillantó tükörbe épített szemtanúval vigyáz ránk a Mio

forrás: Prím Online, 2015. június 23. 16:30

Zsúfolt és felgyorsult közlekedési kultúránkban naponta történnek nehezen tisztázható helyzetek, biztosítási félreértések vagy éppen cserbenhagyásos balesetek. A Mio vadonatúj, tükörbe integrált autós kamerái igazi ütőkártyák az ilyen helyzetekre. Széles látószögben rögzítik az úton történteket és az autót érő erőhatásokat, melyek együttesen akár bizonyítékként is szolgálhatnak kérdéses szituációkban. A MiVue Mirror eszközei bár elsőre hagyományos tükröknek tűnnek, valójában láthatatlan, kiterjedt figyelmű high-tech testőrök.

Egy bosszantó koccanás vagy váratlan karambol alkalmával szinte fel sem tudjuk idézni, mi is történt a másodperc ezred része alatt. A sokkhatás miatt zavaros emlékek, eltérő vélemények születnek, így a legtöbb esetben nehezen rekonstruálható egy-egy baleset. Ilyenkor a valódi vétkes kilétéről nehéz megegyezni, a cserbenhagyásos esetekről nem is szólva, mikor a kárt okozó fél adategyeztetés nélkül hagyja el a helyszínt.

 



Az egyre népszerűbb autós kamerákat épp az ilyen helyzetek hívták életre, hiszen segítségükkel a félreértések egyszerűen kezelhetők. A Mio fedélzeti kameracsalád legtrendibb tagja, a MiVue Mirror R30 kristálytisztán rögzíti az eseményeket: 130°-os látószöge belátja a teljes utat, a hatrétegű üveglencse és az infravörös szűrő pedig segít akár gyenge fényviszonyok mellett is kiváló minőségű képet készíteni. A csúcstechnológiát Ambarella™ A7L-50D processzor támogatja, így a kamera 2304 x 1296p (Extrem HD) felbontásban rögzíti a videókat, másodpercenként 30 képkocka sebességgel.

Tartsa szabadon a műszerfalat

A panorámatükörbe épített fedélzeti rögzítő vékony és kompakt kialakítása biztosítja, hogy alig fogja észrevenni a kocsiban elhelyezett kamerát, ráadásul anélkül érezheti biztonságban magát, hogy a túlzsúfolt műszerfal akadályozná a szabad kilátást. A 30 centi széles okos eszköz bármilyen visszapillantóval kompatibilis, saját tükörfelületet használ, melyben egy 4,3 hüvelykes LCD képernyő is helyet kapott. 

Minden úton töltött pillanatot rögzít

A Mio autós kamerák egyik nagy előnye, hogy nem kell minden elinduláskor bekapcsolni, hanem automatikusan elindul, amint az autót beindítjuk. Ennek hála minden úton töltött perc rögzítésre kerül, és a tárhely (MicroSD) betelte esetén a rendszer a régebbi felvételeket kezdi felülírni, a szünetmentes felvétel érdekében. Koccanás vagy baleset esetén azonban rendkívüli protokoll lép érvénybe, a beépített G érzékelőnek köszönhetően a kamera ütközés hatására automatikusan menti az aktuális esetről készült videofelvételt és erőhatás adatokat egy külön mappába, melyet biztonsági rendszer véd a felülírással szemben.

 



Autónk mellett ránk is vigyáz

A bizonyító erejű felvételek akkor a legjobbak, ha sosem lesz rájuk szükség. Az autós kamerák között egyedülálló funkcióként az R30 sávelhagyásra figyelmeztető rendszert is tartalmaz, ami rögtön jelez, ha átlépjük a felfestést. Az LDWS technológia eredményesen csökkenti a figyelmetlenségből vagy éppen fáradtságból bekövetkező balesetek számát, a Mio kamerák így nem csak rögzítik, de meg is előzik a karambolokat.

A Mio újgenerációs autós kamerái 2015.június 15-től kaphatók itthon, már 57.990 Ft-tól.

 

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

ABB innovatív töltési megoldások és hazai tervek az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapján

Szeptember 9. immár ötödik éve az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapja, amelyet 2020-ban az ABB kezdeményezett. Idén a világnap alkalmából Márgus Norbert, az ABB Digitális & E-Mobilitás üzletág fejlesztési specialistája volt a Villanyautosok.hu heti podcastjának, a Villanyórának a vendége.

2024. szeptember 10. 10:21

Csillagos ötös a biztonságra – így készült a magyarországi bemutatkozásra az OMODA 5

Ötcsillagos biztonsági minősítést kapott augusztusban az ASEAN NCAP szervezettől a Chery Group hamarosan Magyarországon is bemutatkozó autója, az OMODA 5. 

2024. szeptember 8. 12:03

Hackerbiztos tanúsítványt kapott az LG Volkswagen számára kifejlesztett adó-vevő modulja

Az LG Electronics (LG) által a Volkswagen számára kifejlesztett, a járművek és a környezetük közötti kommunikációt lehetővé tevő V2X (vehicle-to-everything) megoldás megkapta az IT biztonság területén nemzetközileg elismert szabványnak számító Common Criteria (CC) tanúsítványt, a V2X kategóriában a világon elsőként. Ez az eredmény tovább erősíti az LG globális járműalkatrész-piacon betöltött vezető pozícióját, és rávilágít a vállalat fejlett képességeire a járművek kiberbiztonsága terén, amely terület egyre fontosabbá válik a hálózatba kapcsolt autók korában.

2024. augusztus 29. 16:51

A Volvo 300 elektromos teherautóra kapott megrendelést a DSV-től

A Volvo Trucks és a DSV globális logisztikai vállalat 300 elektromos nehézkategóriás tehergépjárműről szóló együttműködési megállapodást írt alá. Ez az üzlet a Volvo elektromos teherautók eddigi legnagyobb kereskedelmi megrendeléseinek egyike. A megrendeléssel a DSV az egyik legnagyobb elektromos nehézkategóriás tehergépjármű-flottával rendelkezik Európában.

2024. augusztus 27. 18:20

Elektromos hajtásláncot terveztek az Audi Development Camp résztvevői a Széchenyi-egyetemen

Véget ért a negyedik alkalommal megrendezett Audi Development Camp, a győri Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria rövid képzési programja. A mikrotanúsítványt nyújtó egyhetes kurzus során a húsz országból érkezett hallgatók egy elektromos jármű hajtásláncának szimulációjával foglalkoztak.

2024. augusztus 26. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom

2024. szeptember 9. 13:10

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27

Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók

2024. augusztus 13. 12:03