Visszapillantó tükörbe épített szemtanúval vigyáz ránk a Mio
Zsúfolt és felgyorsult közlekedési kultúránkban naponta történnek nehezen tisztázható helyzetek, biztosítási félreértések vagy éppen cserbenhagyásos balesetek. A Mio vadonatúj, tükörbe integrált autós kamerái igazi ütőkártyák az ilyen helyzetekre. Széles látószögben rögzítik az úton történteket és az autót érő erőhatásokat, melyek együttesen akár bizonyítékként is szolgálhatnak kérdéses szituációkban. A MiVue Mirror eszközei bár elsőre hagyományos tükröknek tűnnek, valójában láthatatlan, kiterjedt figyelmű high-tech testőrök.
Egy bosszantó koccanás vagy váratlan karambol alkalmával szinte fel sem tudjuk idézni, mi is történt a másodperc ezred része alatt. A sokkhatás miatt zavaros emlékek, eltérő vélemények születnek, így a legtöbb esetben nehezen rekonstruálható egy-egy baleset. Ilyenkor a valódi vétkes kilétéről nehéz megegyezni, a cserbenhagyásos esetekről nem is szólva, mikor a kárt okozó fél adategyeztetés nélkül hagyja el a helyszínt.
Az egyre népszerűbb autós kamerákat épp az ilyen helyzetek hívták életre, hiszen segítségükkel a félreértések egyszerűen kezelhetők. A Mio fedélzeti kameracsalád legtrendibb tagja, a MiVue Mirror R30 kristálytisztán rögzíti az eseményeket: 130°-os látószöge belátja a teljes utat, a hatrétegű üveglencse és az infravörös szűrő pedig segít akár gyenge fényviszonyok mellett is kiváló minőségű képet készíteni. A csúcstechnológiát Ambarella™ A7L-50D processzor támogatja, így a kamera 2304 x 1296p (Extrem HD) felbontásban rögzíti a videókat, másodpercenként 30 képkocka sebességgel.
Tartsa szabadon a műszerfalat
A panorámatükörbe épített fedélzeti rögzítő vékony és kompakt kialakítása biztosítja, hogy alig fogja észrevenni a kocsiban elhelyezett kamerát, ráadásul anélkül érezheti biztonságban magát, hogy a túlzsúfolt műszerfal akadályozná a szabad kilátást. A 30 centi széles okos eszköz bármilyen visszapillantóval kompatibilis, saját tükörfelületet használ, melyben egy 4,3 hüvelykes LCD képernyő is helyet kapott.
Minden úton töltött pillanatot rögzít
A Mio autós kamerák egyik nagy előnye, hogy nem kell minden elinduláskor bekapcsolni, hanem automatikusan elindul, amint az autót beindítjuk. Ennek hála minden úton töltött perc rögzítésre kerül, és a tárhely (MicroSD) betelte esetén a rendszer a régebbi felvételeket kezdi felülírni, a szünetmentes felvétel érdekében. Koccanás vagy baleset esetén azonban rendkívüli protokoll lép érvénybe, a beépített G érzékelőnek köszönhetően a kamera ütközés hatására automatikusan menti az aktuális esetről készült videofelvételt és erőhatás adatokat egy külön mappába, melyet biztonsági rendszer véd a felülírással szemben.
Autónk mellett ránk is vigyáz
A bizonyító erejű felvételek akkor a legjobbak, ha sosem lesz rájuk szükség. Az autós kamerák között egyedülálló funkcióként az R30 sávelhagyásra figyelmeztető rendszert is tartalmaz, ami rögtön jelez, ha átlépjük a felfestést. Az LDWS technológia eredményesen csökkenti a figyelmetlenségből vagy éppen fáradtságból bekövetkező balesetek számát, a Mio kamerák így nem csak rögzítik, de meg is előzik a karambolokat.
A Mio újgenerációs autós kamerái 2015.június 15-től kaphatók itthon, már 57.990 Ft-tól.
Kapcsolódó cikkek
- Hangfelismerő technológia az iGO primo-ban
- Hétmilliárd eurót különítene el az EB a Galileo műholdas navigációs programra 2020-ig
- Új prémium kategóriás autós kamerák a Mio-tól
- Új termékkel készül a navigációs piac megreformálására iGO gyártója
- Megtanulja vezetési szokásainkat a Mio új autós navigációja
- GPS céget vásárolt az Apple
- További növekedésre számít az autónavigációs iparban az NNG
- Okostelefonon is elérhető a parkolás GPS-alapú díjfizetése
- Az autósok valós idejű közlekedési információkat szeretnének
- Amerikai autóipari szoftvercéget vásárolt a magyar NNG
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb rangos elismeréseket zsebelt be a Bridgestone
A rangos német Auto Bild magazin 2025-ben „Az év gyártója” díjjal jutalmazta a Bridgestone-t, miután a Blizzak 6 prémium téli abroncs az idei teszteken kimagasló teljesítménnyel bizonyított.
Fenntartható abroncsok: újrahasznosított anyagokkal erősít a Continental
A Continental tovább növeli a gumiabroncs-gyártás során felhasznált megújuló és újrahasznosított anyagok mennyiségét. A körforgásos gazdaság szemléletéhez igazodva a vállalat partnereit is ösztönzi fenntarthatóbb alapanyagok fejlesztésére és szállítására. 2024-ben az abroncsok átlagos anyagösszetételében 26 százalékot tettek ki a megújuló és újrahasznosított összetevők, ezt az arányt pedig öt éven belül legalább 40 százalékra kívánják emelni.
A Bridgestone ikonikus abroncsai sorra nyerik a teszteket
A prémium abroncsok és a fenntartható mobilitási megoldások terén globális éllovas Bridgestone kiemelkedő eredményeket ért el a 2025-ös abroncsteszteken: összesen 23 elsőrangú minősítést szerzett. A vállalat három zászlóshajó terméke – a Blizzak 6, a Turanza All Season 6 és a Potenza Sport – egyaránt vezető helyen végzett Európa meghatározó autós szaklapjainak vizsgálataiban.
AI a volán mögött: HONOR és BYD összefog a jövő autóiért
A mesterséges intelligencia által vezérelt okoseszközök globális élvonalában járó HONOR nemrégiben stratégiai partnerséget jelentett be Kínában a világ egyik legnagyobb elektromosautó-gyártójával, a BYD-val. A cél, hogy a HONOR járműcsatlakozási megoldásait a BYD következő generációs DiLink intelligens ökoszisztémájába integrálva olyan emberközpontú, AI-alapú mobilitási élményt nyújtsanak, amely a felhasználók számára valóban zökkenőmentes és innovatív.
EY előrejelzés: így alakul a következő évtized autópiaca
Az EY globális előrejelzése szerint a hibrid technológiák kulcsszerepet játszanak majd a következő évtizedben. A tanácsadó cég modellje alapján 2034-re a tisztán elektromos járművek értékesítése meghaladhatja az 50%-ot a három legnagyobb piacon, miközben a hibridek és plug-in hibridek 2036-ig 30% feletti piaci részesedést érhetnek el.

