Visszapillantó tükörbe épített szemtanúval vigyáz ránk a Mio
Zsúfolt és felgyorsult közlekedési kultúránkban naponta történnek nehezen tisztázható helyzetek, biztosítási félreértések vagy éppen cserbenhagyásos balesetek. A Mio vadonatúj, tükörbe integrált autós kamerái igazi ütőkártyák az ilyen helyzetekre. Széles látószögben rögzítik az úton történteket és az autót érő erőhatásokat, melyek együttesen akár bizonyítékként is szolgálhatnak kérdéses szituációkban. A MiVue Mirror eszközei bár elsőre hagyományos tükröknek tűnnek, valójában láthatatlan, kiterjedt figyelmű high-tech testőrök.
Egy bosszantó koccanás vagy váratlan karambol alkalmával szinte fel sem tudjuk idézni, mi is történt a másodperc ezred része alatt. A sokkhatás miatt zavaros emlékek, eltérő vélemények születnek, így a legtöbb esetben nehezen rekonstruálható egy-egy baleset. Ilyenkor a valódi vétkes kilétéről nehéz megegyezni, a cserbenhagyásos esetekről nem is szólva, mikor a kárt okozó fél adategyeztetés nélkül hagyja el a helyszínt.
Az egyre népszerűbb autós kamerákat épp az ilyen helyzetek hívták életre, hiszen segítségükkel a félreértések egyszerűen kezelhetők. A Mio fedélzeti kameracsalád legtrendibb tagja, a MiVue Mirror R30 kristálytisztán rögzíti az eseményeket: 130°-os látószöge belátja a teljes utat, a hatrétegű üveglencse és az infravörös szűrő pedig segít akár gyenge fényviszonyok mellett is kiváló minőségű képet készíteni. A csúcstechnológiát Ambarella™ A7L-50D processzor támogatja, így a kamera 2304 x 1296p (Extrem HD) felbontásban rögzíti a videókat, másodpercenként 30 képkocka sebességgel.
Tartsa szabadon a műszerfalat
A panorámatükörbe épített fedélzeti rögzítő vékony és kompakt kialakítása biztosítja, hogy alig fogja észrevenni a kocsiban elhelyezett kamerát, ráadásul anélkül érezheti biztonságban magát, hogy a túlzsúfolt műszerfal akadályozná a szabad kilátást. A 30 centi széles okos eszköz bármilyen visszapillantóval kompatibilis, saját tükörfelületet használ, melyben egy 4,3 hüvelykes LCD képernyő is helyet kapott.
Minden úton töltött pillanatot rögzít
A Mio autós kamerák egyik nagy előnye, hogy nem kell minden elinduláskor bekapcsolni, hanem automatikusan elindul, amint az autót beindítjuk. Ennek hála minden úton töltött perc rögzítésre kerül, és a tárhely (MicroSD) betelte esetén a rendszer a régebbi felvételeket kezdi felülírni, a szünetmentes felvétel érdekében. Koccanás vagy baleset esetén azonban rendkívüli protokoll lép érvénybe, a beépített G érzékelőnek köszönhetően a kamera ütközés hatására automatikusan menti az aktuális esetről készült videofelvételt és erőhatás adatokat egy külön mappába, melyet biztonsági rendszer véd a felülírással szemben.
Autónk mellett ránk is vigyáz
A bizonyító erejű felvételek akkor a legjobbak, ha sosem lesz rájuk szükség. Az autós kamerák között egyedülálló funkcióként az R30 sávelhagyásra figyelmeztető rendszert is tartalmaz, ami rögtön jelez, ha átlépjük a felfestést. Az LDWS technológia eredményesen csökkenti a figyelmetlenségből vagy éppen fáradtságból bekövetkező balesetek számát, a Mio kamerák így nem csak rögzítik, de meg is előzik a karambolokat.
A Mio újgenerációs autós kamerái 2015.június 15-től kaphatók itthon, már 57.990 Ft-tól.
Kapcsolódó cikkek
- Hangfelismerő technológia az iGO primo-ban
- Hétmilliárd eurót különítene el az EB a Galileo műholdas navigációs programra 2020-ig
- Új prémium kategóriás autós kamerák a Mio-tól
- Új termékkel készül a navigációs piac megreformálására iGO gyártója
- Megtanulja vezetési szokásainkat a Mio új autós navigációja
- GPS céget vásárolt az Apple
- További növekedésre számít az autónavigációs iparban az NNG
- Okostelefonon is elérhető a parkolás GPS-alapú díjfizetése
- Az autósok valós idejű közlekedési információkat szeretnének
- Amerikai autóipari szoftvercéget vásárolt a magyar NNG
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megállíthatatlan a Continental: 2025-ben is tesztgyőztes lett
A Continental AllSeasonContact 2 abroncs nyerte el az ADAC (Németország), a TCS (Svájc) és az ÖAMTC (Ausztria) által végzett 2025-ös négyévszakos gumiabroncs-teszt első helyét. A vizsgálat során 16 különféle gyártó – európai, ázsiai és amerikai márkák – 225/45 R17 méretű abroncsait hasonlították össze. A hét különböző teszten a Continental terméke holtversenyben végzett az élen, „különösen ajánlott” minősítéssel és 2,3-as átlagos értékeléssel.
Intelligens érzékelő, okosabb jármű – így segít a Bosch új szenzora
A gumiabroncs-nyomásérzékelők elengedhetetlenek a biztonságos és gazdaságos közúti közlekedéshez – akár motorkerékpárokról, személyautókról, tehergépjárművekről vagy buszokról van szó. Hozzájárulnak a gumiabroncsok hosszabb élettartamához, mérséklik az üzemanyag-fogyasztást, és növelik a járművek biztonságát. A személyautókban alkalmazott abroncsnyomás-ellenőrző rendszerek (TPMS) már több országban – például Európában, az Egyesült Államokban és Kínában – jogszabály által előírt kötelező felszerelések. A Bosch most bemutatta az SMP290-es érzékelőt – a világ első olyan, rendkívül kompakt MEMS-alapú nyomásérzékelőjét, amely beépített Bluetooth Low Energy (BLE) csatlakozással is rendelkezik.
Continental technológia nyitja az Audi Q6 e-tront
A Continental teljes körű járműhozzáférési rendszert szállít az Audi új prémium elektromos SUV-modelljéhez, az Audi Q6 e-tronhoz. A rendszer a hagyományos autókulcs mellett magában foglalja a CoSmA elnevezésű, okostelefon-alapú digitális megoldást is, amely az ultraszélessávú (UWB) technológiára épül, és kiemelkedő biztonságot nyújt.
Xiaomi YU7: Amikor a sportosság, a luxus és az AI összeér
A Xiaomi hivatalosan is elindította első SUV-jának, a Xiaomi YU7-nek az értékesítését. A luxuskivitelű, kiemelkedő teljesítményre képes elektromos szabadidőautó 253 500 jüanos induló áron érhető el. A YU7 célja, hogy új szintre emelje a prémium SUV-élményt, a technológiai fejlettség, vezetési élmény és biztonság ötvözésével.
Bridgestone abroncsokkal a világ legkeményebb napelemes versenyén
A Bridgestone Csoport az ENLITEN technológiát alkalmazó, fenntartható gumiabroncsokkal támogatja a 2025-ös Bridgestone World Solar Challenge (BWSC) eseményt. Az abroncsokban most először használnak a partnerekkel közösen fejlesztett, újrahasznosított anyagokat, melyeknek köszönhetően az újrahasznosított és megújuló összetevők aránya meghaladja a 65%-ot.