Egy éves az egységes mobilparkolási rendszer
Tavaly július 1-jén indult útjára az egységes mobilparkolási rendszer. A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NMFR) részét képező mobilparkolási platformon az indulás óta 16,8 millió parkolási tranzakciót, 5,6 ezer HU-GO viszonylati-jegy és 1,1 millió elektronikus autópálya-matrica vásárlást hajtottak végre a felhasználók, melynek értéke megközelítette a 11,5 milliárd forintot.
Tavaly július 1-én sikeresen kezdte meg működését az országosan egységes közterületi mobilparkolást kínáló Nemzeti Mobilfizetési Rendszer. A legtöbb parkolási üzemeltető esetében nőtt a mobilfizetésből származó forgalom úgy, hogy esetükben sem a parkolóhelyek száma, sem a várakozási díjak nem emelkedtek mely azt mutatja, hogy jelentős felhasználói igény van a készpénzkímélő parkolási díj megfizetésére szolgáló szolgáltatás iránt. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. egy éve 6 viszonteladóval indította el a rendszert, amely ma már 14 partner ügyfeleit szolgálja ki. A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer egy év alatt 17,9 millió tranzakciót rögzített.
Az egy év alatt a Társaság fejlesztéseinek köszönhetően, a kialakított mobilfizetési rendszeren keresztül a HU-GO viszonylati jegy és az autópálya matricák - köztük a megyei matricák – elektronikus megvásárlását is lehetővé tette, illetve a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a tavalyi évben megoldotta az átparkolás problémáját is.
A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer részét képező országosan egységes közterületi mobilparkolási rendszer az indulás első üzleti évében közel 17 millió érvényes parkolási tranzakciót bonyolított le, melynek összértéke több, mint 7 milliárd forint volt. A rendszeren keresztül megvalósult e-matrica vásárlás száma 1,1 millió darab, értéke 4,2 milliárd forint volt.
A Magyar Kormány stratégiai programjaiban célul kitűzött közforgalmú közlekedés megújítására és az „ugyanazon elektronikus igazolással” igénybe vehető, teljes átjárhatóságot biztosító elektronikus viteldíj‐fizetési rendszer bevezetésére a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által koordinált Nemzeti Elektronikus Jegyrendszer Platform (NEJP) az egész országra és a közforgalmú közlekedés minden formájára kiterjedő megoldást nyújt.
A NEJP két pilot rendszere és ezek próbaüzeme várhatóan 2016. tavaszán valósul meg, az országos rendszer bevezetésének tervezett időpontja 2017. január 1. A rendszer felépítése, működési mechanizmusa, valamint a társaságnál rendelkezésre álló szaktudás azonban további intelligens városi megoldások bevezetésének lehetőségét is magában rejti. A smart city megoldások egyik példája – számos, már futó projekt mellett-, hogy a Digitális Nemzet Fejlesztési Program (DNFP) keretén belül megtörtént a társaság kormányzati kijelölése az intelligens városi szolgáltatásokra vonatkozó technológiai platform rendszerének kidolgozására.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2014. július 1. – 2015. június 30. (éves) üzemi statisztikai adatai:
· Összes mobilparkolási tranzakció száma (alkalom): 16 755 ezer
· Összes parkoló ellenőri lekérdezés száma (alkalom): 14 409 ezer
· Összes mobilparkolásból származó forgalom: 7 253 365 ezer Ft
· Összes autópálya e-matrica és HU-GO viszonylati jegy vásárlások száma (alkalom): 1.126 ezer
· Összes autópálya e-matricából és HU-GO viszonylati jegyből származó forgalom: 4 218 699 ezer Ft
Kapcsolódó cikkek
- Vasárnap hajnalban nem lesznek elérhetőek a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer szolgáltatásai
- Intelligens megoldások a hazai közszolgáltatásokban
- 3 milliárdot hozott a mobilfizetési rendszer
- Parkolás és e-Matrcia funkcióval bővült a Simple mobilalkalmazása
- Már iOS alkalmazással is vehetünk autópályamatricát
- Már mobilról is megvehetjük az új autópályamatricákat
- Sikeres évet zárt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.
- Black Friday – ma ingyen lehet parkolni az országban
- Az ERTICO – ITS Europe partnere lett a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.
- Okostelefonon is elérhető a parkolás GPS-alapú díjfizetése
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A mesterséges intelligencia korában a mérnöki tudás nagyobb biztonságot ad a munkaerőpiacon
A példátlan ütemű technológiai fejlődés és a mesterséges intelligencia korában a jövőbiztos tudás iránti igény felértékelődik. A munkaerőpiaci jelentések szerint a technológiai szektorban az AI specialisták mellett azok a szakemberek a legkeresettebbek, akik mérnöki tudással is rendelkeznek. A széleskörű, szoftveres és hardveres tudást ötvöző mérnökinformatikus képzések ezért kiemelten fontosak. Hazánkban a fiataloknak ezen a területen kivételes lehetőségeik vannak, ugyanis olyan intézményt is választhatnak, ahol többek között nyelvtechnológiára specializálódhatnak, és később akár az első magyar nyelvi modell fejlesztésébe is bekapcsolódhatnak.
Három éves nagyszabású terv mentén alakul GenAI-alapú vállalattá a Konecta
Az ügyfélélmény és a digitális szolgáltatások terén globálisan elismert Konecta a hét elején bemutatta a Katalyst 2028 névre keresztelt három éves átalakítási tervét, amely az új vezérigazgató, Nourdine Bihmane irányítása alatt fog megvalósulni.
Újratervezésben élik mindennapjaikat a vezérigazgatók
A világ vezérigazgatóinak közel 60%-a arra számít a következő 12 hónapban, hogy a globális gazdasági növekedés felgyorsul, 42% pedig a dolgozói létszám 5%-os növekedésével is kalkulál – áll a PwC 28. Globális Vezérigazgatói Felmérésében, melynek eredményeit tegnap hozták nyilvánosságra a davosi Világgazdasági Fórumon.
Drónszolgáltatásokat nyújtó vállalkozással erősítette meg kapcsolatát a Széchenyi-egyetem
Évek óta meglévő partnerséget erősített meg a Széchenyi István Egyetem és a komplex távérzékelési szolgáltatásokat nyújtó Drónkuckó január 15-én. A dróntechnológiai képzéseket, hallgatói tudományos munkák támogatását és nemzetközi pályázatokat érintő együttműködési megállapodást az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kar vezetése és a cég képviselői az intézményhez tartozó Smart Farm tangazdaságban írták alá.
A nemünk, az életkorunk és a viselkedésünk alapján optimalizálhatja a reklámokat az LG digitáliskijelző-szoftvere
Az LG Electronics (LG) február 4. és 7. között Barcelonában, a 2025-ös Integrated Systems Europe (ISE) kiállításon mutatja be az LG Business Cloud, azaz a vállalat kereskedelmi kijelzőinek és szállodai televízióinak kezelését és üzemeltetését egyszerűsítő online platform továbbfejlesztett verzióját. A bővített platform a vállalati ügyfelek változó igényeire reagál: immár magában foglalja a kültéri digitális kijelzőkhöz kifejlesztett LG DOOH Ads hirdetési megoldást, valamint a rövidtávú bérbeadásra szakosodott vállalkozások számára létrehozott LG Pro:Centric Stay megoldást is.