A parkolások több mint 60 százalékát fizetik mobiltelefonnal

MTI Sajtóadatbank, 2015. július 12. 12:07

 A parkolások több mint 60 százalékát mobiltelefonnal fizetik ki, ami mutatja, hogy nagy az igény a mobilfizetési rendszer iránt - mondta Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója az M1 aktuális csatornán pénteken.

 Közölte: az egy éve indult mobilparkolás bevezetésének egyik célja volt a parkolásüzemeltetők üzemeltetési költségeinek csökkentése. Emlékeztetett arra, hogy egy-egy készpénzfizetéses parkolóautomata üzemeltetési költsége a bevétel 16-20 százalékát is elviszi: biztosítani kell az energiaellátását, be kell belőlük gyűjteni a pénzt, a drága berendezést telepíteni és üzemeltetni kell. 

 
Másrészt a mobilfizetési rendszer bevezetése válasz a kor kihívásaira, az üzemeltetési költsége jogszabályban rögzített, a bevételnek csak a 10 százalékát teszi ki - tette hozzá. A rendszer működik, fejlődik, ezen akár csökkenteni is lehet.
 
Veres Mihály elmondta, hogy folyamatosan keresik azokat a szolgáltatásokat - a közszolgáltatások, az állam érdekkörébe tartózó egyéb szolgáltatások terén - ahol ezzel az elektronikus és mobilfizetéssel egyszerűbbé lehet tenni a szolgáltatások elérését, és ezeket mobiltelefonnal ki lehet fizetni.
 
Magyarország világviszonylatban is élen jár a technológia alkalmazásában, amire büszkék lehetünk - mondta a vezérigazgató.
 
A tájékoztatása szerint a rendszer az elmúlt egy év alatt 18 millió tranzakciót szolgált ki, ebből 210 esetben fordult elő reklamáció az ügyfelektől.
 
MTI
 

Mobilszolgáltatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Inflációkövető díjkorrekció a Telekomnál

2025. április 1-től 3,7% inflációkövető díjkorrekciót alkalmaz a Magyar Telekom, a Központi Statisztikai Hivatal által 2024. évre vonatkozóan megállapított és közzétett éves fogyasztói árváltozásnak megfelelően.

2025. január 16. 16:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

9 év után új elnök az IAB Hungary élén

2025. január 16. 18:01

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54

Megérkezett a One Magyarország: minden, amit az ügyfeleknek tudni érdemes

2025. január 2. 11:51