69%-os növekedés a Huaweinál

forrás: Prím Online, 2015. július 23. 14:32

A Huawei közzétette első féléves pénzügyi eredményeit. A vállalat által publikált mutatók alapján 69%-os bevételnövekedést értek el az előző évi értékhez képest.

A Huawei július 22-én tette közzé a vállalat fogyasztói üzletágának idei, első féléves eredményét. Az üzletág továbbra is jelentős növekedést könyvelhet el: 2015 első félévében a teljes bevétele meghaladta a 9 milliárd dollárt, amely az előző évi értékhez képest 69 százalékos növekedést jelent.,Ez az összeg a Huawei Technologies teljes bevételének 32 százalékát tette ki, ami az előző év azonos időszakában 24 százalék volt.

 

A Huawei mobiltelefon üzletági bevétele az idei első félévben elérte a 7,2 milliárd dollárt, amely 87 százalékos emelkedés az előző üzleti év azonos időszakához képest. A vállalat 2015. június 30-áig összesen 76 687 szabadalmi kérelmet nyújtott be, ezek közül 18 ezer volt készülékekkel kapcsolatos. A Huawei összesen csaknem 42 ezer szabadalmát vezették be világszerte. A Huawei 2015 májusában először került fel a BrandZ a világ legértékesebb márkáit rangsoroló, 2015. évi „Top 100 Global Brands” listájára. A vállalat márkaértékét több mint 15 milliárd dollárra értékelték, technológia kategóriában pedig az előkelő 16. helyet foglalja el.

 

Iruchar Yu, a vállalat fogyasztói üzletágának vezérigazgatója szerint atz eredmények azt tükrözik, hogy a prémium termékekere fókuszáló üzleti stratégi sikeres. Mindez pedig hozzájárul ahhoz, hogy a várható nyereség 2015-ben 16 milliárd dollárról 20 milliárd dollárra emelkedjen.
 


A Huawei okostelefon kiszállításai felülmúlták a piac teljesítményét 2015 első félévében a Huawei Fogyasztói Üzletága összesen több mint 48 millió okostelefont szállított. Ez 39 százalékos növekedést jelent az előző üzleti évhez képest, míg ugyanebben az időszakban a globális okostelefon kereslet mindössze 7 százalékos növekedést mutatott a GFK piackutató intézet 2015 májusában publikált kutatása szerint.

 

A Huawei közép- és felsőkategóriás készülék szállításai 70 százalékkal emelkedtek az előző üzleti évhez képest, amely az összes, a vállalat által szállított mobiltelefon 31 százalékát teszi ki, a teljes bevételnek pedig közel 43 százalékát jelenti. A Huawei felsőkategóriás Mate7 okostelefonból összesen 5 millió darabot szállított ki globálisan. A 2014 júniusában bemutatott P7 pedig eddig összesen 7 millió eladást könyvelhet el. A P8-ból több mint 1 milliót adtak el globálisan, a készülék idei év áprilisi debütálását követő két hónap során.

 

A Huawei globális stratégiájának köszönhetően a vállalat üzleti növekedést ért el az anyaországában és az azon kívüli piacokon is. Kínában 124 százalékos bevételnövekedést értek el a tavalyi értékhez képest, míg más régióknál 40 százalékot is meghaladó emelkedés volt megfigyelhető: Nyugat-Európában 45, Észak-Kelet-Európában 54, a Dél-csendes-óceáni régióban 41, Észak-Afrikában 164, míg a Közép-Keleten 48 százalékos gyarapodás volt jellemző.

 

A GFK piackutató intézet szerint a Huawei globális piaci részesedése tovább nőtt 2015 első negyedévében, januárban 6,7 százalékos, februárban 7,1 százalékos, márciusban 7,8 százalékos, áprilisban pedig 8,1 százalékos értéket mutatott, míg májusra elérte a 8,8 százalékot. A Huawei részesedése a kínai piacon a legnagyobb, a vállalat így megelőzte a Samsungot és az Apple-t a távol-keleti országban.

 

A Fogyasztói Üzletág 2015 első félévében megerősítette viselhető eszközökkel kapcsolatos stratégiáját, és az idei Mobile World Congresszen Barcelonában bemutatta a Huawei Watch W1-et, a TalkBand N1-et és B2-t. A 4G és 5G hálózatok, a Big Data („Nagy Adat”) és a felhő alapú technológiák területén egyesítve képességeit a Huawei célja, hogy vezető helyet foglaljon el az „össszekapcsolt autók” ágazatában, és elősegítse a személygépkocsik, az okostelefonok és a viselhető okoseszközök közötti akadálymentes kommunikációt, így kényelmesebb és biztonságosabb vezetési élményt kínálva felhasználóinak. 

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mától Magyarországon is Ayvens néven működik a legnagyobb hazai flottakezelő

Ayvens márkanév alatt folytatja tevékenységét hazánk legnagyobb flottakezelője és mobilitási szolgáltatója, az ALD Automotive | LeasePlan. Az új márka létrejöttének előzménye, hogy 2023 májusában a Societe Generale csoporthoz tartozó ALD Automotive felvásárolta a LeasePlant, az integráció egyik fontos lépéseként pedig immáron Magyarországon is Ayvens néven folytatja működését a vállalat. Az Ayvens világszerte 42 országban 3,4 milliós flottát üzemeltet, melyből több mint 550 000 elektromos meghajtású. Magyarországon az Ayvens közel 3000 ügyfele részére nyújt mobilitási megoldásokat, és összesen mintegy 33000 járműből álló flottát kezel.

2024. szeptember 18. 18:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban

2024. szeptember 17. 11:37

Techóriások özönlöttek a Városligetbe

2024. szeptember 13. 17:00

Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom

2024. szeptember 9. 13:10

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34