Két új műholdat kapott a kínai Beidou navigációs rendszer
Újabb műholdakat állított saját fejlesztésű Beidou navigációs rendszerének szolgálatába Kína, miután a hétvégén kettővel bővítette a már űrben keringők számát.
A 18. és 19. műhold immár 98 százalékban hazai gyártású - hívta fel a figyelmet Hszie. Mint mondta, kezdetben teljes mértékben külföldi technikára kellett hagyatkozniuk és a csúcstechnológiai export tilalma megnehezítette egyes alkatrészek vásárlását, máskor pedig a beszerzett termék nem működött kifogástalanul. Az idők során a kínai szakemberek folyamatosan hazaival helyettesítettek minden külföldi alkatrészt, így a navigációs műholdak "szívének tartott" rubídium atomórát is.
Az "ikerműholdak" feladata lesz a navigációs jelzések tesztje és a műholdak közötti kapcsolatok ellenőrzése. Egy új fejlesztés révén a műholdak lehetővé teszik, hogy ugyanazon időben a korábbiakhoz képest megduplázzák az adatforgalmat, amivel gyorsabbá válik, javul a BDS-t használók számára nyújtott szolgáltatás minősége - jegyezte meg a főmérnök. Hozzátette, a zavaráselhárítás képességeit is meg fogják figyelni.
A "kínai GPS", amely a Göncölszekér kínai nevét kapta, egyike a világ négy meghatározó navigációs rendszerének az amerikai, az orosz GLONASS és az európai Galileo mellett. Programját hivatalosan 1994-ben indították el, 20 évvel az amerikai GPS után. Az első Beidou műholdat 2000-ben bocsátották fel.
A térségi hálózat lényegében 2012-től működik, és ma már a BDS helymeghatározó, navigációs, időmérő és üzenetküldő funkciói Kína és néhány ázsiai ország területén működnek. A tervek szerint 2020-ra 35 műholddal a Föld minden pontján használható lesz.
A BDS-rendszer lehetővé teszi a kapcsolatot a GPS és a GLONASS rendszerekkel, ami azt jelenti, hogy a kompatibilitás révén a felhasználók még pontosabb adatokhoz juthatnak - állítják a kínai szakértők.
Kapcsolódó cikkek
- Hétmilliárd eurót különítene el az EB a Galileo műholdas navigációs programra 2020-ig
- Szegeden készül a Prémium Autós Navigáció
- Visszapillantó tükörbe épített szemtanúval vigyáz ránk a Mio
- Új prémium kategóriás autós kamerák a Mio-tól
- Új termékkel készül a navigációs piac megreformálására iGO gyártója
- Megtanulja vezetési szokásainkat a Mio új autós navigációja
- A mobiltelefon- és twitter-adatok alapján megbecsülhető a tömeg nagysága
- GPS céget vásárolt az Apple
- Navigációs specialistákat képez az NNG
- Félmillióan töltötték le az iGO SzülinAppot
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
ABB innovatív töltési megoldások és hazai tervek az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapján
Szeptember 9. immár ötödik éve az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapja, amelyet 2020-ban az ABB kezdeményezett. Idén a világnap alkalmából Márgus Norbert, az ABB Digitális & E-Mobilitás üzletág fejlesztési specialistája volt a Villanyautosok.hu heti podcastjának, a Villanyórának a vendége.
Csillagos ötös a biztonságra – így készült a magyarországi bemutatkozásra az OMODA 5
Ötcsillagos biztonsági minősítést kapott augusztusban az ASEAN NCAP szervezettől a Chery Group hamarosan Magyarországon is bemutatkozó autója, az OMODA 5.
Hackerbiztos tanúsítványt kapott az LG Volkswagen számára kifejlesztett adó-vevő modulja
Az LG Electronics (LG) által a Volkswagen számára kifejlesztett, a járművek és a környezetük közötti kommunikációt lehetővé tevő V2X (vehicle-to-everything) megoldás megkapta az IT biztonság területén nemzetközileg elismert szabványnak számító Common Criteria (CC) tanúsítványt, a V2X kategóriában a világon elsőként. Ez az eredmény tovább erősíti az LG globális járműalkatrész-piacon betöltött vezető pozícióját, és rávilágít a vállalat fejlett képességeire a járművek kiberbiztonsága terén, amely terület egyre fontosabbá válik a hálózatba kapcsolt autók korában.
A Volvo 300 elektromos teherautóra kapott megrendelést a DSV-től
A Volvo Trucks és a DSV globális logisztikai vállalat 300 elektromos nehézkategóriás tehergépjárműről szóló együttműködési megállapodást írt alá. Ez az üzlet a Volvo elektromos teherautók eddigi legnagyobb kereskedelmi megrendeléseinek egyike. A megrendeléssel a DSV az egyik legnagyobb elektromos nehézkategóriás tehergépjármű-flottával rendelkezik Európában.
Elektromos hajtásláncot terveztek az Audi Development Camp résztvevői a Széchenyi-egyetemen
Véget ért a negyedik alkalommal megrendezett Audi Development Camp, a győri Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria rövid képzési programja. A mikrotanúsítványt nyújtó egyhetes kurzus során a húsz országból érkezett hallgatók egy elektromos jármű hajtásláncának szimulációjával foglalkoztak.