Van, aki egész évben a kedvenc fesztiváljára spórol
Tízből kilenc internetező már járt zenei fesztiválon, nyolcan idén is kilátogattak, vagy tervezik, hogy nyár végéig ott lesznek valamelyik nagyobb eseményen. Leginkább a külföldi fellépők neve vonzza őket, de az árakra is odafigyelnek - derül ki a Simple fesztiválozási szokásokat vizsgáló online felmérésből. A kutatás apropóját az adja, hogy éppen most kezdődött az idei Sziget fesztivál.
A több mint 2000 internetező bevonásával készült felmérés szerint a visszatérő látogatók fele az egész fesztiválon részt vesz. Átlagosan 20 és 100 ezer forint közötti költéssel számolnak egy eseményre és gyakran hónapokig, sőt akár egész évben erre spórolnak, amit megmagyarázhat, hogy a kitöltők 44 százaléka diák.

Egy év spórolás
Egy átlagos évben a válaszadók harmada 20 és 50 ezer forint, 28 százalékuk pedig 50 és 100 ezer forint között költ a fesztiválokon. A 100 ezer forint feletti értéket 14 százalék, a 200 ezer forint feletti számot 3 százalék költségvetése éri el. A helyszínen legtöbben napi 2 és 5 ezer forint között, vagy 5 és 10 ezer forint közötti összeggel számolnak.
Érdekesség, hogy a megkérdezettek csupán fele finanszírozza saját fizetésből a fesztiválozást, sokan zsebpénzből (12%) vagy családtagok támogatásából (10%) buliznak. 5 százalék az ösztöndíját szánja a fesztiválszezonra. Minden második válaszadó már hónapokkal előre elkezdi a spórolást, 16 százalékuk pedig egész évben erre tesz félre.
A készpénzmentes fizetést sokan megkedvelték az elmúlt években, többen kiemelték, hogy örülnek, ha így fizethetnek a fesztiválokon. Minden második válaszadó a mobilját használná a fizetéshez, ha erre lenne egyszerű lehetőség. A válaszadók 56 százaléka jellemzően Festipay kártyával vásárol, ezt követi a Pay Pass kártya 36 százalékkal, míg 32 százalék még mindig él a készpénzes fizetés lehetőségével, ha az lehetséges.
A Sziget mindent visz
Tízből kilenc válaszadó már járt zenei fesztiválon, ugyanígy 91 százalék idén már kilátogatott, vagy tervezi, hogy nyár végéig ott lesz valamelyik nagyobb eseményen. Arra a kérdésre, hogy idén melyik fesztiválon volt, illetve tervezi, hogy kimegy, 66 százalék jelölte meg a Szigetet, így elmondható, hogy hazai viszonylatban még mindig ez a fesztivál a legnépszerűbb. A látogatók több mint fele az egész fesztiválon részt vesz, de csak 34 százalék sátorozik a fesztivál helyszínén, a többség valamilyen közelben lévő szálláson alszik.
Spontán ismertségben is magasan a Sziget és a VOLT Fesztivál vezetnek (85%) az internetezők körében, ezt követi a Balaton Sound (63%) és kicsit lemaradva az EFOTT, a Fishing on Orfű, a B My Lake, a SZIN, a Hegyalja és a Fezen fesztiválok (10-20%). Ezt az adatot támasztja alá az is, hogy a válaszadók hol jártak már korábban: 59 százalékuk volt a Szigeten, 58 százalékuk a Volt Fesztiválon és 46 százalék járt már a Balaton Soundon is. A nagyokat az EFOTT (26%), a Strand Fesztivál (24%), a Művészetek Völgye (18%) és a SZIN (13%) követi.
A válaszadók leginkább az interneten (63%), vagy jegyirodában (53%) vásárolnak belépőjegyet, a helyszínen való sorbaállást csupán 16 százalékuk jelölte meg lehetséges opcióként, úgy hogy több válasz volt lehetséges. Eközben folyamatosan nő a mobilos jegyvásárlások aránya, ahol a kényelmes bejutás mellett az ár is fontos szempont lehet: a Simple alkalmazással a Szigetre akár az aznapi jegyet is kedvezményes, early bird áron vehetik meg a látogatók.
Szabadság és változatosság
A fesztiválozók egy ilyen eseményben leginkább a szabadság és a hétköznapokból való kiszakadás érzését szeretik, illetve értékelik ha változatos és sokoldalú a programválaszték. A jó szervezésért nagyon hálásak és nyitottak az újdonságokra.
Egy fesztivál kiválasztásánál a legfontosabb szempont, hogy milyen külföldi zenekarok lépnek fel (83%), ezt követi az esemény hangulata (59%) és hogy jönnek-e a barátok (52%). Tízből négy válaszadónak fontos szempont a jegyár, a helyszín és a hazai fellépők nevei.
Kapcsolódó cikkek
- VOLT, Sound, Sziget: Már tervezhetjük a jövő nyarat!
- Új látványvilág a Szigeten
- Sziget: több mint 4 millió YouTube-os megtekintés
- Sziget World Music: a világ legjobb tánczenéi
- Ismét Európa legjobb fesztiválja a Sziget
- Történelmi látogatószám a Szigeten
- Hajózz a Szigetre!
- Sziget: London Grammar helyett Clean Bandit
- Sziget warm up: Die Antwoord a Parkban
- Újabb nevek a Szigeten: Madness, Kelis, Bloody Beetroots, Leningrád – és sokan mások
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az I. Országos KRÉTA IFM Nap bemutatja az innovatív nyelvtanulást
2025. március 26-án, a Digitális Témahét keretében, első alkalommal kerül megrendezésre az I. Országos KRÉTA IFM Nap. Az esemény célja, hogy a köznevelésben és szakképzésben dolgozó angol- és némettanárok, valamint diákjaik interaktív, élő online nyelvórákon vegyenek részt. A program során a résztvevők megismerkedhetnek a KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul (IFM) által kínált modern tanulási lehetőségekkel, amelyek a 21. századi nyelvtanulást támogatják.
Hibrid mozdonyok a fenntartható vasút szolgálatában
A svájci központú Müller Technologie az ABB vontatási berendezéseit alkalmazza a régi dízelmozdonyok hibrid és felsővezetékes üzemmódra történő átalakítására. Az ABB technológiájának köszönhetően a mozdonyok három különböző hajtásmódot kínálnak, amely nagyobb rugalmasságot és hosszabb élettartamot biztosít, hogy megfeleljenek a környezetvédelmi előírásoknak. A nulla károsanyag-kibocsátású üzemmód különösen előnyös lesz munkaterületeken és alagutakban.
Prémium dizájn és funkcionalitás: Fedezze fel az új Equip monitortartókat
A dortmundi központú Digital Data Communications GmbH (DDC), amely a LevelOne, Equip és Conceptronic márkák tulajdonosa, bemutatja hat új monitortartóját. Ezek az eszközök akár 49 hüvelykes képátlójú és összesen legfeljebb 40 kg-os kijelzők megtartására is alkalmasak. Az új tartók az Equip ergonomikus irodai terméksorozatának bővítését jelentik, és már egykaros, valamint dupla karos változatban is elérhetők, a modern formatervezés kedvelői számára is minőségi megoldásokat kínálva.
15 év Budapest szolgálatában: Díjat nyert a We Love Budapest csapata
A We Love Budapest szerkesztősége a Csengery Antal-díjat kapta Budapest sokszínűségének, kulturális életének, gasztronómiájának és rejtett értékeinek független és hiteles bemutatásáért, valamint a példaértékű lokálpatriotizmusáért.
Forradalmi RGB LED technológia nagy képernyőkhöz
A Sony bemutatta új kijelzőrendszerét, amelyben önálló vezérlésű RGB LED-ek és nagy sűrűségű LED-háttérvilágítás található. Ez a technológia lehetővé teszi a három alapszín – vörös (R), zöld (G) és kék (B) – külön-külön vezérlését, és alkalmas a nagy méretű képernyők támogatására is.