A pop-up irodáké a jövő
Mivel egyre több ember végez távmunkát, a hagyományos iroda szerepe meg fog változni – derül ki többek között a Leitz irodaszergyártó cég által nemrég kiadott tanulmányból. Az eredetileg izolált, íróasztalhoz kötött, egyéni dolgozók számára tervezett iroda az „okos” munkavégzés új korszakában „okos" irodaként és „okos” eszközökkel fogja kiszolgálni őket. A hagyományos irodától új munkahelyi ökoszisztéma felé haladunk, amely fix alapú, mobil, workhub és otthoni egységekből áll. A múltban az alkalmanként frissített személyi kompetenciák az egész életre szóló karrierre elegendőek voltak. Most a változás sebessége azt jelenti, hogy a tudás folyamatosan pusztul – potenciálisan amint megszereztük, máris elavult.
„Work Smart, Work Mobile” címmel a Leitz irodaszer márka most adja ki tanulmánysorozatának második részét, melyben az elmúlt két év egyre meghatározóbb folyamatának – a mobil munkavégzés növekedésének – speciális aspektusait vizsgálja.
Az első tanulmányból kiderült, hogy már most minden ötödik alkalmazott munkájának legalább felét irodáján kívül végzi, és ez a trend folyamatosan erősödik. A menedzsment a növekvő számú mobil munkavállaló esetében is mérni szeretné az eredményeket.
Minél inkább össze vagyunk kötve digitálisan, annál inkább képesek lesznek a vállalatok – elméletben – felügyelni dolgozóik eredményességét – teljes munkaidőben dolgozókat és alvállalkozókat egyaránt. A jövőben viták övezik majd, hogy hogyan monitorozza a menedzsment a munkavállalóit.
Elméletben tökéletesen lehetséges az outputot a billentyűzet naplózásával mérni. A GPS-szel felszerelt eszközök lehetővé teszik a vállalatok számára alkalmazottaik földrajzi nyomon követését: „Tényleg otthon dolgozik, vagy kutyát sétáltat?”
A Leitz kutatási panel megkérdezettjei ennél a pontnál optimisták voltak. Amikor arról kérdezték őket, mennyire bízik a vállalatuk abban, hogy produktívan menedzselik a saját idejüket, amikor távolról dolgoznak, 28%-uk azt mondta, „Nagyon”, és további 44% szerint „Eléggé”.
Kutatási mintánk 29%-a havonta legalább egy alkalommal végez munkát szolgáltatott irodában (serviced office), és a mozgásban lévő „okos” munkavállaló számára a következő fázis a kisebb, ún. pop-up munkaterület lesz repülőtereken, tömegközlekedési állomásokon, autópálya pihenőhelyeken, ahol egyéni vagy kétszemélyes „kapszulákat” bérelhetnek majd óradíj alapján.
Az értekezletek ismét gyakoribbá válnak, de informálisabbak és egyre inkább ad hoc jellegűek. Az adaptív épületek és terek több alkalmi találkozóhelyet biztosítanak és a mobil munkavégzés ugyanúgy jelentheti az iroda területén való mobilitást, mint a világban való mobilitást.
Az irodafelszerelések intelligensek és személyre szabhatók – alkalmazással irányíthatók és képesek érzékelni a személy vagy a megbeszélés hangulatát, továbbá képesek hangra reagálni, arcot felismerni (pl. a teljes körűen szabályozható Leitz Style intelligens lámpa, amellyel beállítható az asztallapot megvilágító fény hangulata és tónusa).
Kapcsolódó cikkek
- Az idén és jövőre is folytatódik a PC-eladások csökkenése
- Csökken a táblagépek világpiaci eladása
- Lassul a világpiaci okostelefon eladások növekedése
- Nehezen találnak képzett informatikusokat a cégek
- A többség szerint az okostelefon változtatta meg leginkább az életet
- Tovább növekszik a mobilhirdetések piaca
- Az IT szektorban és a szolgáltató központokban lehet a legjobban keresni
- Rohamosan nő a lítium iránti kereslet az e-eszközök terjedése miatt
- Hogyan alakítsunk ki jövőálló munkahelyet?
- Kevesebb táblagépet értékesítettek világszerte
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?