Világpiaci elsőségre törekszik a Huawei
A lassuló gazdasági növekedés környezetében is bőven versenyképes az okostelefon ágazat, s ez a Huawei malmára hajtja a vizet.
"A gazdaság lehűlése kedvez nekünk, mivel túl sokan versenyeznek a piacon" - mondta Richard Yu, a Huawei lakossági üzletágának az igazgatója a berlini IFA szórakoztató elektronikai vásáron a Wall Street Journal lapnak adott interjúban. A Huawei Technologies Co. okostelefon és más felhasználói készülékeladásai jól tartják magukat Kínában, globális szinten pedig a felhasználói készülék üzletág értékesítési árbevétele jövőre 30 százalékkal, több mint 20 milliárd dollárra emelkedik - mondta el az igazgató.
A sencseni Huawei Technologies Co. az idei második negyedévben lépett előre a harmadik helyre a legnagyobb okostelefon gyártók világranglistáján a listavezető Samsung Electronics Co. és a rangsorban második Apple Inc. mögött. Az idén 425 milliós forgalmúra becsült kínai okostelefon piacon pedig a Samsungot megelőzve eladásai az első félévben 39 százalékkal 48,2 millióra emelkedtek, míg legnagyobb belföldi versenytársa, a Xiaomi Corp. ezalatt 34,7 millió készüléket értékesített.
A Huawei okostelefon piaci stratégiáját a prémium kategóriás készülékek értékesítési részarányának növelésére alapozza. "Technológiánkkal már megelőztük versenytársainkat, márkánk felépítése azonban időt vesz igénybe" - mutatott rá Richard Yu, logikus lépésnek nevezve a prémium szegmens megcélzását azt követően, hogy a Huawei éveken át olcsó árfekvésű készülékeket szállított mobil hálózati üzemeltetőknek, amelyeket azok saját márkájuk alatt értékesítettek.
"A prémium kategóriás készülékek jövedelmezőbbek, így nagyobb összegeket tudunk majd kutatás-fejlesztésre is fordítani" - mondta konkrét adatok megadása nélkül, hangsúlyozva ugyanakkor, hogy marketing kiadásait a cég nem kívánja drasztikus mértékben növelni.
Richard Yu jelezte, hogy a Huawei célja 2-5 éven belül átvenni a vezetést az okostelefonok világpiacán. "Másodiknak lenni nem a mi vállalati génünk" - mondta, hozzátéve, hogy "ahogy ma az Apple új modelljeit várják a felhasználók, úgy fognak várni a Huawei új modelljeire is".
Kapcsolódó cikkek
- Új irányok és új piacok Dell vállalati üzletágában
- Az év üzletfejlesztése díjat nyerte el az Invitel
- Az Apple és a Xiaomi borította a világpiacot
- Az embargó feloldása után Iránba viszi szoftverét a Graphisoft
- Közép-Kelet-Európára koncentrál a Viber
- Rontott a világ legnagyobb mobilszolgáltató cége
- 2015 legjobb okostelefonja a Huawei P8
- A Symantec 8 milliárd dollárért eladja a Veritast
- 2020-ban érkezik a Huawei szupertelefon
- Nő a Huawei márka nemzetközi ismertsége
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lénárt Viktor AI-támogatott HR-megoldásokat fejlesztő céget indít
Jelentős változás a magyar HR-piacon: Lénárt Viktor, a Grow Csoport, a hazai vezető- és szervezetfejlesztési piac egyik meghatározó cégének legnagyobb tulajdonosa és elnöke értékesítette tulajdonrészét. Viktor 2025-től új, saját tulajdonú cégében, a ZEL Group Zrt.-ben folytatja munkáját, amely AI-támogatott vezetői és szervezetfejlesztési termékekkel lép be a hazai és nemzetközi piacra.
Tóth Orsolyát választották meg az MRSZ-OOH Szövetség elnökének
A Magyar Reklámszövetség keretein belül 2016 októberében megalakult Out of Home (OOH) Szövetség rendkívüli tisztújító taggyűlést tartott a nagy tiszteletben álló alapító elnök, Hantosi Bálint váratlanul bekövetkezett tavaly novemberi halála miatt. 9 év után az OOH tagozat tagjai Tóth Orsolyát, az M-METER Kutató és Elemző Kft. újonnan regnáló vezetőjét szavazták meg egyhangúlag a közterületi piaci szereplők érdekképviseleti csoportosulásának új vezetőjének.