Minden ötödik gyereket ért már zaklatás az interneten
A 6-7 évesek zöme már rendszeres internethasználó, a 10-15 évesek kétharmada pedig minden nap fellép a világhálóra - derül ki egy hazai kutatásból. Tízből hét hazai fiatalnak van profilja legalább egy közösségi oldalon, ugyanakkor a gyerekek ötöde arról is beszámolt, hogy érte már zaklatás az interneten keresztül.
Az EU Kids online II. felmérést 25 európai államban, országonként ezerfős mintán, 9 és 16 év közötti fiatalok és szüleik megkérdezésével végezték el; a munkát a London School of Economics (LSE) koordinálta.
Az eredmények alapján azt írták, tízből hét hazai fiatalnak van profilja legalább egy közösségi oldalon, és ezeknek több mint fele bárki számára nyilvános, névvel, fényképpel és életkor megjelölésével. A gyerekek ötöde számolt be arról, hogy érte zaklatás az interneten keresztül.
Hozzátették, az Eruditio Oktatási Zrt. szervezésében több mint húsz helyszínen rendezték meg a harmincórás képzést, amelynek célja az volt, hogy ezeket a témákat beépítsék az iskolai nevelő-oktató munkába, és olyan élményalapú foglalkozásokat tartsanak, amelyek révén fejleszthető a diákok médiatudatossága.
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonozni tudnak, cipőfűzőt kötni nem
- Gyerekek segítettek internet dolgában a kormánynak
- A két év alatti gyerekek 38 százaléka használ mobil kütyüt
- Büntetik a PC előtt túl sokat ülő gyerekek szüleit
- Zavarják a gyermekek alvását az okostelefonok
- Tablettel készítjük fel gyermekünket az okostelefonra
- Nagyon sokba kerülhet a családnak a gyerekek online ténykedése
- Egy kis videojáték segíti a gyerekek beilleszkedését
- Egyre többen kezdik már hat éves koruk előtt az internetezést Kínában
- Gyerekektől tudnak igazán tanulni a számítógépező idősek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új elnököt választott az Ecommerce Hungary
Az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének, Dr. Bőgel Györgynek, elnöki mandátuma 2024. szeptember 30-án lejárt, ezért az egyesület küldöttgyűlésének új elnököt kellett választania.
Megjön-e időben a karácsonyi ajándék?
A logisztikai cégek és az őket támogató ügyfélszolgálatok az év legsűrűbb napjaira készülnek. A következő hónapokban az év elejéhez képest többszörösére ugrik a megrendelések és ezzel együtt az ügyfélmegkeresések száma is. Hogyan lehet minderre felkészülni és hogyan segíthet az élsport példája abban, hogy egyetlen ügyfél se maradjon elégedetlen? Erről szól a Konecta nyilvános üzleti reggelije.