Letöltés, streaming, tévézés: nagykanállal fogyasztják a magyarok a videós tartalmakat
Soha nem látott népszerűségnek örvend hazánkban az online videótartalmak fogyasztása. Egy év alatt két és félszeresére nőtt azoknak a magyaroknak a száma, akik legalább hetente streamelnek filmeket, sorozatokat vagy más videókat, és többen választanak fizetős tartalomszolgáltatást is – derül ki a Samsung Techonomic Index 2015-ös kutatásából. Akik fizettek online tartalomért, átlagosan havi 3327 forintot költöttek streamingre. Hétből egy válaszadó naponta néz filmet okostelefonon, tableten, vagy PC-n, de továbbra is a tévéé a főszerep, amelyet a magyarok 84%-a kapcsol be minden egyes nap, és amely előtt átlagosan közel három órát töltünk naponta.
A streaming az új divat
Átalakítja a film és sorozatnézési szokásainkat a gyorsabb internethez való hozzáférés, és az egyre több internethez kapcsolódó okoseszköz, köztük az okostévék terjedése. A Samsung összeurópai kutatása, a Samsung Techonomic Index adatai szerint 2015-ben az előző évhez képest több mint két és félszeresére, 57%-ra nőtt azok aránya, akik legalább hetente néznek valamilyen online (streaming) tévé vagy videó tartalmat, a magyarok egynegyede pedig már napi rendszerességgel nézi így kedvenc filmjeit vagy sorozatait.
Kisebb mértékben a videóletöltés népszerűsége is növekedett 2014-hez képest: 8 százalékponttal 48%-ra emelkedett azok aránya, akik legalább heti rendszerességgel töltenek le sorozatokat, filmeket és más videókat a netről – az összes válaszadó 16%-a teszi ezt minden nap.
Mindez azt is jelent, hogy a legnépszerűbb netes tartalmak és szolgáltatások a filmnézéshez kapcsolódnak, megelőzve a zenei tartalmak fogyasztását is (heti rendszerességgel magyarok 49%-a hallgat online zenét, és 47%-a tölt le zenéket legalább hetente).
Továbbra is a tévéé a főszerep
Ma már fontos szerepet játszik az okostelefon, tablet, illetve a PC és a laptop is a videós tartalmak fogyasztásában: ezeken az eszközökön a magyarok 40%-a szokott filmeket és sorozatokat nézni – hétből egy válaszadó pedig napi rendszerességgel teszi ezt. Átlagosan 1-1 órát töltenek vele azokon a napon, amikor ezeket az eszközöket választják videó nézéshez.
Az okostelefonok és táblagépek gyors terjedése ellenére azonban továbbra is a televízió a magyarok kedvence: a válaszadók 84%-a kapcsolja be minden nap a tévét, amivel egy-egy használati napon átlagosan közel három órát (2 óra 50 percet) töltenek el, 28 perccel többet, mint 2014-ben.
A Samsung felmérésből az is kiderült, hogy a magyarok 13%-a tervezi új tévé beszerezését a következő három hónapban – ennél csupán új mobiltelefont szeretnének többen vásárolni (23%). Összehasonlítva más elektronikai és háztartási eszközökkel, a televízió esetében a legfontosabb érv, hogy nagyobb tudású, modernebb modellre szeretnék cserélni a jelenlegit (a tévé vásárlást tervezők 25%-a jelölte ezt az okok között)..
Egyre népszerűbbek a prémium tartalmak
„A modern technológiák, az internethez kapcsolódó okos eszközök új távlatokat nyitottak az otthoni szórakozásban, ami a magyarok tévénézési szokásait is átalakítja. Az egyre gazdagabb és jobb minőségű tartalmak miatt jelentős igény van a modern, okos funkciókkal is rendelkező televíziókra, amelyeken közvetlenül elérhetőek az online tartalmak. Mindez azzal is jár, hogy egyre több magyar fizet is a prémium tartalmakért: 2015-ben minden negyedik magyar fizetett online (streaming) televíziós szolgáltatásért és minden ötödik videó letöltésért. Akik fizettek már online taralomért streamingre átlagosan 3327 forintot, letöltésre átlagosan 2744 forintot költöttek egy hónapban” – mondta el Nyilas Orsolya, Samsung Electronics Magyar Zrt. vállalati kommunikációs vezetője a kutatást értékelve.
A Samsung a folyamatos innováció mellett partneri együttműködések révén is arra törekszik, hogy a tévézés élményének új szintjét biztosítsa vásárlóinak. Ennek egyik eredménye, hogy 2015. augusztus végétől már a Samsung Tizen operációs rendszerű okostévéin is elérhető Magyarországon az HBO GO alkalmazása, amelynek segítségével – havi előfizetési díj ellenében – hozzá lehet férni az HBO GO videótárában elérhető több száz órányi tartalomhoz.
Kapcsolódó cikkek
- Utazz a Plutóra a NASA felvételével [Videó]
- A Ki Mit Tube győztese: Bánki Beni, a 15 éves pécsi slammer
- Április 17-én indul a Samsung Galaxy S6 és S6 edge nemzetközi kampánya
- Előadókat keres a YouTube tehetségkutató versenye
- Interaktívak és hiperaktívak a tévé előtt
- K-Lite Mega Codec Pack 9.80
- Élő tudósítás bárhonnan
- GameTeve: új videós játékmagazin az interneten
- Digitális forradalom zajlik a filmkészítésben
- Napi kétmilliárd videó-letöltés az ötéves YouTube-on
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Continental: Jövőbe mutató megoldások az Auto Shanghai 2025-ön
A Continental az idei Auto Shanghai kiállításon a vezetés élményét és biztonságát új szintre emelő világítástechnikai fejlesztéseit állítja a középpontba. A technológiai vállalat széles skálájú járművilágítási megoldásokat mutat be: az alacsonyabb költségű rendszerektől – mint a Headlamp Control Module (HCM) Air – egészen a legmodernebb fejlesztésekig, mint például a lézeres vetítési technológiára épülő rendszerek (Laser-Based System, LBS), amelyek színes, nagy felbontású és mélységélességű képeket képesek kivetíteni a jármű környezetére.
Milliárdos támogatással startol az AI- és greentech-inkubátor
Elindult Magyarország első greentech és mesterséges intelligencia fókuszú inkubátora – jelentette be az Incubator Zero Zrt. az MTI-nek küldött közleményében.
A jövő olvasása: BOOX eszközök taroltak az iF Design versenyen
A BOOX négy rangos elismerést nyert a 2025-ös iF Design Awardon! Innovatív E Ink eszközök – köztük a Palma sorozat, a Note Max, a Go 10.3 és a Note Air4 C – kimagasló formatervezésükért és technológiai megoldásaikért kapták meg a díjat. Minden BOOX eszköz kifejezetten szemkímélő kijelzővel és Android operációs rendszerrel érkezik, hogy kényelmes és rugalmas használatot biztosítson.
Az AI forradalma és a hardverek új szerepe
A mesterséges intelligencia forradalma jelentős átalakulásokat hozott az informatikai fejlesztések világában. Míg korábban a szoftverfejlesztés állt az innováció középpontjában, az AI térnyerésével egyre inkább a hardverek kerülnek előtérbe mint kulcsfontosságú erőforrások.