A kamaszok nagyobb problémának tartják az internetes zaklatást, mint a kábítószerrel való visszaélést
A Vodafone legfrissebb felmérése szerint a kamaszok több mint fele úgy gondolja, hogy az internetes zaklatás rosszabb, mint a személyes zaklatás, 43%-uk pedig úgy érzi, hogy nagyobb problémát jelent a fiatalok számára, mint a kábítószerrel való visszaélés.
A Vodafone 11 országban, közel 5000 kamasz megkérdezésével végzett felmérést, melyből kiderül, milyen súlyos problémának tartják a kamaszok az internetes zaklatást. Az adatok szerint súlyosabbnak értékelik, mint a droggal való visszaélést. A Vodafone ezért Magyarországon is elindítja a nemzetközi #BeStrong internetes zaklatás-elleni hangulatjel kezdeményezését.
„A digitális világba született új generáció folyamatos internetes kapcsolatban érzi a legjobban magát, de ez nem csak előnyökkel jár, hiszen az online világban a fiatalokat számos veszély is fenyegeti. Kutatásunk arra világított rá, hogy sok kamasz nem tudja, hogyan segíthetne a barátjának internetes zaklatás esetén, a #BeStrong kampány pedig éppen azért született, hogy a fiatalok jelezni tudják támogatásukat érintett társaik felé." – mondta Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.
A Vodafone felkérésére a YouGov által elvégzett felmérés szerint, a kamaszok közel egyötöde (18%) esett már áldozatul internetes zaklatásnak, és 41%-uk depressziósnak és tehetetlennek érezte magát miatta. 26%-uk érezte úgy, hogy magára hagyták, 18%-uk fejében pedig még öngyilkos gondolatok is megfordultak.
Az internetes zaklatásnak áldozatul esett kamaszok 38%-a azt nyilatkozta, hogy a zaklatást még a szüleiknek vagy gondviselőjüknek sem mondták el. Szégyellték magukat vagy féltek tőle, hogy a szüleik beleszólnak, és aggódtak, vajon mit fognak lépni. A megkérdezettek 43%-a úgy nyilatkozott, hogy nagy kihívás lenne számára támogatni a közösségi médiában zaklatott barátját, mert „nem találná a megfelelő szavakat" együttérzése kimutatásához. A kamaszok 72%-a azt nyilatkozta, hogy ha barátjukat internetes zaklatás érné, minden valószínűség szerint hangulatjel használatával fejeznék ki együttérzésüket vagy támogatásukat.
#BeStrong
A felmérés eredményére válaszként a Vodafone elindítja a nemzetközi #BeStrong internetes zaklatás-elleni hangulatjel (emotikon) kezdeményezését, amelynek részeként olyan „támogató hangulatjelek" készültek, amelyek célja, hogy ráirányítsák a figyelmet a részvét, az együttérzés és támogatás kimutatásának fontosságára.
A hangulatjeleket a felmérésben részt vevő 4 720 kamasz választotta ki a Vodafone és a zaklatás-ellenes szakértők által tervezett jelek széles választékából.
A „támogató hangulatjel" ötletét a Vodafone szemiotikusokkal - azaz jeleket és szimbólumokat, valamint azok felhasználását és értelmezését tanulmányozó szakértőkkel -, zaklatásellenes non-profit szervezetekkel, többek között a Diana Award-dal; az ENABLE-lel, valamint az Inside Out (Agymanók) című Pixar film karaktereinek létrehozásában tanácsadóként közreműködő Dacher Keltnerrel, a Berkeley Egyetem professzorával együtt dolgozta ki.
A most közzétett új videón Keltner professzor mutatja be, hogy mennyire fontos, hogy a kamaszok ki tudják fejezni támogatásukat és együttérzésüket az internetes zaklatás áldozatául esett társaik felé. Úgy fogalmazott: „Nagyon sok hangulatjel létezik, amely csak az alapérzelmeket fejezi ki. A fiataloknak jobb eszközökre van szükségük érzelmeik kifejezésére, olyan hangulatjelekre, amelyeknek elküldésével jelezhetik barátaiknak, hogy mellettük állnak."
A Vodafone Csoport az emotikonok minél szélesebb körű alkalmazhatósága érdekében tárgyalásokat folytat az iOS, Android és Facebook alkalmazásfejlesztőkkel, hogy minél több üzenetküldő alkalmazásban legyenek elérhetőek ezek a speciális ikonok. A Vodafone a saját Message+ üzenetküldő alkalmazásában már elérhetővé, használhatóvá tette ezeket.
A Vodafone és a Diana Award az elkövetkező hetekben egy oktatómodul-sorozatot is közzétesz, amely a szelfiktől és online játékoktól kezdve, a közösségi kapcsolatépítésen át egészen a gyűlölködő tweetekig számos témát vizsgál.
Kapcsolódó cikkek
- Vodafone a fogyatékkal élők szolgálatában
- Egyedülálló tudástár halmozottan sérültek mobileszköz használatához
- A Gartner ismét a legjobbak közé választotta a Xeroxot
- Call+ üzenetküldő és tárcsázó alkalmazás a Vodafone-nál
- A Vodafone vezeti a gép-gép kommunikációs világpiacot
- Vodafone: 99%-os 4G lefedettség egész Budapesten, új készülékek a kínálatban
- Elindult a Vodafone Big Bike Challenge
- Ötből egy DDoS támadás napokig, illetve hetekig is eltarthat
- Okosórák 1 Ft-tól a Vodafone kínálatában
- 35 országban érhetik el a 4G-t a magyar Vodafone-ügyfelek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az okosórák mellett jönnek az okoscipők és okoszoknik
A technológiai fejlődés és a testre szabhatóság alakítják a jövő fitnesztrendjeit: az edzések az elkövetkező években egyre inkább adatvezérelt, személyre szabott élménnyé válnak. A virtuális és kiterjesztett valóság alapú edzések, a játékos elemekkel gazdagított edzésprogramok, és az egyre népszerűbb viselhető okoseszközök – például okosórák és okoskarkötők – segíthetnek abban, hogy a testmozgás hatékonyabb és élvezetesebb legyen.
Megérkezett Magyarországra az Omoda 5
Az első helyen végzett az OMODA és JAECOO márkák gyártója, a Chery Automobile a kínai piacon az új autók minőségével kapcsolatos fogyasztói elégedettséget vizsgáló jelentés szerint a kínai brandek között. A közel 20 fejlett intelligens vezetéstámogató technológiával felszerelt OMODA 5 az elkövetkező hetekben Magyarországon is kapható lesz.
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.
Egyre magasabb szintekre tör az IT
Backoffice-ból stratégiai területté vált az IT a cégek életében, hiszen ma már nemcsak a rendszerek működését, de egy cég fejlődését, stratégiai irányvonalait is erőteljesen meghatározhatja – véli a K&H IT vezetője. Ehhez igazodva az IT kiadások is egyre tetemesebb részét teszik ki a működési költségeknek – elérve akár a 70 százalékot is. Különösen igaz ez a bankokra, ahol az innovatív informatikai megoldások már a pénzügyi tranzakciók részét képezik.
Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb, világpiacon is versenyképes e-kereskedelmi vállalkozásainak.