Új piktogramok segítenek a gyerekeknek megfelelő TV-műsort választani

forrás: Prím Online, 2015. október 7. 16:30

A gyerekek sokszor csak unaloműzésből tévéznek, és a hatalmas kínálatban a szülők is nehezen találják meg számukra a valóban érdekes és hasznos műsorokat.

Pszichológusok szerint pedig a tévéműsorok egy része nemcsak a gyerekek ismereteit gyarapíthatja, hanem a képességeik fejlesztéséhez is jelentősen hozzájárulhat. A szülők és a gyerekek tudatos válogatásának megkönnyítésére ezért egyedülálló műsorajánlási rendszert indít, gyermekpszichológusok bevonásával a Tévézz okosan! társadalmi kampány.

 



A hazai kábeltévés szolgáltatók kezdeményezésére, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szakmai támogatásával három évvel ezelőtt létrejött társadalmi kampány a fiatalok médiatudatosságát igyekszik erősíteni, és szüleiknek is hasznos tanácsokat nyújt a tudatos tévézéshez. A Tévézz okosan weboldal a száznál is több tévécsatorna programjából segít megtalálni azokat a műsorokat, amelyeket valóban érdemes megnézni, amelyek igazán érdekesek és értékesek lehetnek a gyerekek számára.

A korhatárkarikák mellett új piktogramok is megjelennek

A társadalmi kampány gazdái most pszichológusok segítségével továbbfejlesztették a weblap műsorajánlóját. Ezentúl kategóriákba sorolva, piktogramokkal is megkülönböztetve kiemelten ajánlanak olyan műsorokat, amelyek a színvonalas szórakoztatás mellett hatásosan segíthetik az iskoláskorú gyerekek értelmi, érzelmi, társas és mozgási készségeinek illetve személyiségüknek a fejlődését. A kiemelt műsorokat gyermekpszichológusok rövid magyarázó szöveggel ellátva ajánlják, hogy a gyerekek és szüleik is egyszerűen beazonosíthassák, milyen területek fejlesztésében segíthetnek igazán.

A kiemelten ajánlott műsorok kategóriarendszere

A felállított kategóriarendszer az iskoláskorú gyerekek személyiségfejlődése szempontjából legfontosabb készségfejlesztési területeket öleli fel:

• Ismeretszerzés (az iskolában tanult lexikális tudáskincs bővítése)
• Játékos tanulás (bevonó, élményalapú tanulás)
• Logika (matematikai, problémamegoldó, analitikus képességek)
• Önismeret (identitás, önértékelés, egészséges énkép, testkép stb.)
• Társas kapcsolatok (csoporton belüli szerepek, nemi különbségek, konfliktusok, empátia)
• Ügyesség (pszichomotoros képességek, rendezett mozgások fejlesztése)

Ezeket a kategóriákat a gyerekek számára hozzájuk közelebb álló elnevezésekkel jelenítik meg: Tudor, Felfedező, Észkerék, Ki vagyok én?, Én és a többiek, Ügyesség.

A fejlesztő hatású műsorokra való figyelemfelhívással a társadalmi kampány még jobban segíthet abban, hogy mindenki megtalálja az adott gyerekhez leginkább illő műsorokat, így tovább ösztönözve az átgondolt, tudatos médiafogyasztást. A weboldal készítőinek reményei szerint a kiemelt műsorajánlás még az eddigieknél is eredményesebben segíti a gyerekeket az okos, igazán személyre szabott műsorválasztásban, illetve a szülőket abban, hogy megértsék, a tévéadások hogyan járulhatnak hozzá csemetéik fejlődéséhez és milyen műsorok elé érdemes igazán leülniük velük.

Forrás: hirado.hu

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Black Friday a Viberen: kisvállalkozások nagy lehetősége

A Black Friday ma már nem csak a nagy márkákról szól. Kisvállalkozóként vagy szabadúszóként – legyen szó fodrászról, autószerelőről, kézműves ékszerkészítőről, tanácsadóról, pékségről vagy butik tulajdonosáról – ez az időszak remek alkalmat kínál új ügyfelek elérésére, az értékesítés növelésére és a meglévő vevőkörrel való kapcsolat elmélyítésére.

2025. november 17. 18:52

ABB: Megbízható energiaellátás a jövő hidrogénprojektjeihez

Az ABB a Hydrogen Technology Expo kiállításon mutatta be a HyQ PCI880 nevű, új generációs tápegységét, amelyet csúcsteljesítményű IGBT-technológiára építettek a hatékonyság és a megbízhatóság növelése érdekében.

2025. november 17. 17:13

Európa legjobb startupjai Budapesten mutatkoznak be

Európa leginnovatívabb fiatal vállalkozói találkoznak november 25-én Budapesten az EIT Innovation Awards 2025 eseményen. A megmérettetésen a 908 jelentkező közül kiválasztott 42 ígéretes startup mérheti össze tudását hét kategóriában, az egyenként 10 000 eurós fődíjért.

2025. november 17. 13:55

Black Friday 2025: Ár, minőség és márka a döntések mögött

Az év legintenzívebb kiskereskedelmi időszakában, a Black Friday közeledtével különösen aktuális egy friss kutatás, amely feltárja, milyen szempontok alapján választanak technológiai termékeket a tudatos vásárlók. Bár sokan elsősorban az elektronikai eszközök kedvezményei miatt várják az akciókat, a döntési folyamat ennél jóval összetettebb. A felmérés szerint három tényező számít igazán: a kedvező ár, a bizonyított minőség és a megbízható márkahírnév.

2025. november 17. 12:07

Tovább szárnyal az AutoWallis: 353 milliárd forintra nőtt az árbevétel

Az AutoWallis a harmadik negyedévben is erős teljesítményt nyújtott: a vállalatcsoport árbevétele 21 százalékkal nőtt, így elérte a 353 milliárd forintot a régió 17 országában. A bevétel 67 százaléka külföldi piacokról származott, amit az akvizíciók és az organikus növekedés egyaránt támogatott. Mindhárom üzletág pozitív eredményt ért el: a Kiskereskedelmi Üzletág forgalma 43 százalékkal emelkedett, a Mobilitási Szolgáltatásoké 21, a Nagykereskedelmi Üzletágé pedig 4 százalékkal bővült. A társaság 12,6 milliárd forintos EBITDA-ja megfelel az elvárásoknak, és stabil alapot teremt a növekedési stratégia folytatásához.

2025. november 17. 09:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A hackerek már nem betörnek – egyszerűen belépnek

2025. november 17. 15:36

Az Ericsson Budapesten építi a jövő hálózatait

2025. november 12. 16:37

Újra a csúcson: MagyarBrands díjat kapott a Magyar Logisztikai Egyesület

2025. november 10. 09:59

Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny?

2025. november 4. 13:35