Internetes „civil újságíróként” pozitív változásokat érünk el
Manapság gyakori vitatéma a magánélet kérdése, hiszen egyre többen tesznek közzé az interneten személyes információkat. Ezt a kérdést is vizsgálta az Ericsson ConsumerLab online információ-megosztással foglalkozó jelentése. A jelentés ugyanakkor kitér arra is, hogy a felhasználók kit és miként követnek figyelemmel. A fogyasztók nemcsak egymást figyelik, hanem a vállalatokat és a hatóságokat is – és amit látnak, azt meg is osztják.
A fogyasztók azzal, hogy minden eddiginél több információt osztanak meg, egyre inkább „civil újságíróként” működnek, és a megkérdezett okostelefont használóknak valamivel több, mint a fele úgy véli, hogy az információk és vélemények interneten történő megosztása növelte a vállalatok fölött a befolyásukat, képesek nyomást gyakorolni az iparra és a hatóságokra, és ezáltal pozitív változásokat elérni.
A megkérdezett okostelefon tulajdonosoknak több mint a fele úgy gondolja, hogy az internet növelte annak a lehetőségét, hogy a közérdekű bejelentők a vállalatoknál és szervezeteknél tapasztalt korrupt vagy nem megengedett magatartást leleplezzék. Ezt pozitívan értékelik. Ugyanakkor azonban aggályokat fogalmaztak meg a magánélettel és az internettel kapcsolatban, és az okostelefont használók 64%-a fél, hogy nem tudják megakadályozni, hogy kényes információt posztoljanak róluk az interneten.
A megkérdezett fiatalabb okostelefon felhasználók 20%-a rendszeresen posztol fényképet olyan emberekről, akiket nem is ismer. Egyensúlyt találni aközött, hogy megállítsuk a rólunk szóló információkiposztolását és aközött, hogy megosszunk másokról posztolt információkat része annak az egyenletnek, amit a jövő megosztási kultúrájában meg kell oldani. A fogyasztók szeretnék, ha a politikai napirenden elsőbbséget élvezne a személyes információk védelme.
A jelentés arra is rámutat, hogy az információ megosztás és a fogyasztói befolyás növekedésével és azáltal, hogy egyre több ember fér hozzá az internethez, egyre fontosabbá válik egy fenntartható információ megosztási kultúra létrehozása, amelynek mindenki élvezheti az előnyeit, miközben megóvják az egyének magánéletét.
Az Információ megosztás (Sharing Information) címet viselő jelentés egy 5.000 fős felmérés alapján készült, amelyet 15-69 év közötti okostelefont használók körében készítettek.
Kapcsolódó cikkek
- Gyerekbaráttá kell tenni a magyar internetet
- Internet Hungary: Percenként másfél millió netes tartalom születik
- Tévé és rádió a farzsebben
- Alig néhány napot bírt a felnőtt tartalom tiltása
- Bemutatták az internetes jogok nyilatkozatát
- Segíts otthonról látássérülteknek újságot olvasni!
- Kitiltják a fürdőruhás fotókat a legnagyobb kínai mikroblogról
- Az internet hajtja a médiafogyasztást
- Itthon is mosódik a határ tévé és web között
- Akadálymentes lett Budapest hivatalos honlapja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az európai utazók 72%-a szeretné leküzdeni a nyelvi akadályokat a jobb utazási élményért
A Samsung legújabb kutatásából kiderül, hogy az európai nyaralók* 72%-a azt vallja, hogy sokkal jobban élveznék a külföldi vakációt, ha jobban, gond nélkül tudnának kommunikálni a helyiekkel. Ennek megoldásaként a Samsung arra ösztönzi az utazókat, tegyék próbára a Galaxy AI-t a következő felfedezőútjuk során.
Merj segítséget kérni! Online visszaélések elleni kampány a gyermekek védelmében
Edukációs kampányt indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hivatala által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat. A cél, hogy mind a szülők, mind a gyermekek mihamarabb ismerjék fel az online visszaéléseket, és merjenek segítséget kérni.
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
Adathalászok áldozatai is kérhetnek kártérítést a bankjuktól
Csak az idei második negyedévben több mint 8 milliárd forint értékben okoztak kárt a bűnelkövetők a bankkártyás, mobiltelefonos és internetes banki fizetések során Magyarországon. A károsultak jelentős része azonban a mai napig nincsen tisztában azzal, kitől követelheti az okozott kár megtérítését. Még a személyes hitelesítési adatok tévedésből való kiadása esetén is van rá esély, hogy a visszaélés áldozata a bankjától kapjon kártérítést – derül ki többek között a BDO Legal Jókay Ügyvédi iroda alábbi összegzéséből.
Zara Larsson „Rózsaszín élet” című minisorozata vezeti be a Sony új füstös rózsaszín prémium fejhallgatóját
Bármerre járjon is az ember, ha a kedvenc zenéit hallgatja, semmi más nem számít. A megfelelő fejhallgatóval öltözködés, tánc vagy munka közben egyaránt magával ragad minket a hangzás. A színválasztással és stílussal kombinálva a zene – akárcsak a ruhák és a kiegészítők – bármit képes megváltoztatni, mert az önkifejezés terepe, ami az érzéseinket kiegészítve fokozza és feldobja a hangulatunkat, hogy a megélt pillanat örök emlék legyen.