Már működik a Google mesterséges intelligenciája
A Google elismerte, hogy már működik saját mesterséges intelligenciája, a RankBrain. A keresőóriás elmondása alapján az algoritmus már hónapok óta működik, és magyarul is tud.
Az ite.hu számolt be róla, hogy a Google egy teljesen új algoritmust indított útjára. Erről először a Bloomberg számolt be. Az oldal azt is közölte, hogy a keresőóriás már év elején elindította a rainBrain névre keresztelt mesterséges intelligencia algoritmust. Ez elsősorban azoknál a kereséseknél segíti a keresőóriást, amelyeket korábban még senki nem írt be a keresőmezőbe.
A RankBrain a keresőmezőbe beütött szavakat vektorokká alakítja: ezek már számítógépek segítségével feldolgozhatóak. Ezeket használja fel, hogy a korábban nem látott új kifejezésekhez hasonlóakat keressen.
Az algoritmus jelenleg nem tanul folyamatosan, hanem a gépi tanulás lezajlása után annak eredményeit alkalmazzák a kereséseknél, ám a Google szóvivője szerint a jövőben sor kerülhet adatfrissítésekre, és a RankBrain fejlesztésére is. A program a Google elmondása szerint nem csupán angolul tud, hanem többek között magyarul is, hiszen elmondása szerint minden más nyelven működőképes.
A Bloomberg beszámolója alapján Greg Corrado, a cég vezető kutatója elmondta, hogy RankBrain eredményei sokkal jobban a vártnál, és igen nagy meglepetést okozott.
Kép: searchengineland.com
Kapcsolódó cikkek
- A Google növelte a Play áruház maximális árait
- A Google támogatja a digitális újságírást
- Büntetik a nem hitelesített oldalakat a webes óriások
- Wifit sugároz és hívja a kukásautót is az okoskuka
- Feszegeti a határokat, de nem sért szerzői jogot a Google Books
- Egy diák birtokolta rövid ideig a Google.com domaint
- Az androidos eszközök negyedén Lollipop fut
- Hackelők miatt változtatja algoritmusát a Google
- Mesterséges intelligencia szűri a spameket a Google-nál
- Nem linkek alapján rangsorol ezentúl a Google
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.