Fekete péntek: ami jó a vásárlónak, az nem biztos, hogy jó a boltoknak is

forrás: Prím Online, 2015. november 17. 10:27

Fekete péntekkel kezdődik a karácsonyi szezon az e-kereskedelemben, miközben a boltzár ellenére vasárnap továbbra sem vásárolunk többet online – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből.

Kezdődik az ünnepi szezon, optimisták a kereskedők

Az ünnepi szezon – a tavalyi évhez hasonlóan – várhatóan idén is november végén, a fekete péntek (black friday) akciókkal veszi kezdetét a webáruházak számára. Az idei utolsó OKI felmérés során, a megkérdezett e-kereskedők háromnegyede jelezte, idén nem szeretne kimaradni a november végi akciós időszakból.

 

Akciós napok


Fekete péntek – egy nap mind felett

A külföldi webshopoknál már évek óta alkalmazott marketingfogás lényege, hogy meghatározott időtartamra – általában 1 napra – 20-50%-os vagy akár még nagyobb kedvezményeket hirdetnek a kereskedők, meghatározott termékekre. A kedvezménnyel vásárolható termékek körét és a kedvezmény mértékét az utolsó pillanatig titokban tartva fokozzák a várakozást, miközben magát az akciót már napokkal korábban népszerűsíteni kezdik. Az így gerjesztett érdeklődés hatása pedig nem marad el: a készletek jellemzően „zárás” előtt elfogynak.

 

AZ OKI kutatássorozat hat vizsgált szektorának forgalma


Ami jó a vásárlónak az jó a boltoknak is?

A fekete péntek terjedése vásárlói szemszögből vitathatatlanul hasznos, hisz minden ilyen kezdeményezés jót tesz az online vásárlás népszerűségének. Másrészről azonban, növeli a szakadékot a legnagyobb áruházak és a kis webshopok között, mivel ilyenkor jellemzően a piacvezetők hirdetései uralják a médiafelületeket.

Ráadásul a fekete péntek okozta megtöbbszöröződött rendelés- és csomagszám, óriási kihívás elé állítja a kereskedők és vevők közé ékelődő logisztikai szolgáltatókat, nem beszélve a látogatószám miatti informatikai túlterheltségről – ami a rendszer üzemeltetői mellett, az ügyfélszolgálati munkatársak vállára is többlet terheket ró.

 

Az online rendelések leadásának napok szerint megoszlása egy átlagos héten


Hétvégén kevesebbet vásárolunk online

Az online kiskereskedelemben a vásárlások száma jellemzően a hét első három napjában a legmagasabb. A legkevesebb rendelésszám továbbra is  hétvégén realizálódik, tehát a vasárnapi boltzár eredménye láthatóan nincs hatással a hétvégén leadott rendelések mennyiségére.

Idén már 15%-os a bővülés és még csak most jön a karácsony

Az év első 9 hónapjában a hat legnagyobb online kiskereskedelmi szektor összesen mintegy 110 milliárd forintos online forgalmat realizált, ami 2014 hasonló időszakához képest 15%-os bővülést jelent.

 



OKI index: tovább nőtt az online szektor optimizmusa

Az online kereskedelem szereplői 2015 harmadik negyedévére vonatkozóan a korábbinál jóval pozitívabb értékelést adtak, amiben már jól tükröződik a karácsonyi szezonra vonatkozó, derűlátó álláspont is.

Az online kereskedők pozitív várakozásai mellett a teljes kiskereskedelemben is kedvező hangulat uralkodik, azaz a várakozások alapján mind a teljes, mind az online kiskereskedelem számára bíztató lehet az utolsó negyedév alakulása.
 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

IAB-útmutató a kontextuális hirdetésről

Az IAB Europe a napokban jelentette meg a kontextuális hirdetésekről szóló friss útmutatóját. A téma a harmadik feles cookie-k kivezetése miatt vált különösen fontossá az elmúlt időszakban.

2021. augusztus 2. 14:16

Egyetemi hallgatók fogtak össze a pandémia ellen

Még a pandémia ideje alatt az online térben zajlott le a VETATHON verseny, (az állatorvoslás angol elnevezését és a marathont összekombinálva), az Állatorvostudományi Egyetem és az Óbudai Egyetem közös szervezésű, 24 órás hackatonja, „Az állatok és a pandémia” témakörében. A csapatok a megmérettetés során egy általuk beazonosított probléma megoldására tettek javaslatot és demonstrálták is innovatív ötleteik kidolgozását.

2021. augusztus 2. 12:39

Fenntarthatósági terve 30%-os energiamegtakarítást hoz az ABB gyárnak

Az ABB frosinonei gyárának fenntarthatósági stratégiája első lépésben korszerűsített hardvermegoldást és felhőalapú energiagazdálkodást alkalmaz a hatékonyság számottevő növelése érdekében.

2021. augusztus 2. 11:13

Itt az ABB ingyenes ROI kalkulátora

Az ABB Ability Energy and Asset Manager ROI kalkulátor előrejelzése szerint az energiamegtakarítás nagysága akár a 30%-ot, a karbantartás költségeinek csökkenése pedig a 40%-ot is elérheti.

2021. augusztus 2. 09:55

Az AGON by AOC bemutatja leggyorsabb gaming monitorát

A gaming monitor* és IT-kiegészítő márkája, az AGON by AOC egy teljesen új termékkategóriát vezet be a legigényesebb és legkompetitívebb játékosok és esportolók számára: ez az AGON PRO. Az AGON PRO kategória első modellje a legmodernebb technológiákat kínálja a legendás specifikációkat igénylő játékosoknak. A 24,5" (62,2 cm) AGON PRO AG254FG Full HD felbontású és 360 frissítési rátájú IPS panelt alkalmaz a verhetetlen játékteljesítmény érdekében, amelyhez a rendszer késleltetésének minimalizálása érdekében 1 ms GtG válaszidő és Nvidia G-Sync társul NVIDIA Reflex Latency Analyzer-rel.

2021. augusztus 1. 16:23

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Jó belépő a külföldi piacra a hazai tech cégeknek

2021. július 20. 16:30

Első a kiberbiztonság?

2021. július 7. 12:37

950-szeresére nőtt három hét alatt a magyar vizslacoin árfolyama

2021. június 28. 09:52

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53