A magyar könyvrajongók negyede már kizárólag digitális formában olvas
Felsőfokú végzettséggel rendelkező, középkorú, nő – ilyen az átlagos magyar könyvrajongó. Felmérés szerint közülük egyre többen hajlanak az elektronikus könyvek felé.
Emellett elmondható, hogy a magyar könyvrajongók csaknem negyede már kizárólag digitális formában olvas, amihez képest a papír alapú könyvek forgatásához mindössze 10 százalékuk ragaszkodik.
A digitális tartalomért pénzt is hajlandóak vagyunk adni. A válaszadók egyötöde a nyomtatott könyv árának 80 százalékát is hajlandó kifizetni az elektronikus változatért, a magyar olvasótábor 60 százaléka azonban a papír-változat árának felfeljebb a felét adná ki egy e-könyvért. Mindez nem feltétlenül jó hír a kiadók és szerzők számára, hiszen a nyomtatott és az e-könyv előállítási költsége között alig van különbség. A tapasztalatok szerint jelenleg mindössze 17 százalékkal kerül kevesebbe egy e-könyv előállítása.
Az elektronikus könyvolvasók magyar piacát a felmérés eredményei szerint két márka dominálja. A magyarok 70 százaléka ugyanis a Kindle és az egyre népszerűbb PocketBook készülékei közül választ. A piac maradékán további 10 gyártó, például az Onyx, a Prestigo és a Koobe osztozik.
Forrás: hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- E-könyv olvasó alkalmazás az új Windows 8-hoz
- Előtérben az e-könyvek
- Obama egymilliárd dolláros digitális elnöki könyvtárat tervez
- Az e-olvasók lassan de biztosan veszik be a piacot
- PocketBook Ultra frissítés ISBN-felismerővel
- Ingyenes e-könyveket olvashatnak a pekingi metró utasai
- E-olvasó szakembereknek, terepre is
- Hogyan válasszunk e-könyv olvasót?
- LCD vs. E Ink: ezért ne olvassunk tableten
- A játékosok tabletje és a divatikonok e-könyv olvasója a PocketBooktól
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kiváló kép- és hangélmény a TCL C-szériával
A tavasz újítása a TCL-től: a QD-Mini LED technológia most már az egész C-szériás tévékínálatban elérhető, így még több otthonban biztosít prémium szórakozást.
Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában
A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.
2026-ra a világ legnagyobb fulfilment áruházává válik a soroksári IKEA
Egy évvel az átfogó felújítás bejelentése után a soroksári IKEA egyesíti azokat az új megoldásokat és fejlesztéseket, amelyeket a legnagyobb lakberendezési kiskereskedő már világszerte tesztelt, és 2026-ra a világ legnagyobb IKEA fulfilment áruházává válik.
Ötgenerációs munkahelyek: Hogyan segíthetik az együttműködést a különböző korosztályok?
A generációs különbségek sokak szerint feszültségekhez, széthúzáshoz és akár konfliktusokhoz is vezethetnek, különösen a munkahelyeken. De vajon elkerülhetetlen, hogy így alakuljon? Hogyan hat az innovációs nyomás a generációk közötti együttműködésre? Problémaként vagy lehetőségként kellene tekinteni a különbözőségekre? Ilyen kérdésekre keresnek választ a Bosch Podcast legújabb epizódjában, ahol Steigervald Krisztián generációkutató és Somogyi András, a Bosch cég humánerőforrásért felelős alelnöke beszélgetnek.
Szembarát kijelző és intelligens funkciók az MWC egyik sztárjától
A TCL, a kijelző-innovációk globális éllovasa, büszkén jelenti be, hogy az MWC 2025 során bemutatott TCL NXTPAPER 11 Plus tablet Európában is elérhetővé vált.