Futurisztikus trendek változtatják meg alapjaiban életünket
Íme, a 10 legújabb fogyasztói trend: öt éven belül nem lesz szükség okostelefonra; a mesterséges intelligencia pedig rövidesen átveszi az okostelefonok képernyőjének szerepét.
Éves jelentésének ötödik kiadásában az Ericsson ConsumerLab azt írja, hogy a mesterséges intelligencia (MI) rövidesen lehetővé teszi, hogy kapcsolatba lépjünk a tárgyakkal okostelefon-képernyő nélkül. Sőt, az okostelefon-felhasználók 50%-a szerint az okostelefon öt éven belül már a múlté lesz.
A jelentés rámutat, hogy a hálózatba kapcsolt technológiák átvétele és terjedése minden korábbinál nagyobb sebességgel zajlik, és a tömegpiaci felhasználásra sokkal gyorsabban kerül sor.
A 10 trend:
1. A hálózatba kapcsoltság átírja életvitelünket. Az emberek 80%-a már tapasztalja a jelenséget, hogy a felhasználók számának növekedésével az online szolgáltatások kínálta előnyök egyre nagyobbak. Világszinten már a fogyasztók egyharmada részt vesz valamilyen formában a megosztáson alapuló gazdaságban (sharing economy).
2. A streaming a fiatalok körében már életforma. A tizenévesek minden más korcsoportnál több YouTube-video-tartalmat néznek. A 16-19 éves korosztály 46%-a naponta legalább egy órát tölt a YouTube-on.
3. Az MI kiszorítja a képernyőt. A mesterséges intelligencia (MI) lehetővé teszi a közvetlen interakciót a tárgyakkal, és ehhez nem lesz szükség az okostelefon képernyőjére. Az okostelefon-felhasználók 50%-a úgy gondolja, hogy öt éven belül az okostelefon már a múlté lesz.
4. A virtuális valósággá válik. A fogyasztók virtuális technológiát szeretnének a mindennapi tevékenységekhez, például sporthoz és videotelefonáláshoz. 44%-uk akár az ételt is 3D nyomtatóval állítaná elő.
5. Érzékelős otthonok. Az okostelefon-felhasználók 55%-a szerint az építkezéshez használt téglákba öt éven belül szenzorok kerülhetnek, amelyek figyelik a penészedést, szivárgást és elektromos meghibásodásokat. Az intelligens házak fogalmát alapjaiban kell felülvizsgálni.
6. Ingázás, hatékonyan. Az ingázók szeretnék idejüket hatékonyan kihasználni, és nem csak passzívan eljutni A.–ból B.-be. 86%-uk szívesen használna személyre szabható ingázási megoldásokat.
7. Sürgősségi chat. A közösségi hálózatok válhatnak a sürgősségi szolgáltatók riasztásának elsődleges csatornájává. A fogyasztók 60%-át érdekelné egy katasztrófainformációs alkalmazás.
8. Szenzorok a testben. Testünkben szenzorok figyelhetik az életfunkciók megfelelő működését, komoly áttörést hozva a korai diagnosztikában. A fogyasztók 80%-a a technológia révén érzékszerveit és kognitív képességeit is – látását, hallását, memóriáját – szeretné „felturbózni”.
9. Hackerek mindenhol. A legtöbb okostelefon-felhasználó szerint a hackerek és a vírusok továbbra is komoly problémát okoznak. Pozitív mellékhatásként azonban egyötödük jobban bízik azokban a társaságokban, amelyek már estek hackertámadás áldozatául, de sikeresen megbirkóztak a problémával.
10. Önjelölt újságírók. A fogyasztók minden korábbinál több információt osztanak meg egymással, és úgy gondolják, ez növeli társadalmi befolyásukat. Több mint egyharmaduk úgy gondolja, hogy korrupt társaságokkal szemben hatékonyabb megoldás az online leleplezés, mint a rendőrségi feljelentés.
Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási igazgatója elmondta: „Néhány trend futurisztikusnak tűnhet. De a fogyasztói érdeklődés és kereslet igazán erős az új interakciós paradigmák – a mesterséges intelligencia (MI) és kiterjesztett valóság (AR) –, valamint az online érzékelők iránt. Ez azt jelenti, hogy rövidesen új fogyasztói termékkategóriák jelenhetnek meg, és teljes iparágak alakulhatnak át ezen igények kiszolgálására.”
Kapcsolódó cikkek
- Lassan többet facebookozunk mobilon, mint PC-n
- Robotrekord született a Kutatók Éjszakáján az Ericssonban
- Nőtt az internet és a mobiltelefon előfizetések száma
- Kutatók Éjszakája - közönség által készített robotokat vár világrekord-kísérletéhez az Ericsson
- A tévénézők átpártoltak a webre
- Bőrsejtekből fejlesztettek emberi agymodellt
- A többség szerint az okostelefon változtatta meg leginkább az életet
- A radikális változás már úton van, de vajon ki ül a volánnál?
- Egyre több európai kedveli a robotokat
- Nem fognak megölni minket a robotok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Okos klímatechnológia a jövő otthonaiban
A Samsung részt vesz az ISH 2025 rendezvényen, amely március 17. és 21. között zajlik Frankfurtban, és amely a világ vezető szaniter-, fűtési és légkondicionáló (HVAC) ipari szakkiállítása. A vállalat innovatív megoldásokat mutat be, amelyek célja a kényelmet és az összekapcsolhatóságot javítani lakossági és kereskedelmi környezetekben.
A Wolt és a Yettel együttműködése: Mobiltelefonok és tartozékok egy kattintásra
A Yettel új értékesítési csatornát nyitott: elsőként a hazai mobilszolgáltatók közül a Wolt alkalmazásán keresztül is rendelhetők feltöltőkártyás mobiltelefonok, SIM-kártyák és különféle tartozékok a Yettel üzletekből.
A Xiaomi történelmi pénzügyi eredménnyel zárta a 2024-es évet
A Xiaomi Corporation közzétette a 2024. december 31-én zárult pénzügyi évre vonatkozó, auditált konszolidált eredményeit. A Csoport negyedéves bevétele először lépte át a 100 milliárd jüant a 2024. évi negyedik negyedévben, miközben az éves és negyedéves teljesítménye meghaladta a piaci várakozásokat. A Xiaomi éves árbevétele 35%-kal nőtt az előző évhez képest, és elérte a 365,9 milliárd jüant, míg a korrigált nettó nyereség 41,3%-kal, 27,2 milliárd jüanra emelkedett. A 2024 negyedik negyedévében a teljes árbevétel 109 milliárd jüanra nőtt, ami 48,8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, miközben a korrigált nettó nyereség 69,4%-kal, 8,3 milliárd jüanra emelkedett, így jelentősen túlteljesítette a piaci várakozásokat.
6 kreatív tipp a tavaszi fotók tökéletesítéséhez
A tavasz a megújulás időszaka, amikor a természet újjászületik, a fények szelídebbek lesznek, és minden tele van élettel. Ha szeretnéd egyedi módon megörökíteni ezt a gyönyörű évszakot, íme néhány fotózási tipp, amelyeket a HONOR neked válogatott össze:
Az online vásárlások árnyoldala
Az utóbbi években drámaian megnövekedett a bankkártyás visszaélések száma Magyarországon, különösen az online vásárlások terén. Míg a bankok gyorsan reagálnak a problémákra, a csalók egyre kifinomultabb módszereket alkalmaznak az érzékeny adatok megszerzésére és azokkal jogosulatlan tranzakciók végrehajtására. Bár a csalási technikák szinte végtelenek, kevés olyan hatékony megoldás létezik, amely sikeresen csökkentheti a visszaéléseket. A Magyar Nemzeti Bank új technológiája azonban reményt adhat.