A vásárlók ragaszkodnak az IT márkákhoz

forrás: Prím Online, 2015. december 22. 16:25

A Xerox legfrissebb, több országra kiterjedő, hatezer ember megkérdezése alapján elkészült reprezentatív felmérése szerint a vásárlók több mint a fele (51%) tökéletesen elégedett azzal, ha a technológiai, szórakoztatóelektronikai és telekommunikációs eszközparkja egyetlen márka termékeiből áll össze.  Ugyanakkor a válaszadók mindössze 37 százaléka gondolja úgy, hogy ez 2025-ben is így lesz.

A kutatásból kiderül, hogy a felhasználók 40 százaléka már vásárolt legalább két azonos márkájú, de különböző technológiai feladatot ellátó eszközt a saját háztartásába. Továbbá közel fele azoknak (43%), akik egy márka mellett tették le a voksukat, elsősorban ugyanazt a kiválasztott márkát keresik akkor is, ha telekommunikációs, vagy szórakoztatóelektronikai termékeket szeretnének vásárolni.


A felmérés készítői vizsgálták a vevői elégedettség szintjeit is. Ebből az derült ki, hogy a technológiai termékek vásárlói a legproblémamentesebb fogyasztók és köztük a legkisebb a lemorzsolódás mértéke. A számok nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy vevői elégedettség a technológiai márkákkal kapcsolatban a legmagasabb (48%). A telekommunikációs és a szórakoztatóelektronikai márkák esetében ez a faktor alacsonyabb. Előbbinél 34 százalékos, utóbbi pedig 41 százalékot ért el a megkérdezettek körében.


„A kutatás eredményei is azt mutatják, amit mi magunk is tapasztalunk a munkánk során, hogy a technológiai márkák szerepe nő az életünkben. Ez a tény arra sarkallhatja a gyártókat, hogy bővítsék a szolgáltatásaikat és még többet nyújtsanak a vásárlóknak annál, mint amennyit eddig biztosítottak.” - hangsúlyozta Jared Kearney, a Xerox technológiai iparért felelős vezetője.


Fontos visszajelzés a márkák forgalmazóinak az is, hogy az új technológiai eszközöket még mindig leginkább boltban szeretik a felhasználók megvenni. A vásárlások több mint a harmada, számszerűen a 35 százaléka, ebben a formában valósul meg, azaz a kiskereskedelmi szektor továbbra is jelentős szereplője, helyszíne a márkák és a fogyasztók közti találkozásoknak.


A perszonalizáció kapcsán a kutatók azt állapították meg, hogy ma már a vásárlók 68 százaléka várja el az alapszintű személyre szabhatóságot a technológia márkáktól akár a kommunikációt, akár a szolgáltatásokat érintően. Viszont ezzel párhuzamosan a cégeknek meg kell küzdeniük azzal a kihívással, hogy az emberek többsége azt szeretné, ha az egyéni igényeik beállításakor a személyi adataikhoz ne férhessenek hozzá, azokat nem kezelhessék a vállalatok. Jelenleg még ötből mindössze egy felhasználó ért egyet azzal, hogy az általa használt márkatermék használatához meg kell adnia a személyes adatait.


Változik a márkák és a fogyasztók közti kapcsolattartás jellege is. A válaszadók közel fele (48%) arról adott visszajelzést, hogy az elmúlt 12 hónapban nem tudtak azon a csatornán érintkezésbe lépni a márkákkal, amelyen szerettek volna. Ennek ellenére továbbra is elsősorban online megoldást kerestek, és digitális csatornákon keresztül próbálták ügyes-bajos dolgaikat elintézni. Mindössze ötből egy ember fordult a tanácsáért, vagy panaszkezelés miatt a call centerekhez.


Ezt látva a Xerox vezető szakembere, Jared Kearney arra figyelmeztet, hogy a vásárlói hűség növekedésével a márkáknak még szorosabbra kellene fűzni a kapcsolatokat az emberekkel és ennek megfelelően a digitális, offline és a call centereken keresztül egyaránt erősíteniük kellene a vevői elégedettséget. A jövő arról szól, hogy az emberek ugyanazt a kiszolgálást, vásárlói élményt kapják meg az online térben is, mint a hagyományosan bejáratott és használt platformokon – jegyezte meg Kearney.
 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Schneider Electric: Az ipari automatizálás új szintje Magyarországon

Magyarországon is elérhető a Schneider Electric teljes ipari automatizálási szoftverportfóliója, és most már egy kifejezetten erre a területre szakosodott csapat segíti a hazai ügyfeleket abban, hogy maximálisan kihasználják a megoldások kínálta lehetőségeket. Az AVEVA alkalmazások segítségével például akár 20%-kal is csökkenthetők a beruházási költségek, míg az EcoStruxure Foxboro DCS használatával akár 40%-kal is rövidíthető a meghibásodások javítási ideje. A Schneider Electric CONNECT platformja és a Flex előfizetési modellek egyszerű, gyors és rugalmas hozzáférést biztosítanak a felhasználók számára a cég szoftvereihez.

2025. március 18. 17:41

Digitális forradalom az akciós újságok piacán

A magyar felnőtt lakosság egyharmada már kizárólag digitálisan olvassa az akciós kiadványokat, míg 43 százalékuk vegyesen, mind online, mind offline formában lapozgatja őket. Csak a lakosság ötöde ragaszkodik kizárólag a papíralapú akciós újságokhoz – derült ki a Shopfully kutatásából. A digitalizáció ellenére az akciós újságok népszerűsége nem csökkent: a felnőttek 85 százaléka legalább havonta egyszer megtekinti őket, és szinte ugyanez a hányad elismeri, hogy ezek a kiadványok jelentős hatással vannak vásárlási döntéseikre.

2025. március 18. 16:00

Robokaland-nap a szegedi Karolina Iskolában

Március 22-én különleges programot rendez a Karolina Iskola: Szegeden először lesz Robokaland-nap, ahol a gyerekek újrahasznosított elektronikai eszközökből alkothatnak. Az iskola diákjai számára nem ismeretlen a robotika világa, hiszen évek óta részt vesznek a First Lego League Magyarország programjában. A robotika és programozás már az órák részeként is jelen van, és jövőre elindítják a Lego We Do 2.0 programot alsó tagozatosok számára is.

2025. március 18. 14:35

Új érintés nélküli fizetési megoldás magyar kereskedőknek

A Global Payments bevezette a Tap to Pay funkciót Magyarországon, amely lehetővé teszi a helyi kereskedők számára, hogy iPhone készüléken keresztül, a GP tom alkalmazás segítségével egyszerűen és biztonságosan fogadjanak el érintés nélküli fizetéseket.

2025. március 18. 12:56

Drónpilótaképzés a MATE és az ABZ Drone Kft. közreműködésével

A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) és az ABZ Drone Kft. közös növényvédelmi drónpilótaképzése kiemelkedő népszerűségnek örvend, hiszen már több mint 500 sikeresen végzett hallgatót tudhat a program. Az ország legmagasabb színvonalú felnőttképzései folyamatosan elérhetők az év minden szakaszában.

2025. március 18. 11:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01

Különdíjas lett a Deloitte úttörő coaching programja

2025. március 9. 10:06