A Xerox leszámol a hamisítással és az illegális utángyártott kellékanyag tevékenységekkel
A hamis és illegális utángyártott nyomtató kellékanyagok forgalmazása továbbra is nagy problémát jelent. A Kellékanyag Szövetség becslése szerint a hamis termékek világszerte évente mintegy 3,5 milliárd dollár kiesést jelentenek az ipar számára. A vásárlók védelme érdekében, a hamisított termékek veszélye miatt, a Xerox számos razziát és rajtaütésszerű termékellenőrzést tartott, a védjegy-kötelezettségi intézkedések vizsgálatával együtt.
A hamis termékek terjesztésének visszaszorítása érdekében a Xerox szigorúan ellenőrzi az eredeti kellékanyagokra vonatkozó megrendeléseket és azok elosztását, továbbá együttműködik a kormányzati hatóságokkal is. A cég legfrissebb hamisítás-ellenes erőfeszítéseinek eredményei:
- több ezer hamis Xerox kazetta előállítására alkalmas alapanyag elkobzása egy marokkói importőr/forgalmazó gyárából. Az utcai áron 2,5 millió dollárra becsült alapanyag lefoglalása után a gyár tulajdonosa most börtönben vár a bírósági ítéletre,
- 25.000 dollár értékű hamis Xerox tonerek százainak lefoglalása több ezer kazetta és doboz társaságában egy mumbai-i másoló/nyomtató kereskedő készletéből. A kereskedő elleni vádemelés jelenleg folyamatban van,
- két razzia a törökországi Antalaya régióban. A hatóságokkal karöltve kivitelezett akció során 1,2 millió dollár értékű hamis Xerox és más gyártótól származó hamisított terméket foglaltak le, az ezek előállításához szükséges nyomólemezekkel, matricákkal és csomagolóanyagokkal együtt. Leállítottak egyúttal egy olyan üzemet is, amelyben hamis és eredeti Xerox tonerek keverése folyt, és ahonnan az árut később Dél-Törökország piacain értékesítették.
A hamisítási törekvések meghiúsításán túl a Xerox felkutatja azon forgalmazóit is, akik illegális utángyártott kazetták kereskedésével foglalkoznak (olyan termékekkel, amelyek az eredeti gyártó jelzésével ellátva kerülnek forgalomba), és rákényszeríti őket a törvénytelen tevékenység felfüggesztésére. A szellemi tulajdonjog védelmén keresztül a Xerox harcol a termékek rossz színben való feltüntetése, illetve a végfelhasználók megtévesztése ellen is. A vállalat ezen területen elért legfrissebb eredményei:
- a Xerox védjegyhez kapcsolódó jogok érvényesítése Romániában és egyéb fejlődő országokban, elérve azt, hogy a viszonteladók eltávolítsák kínálatukból a jogsértő termékeket, teret adva ezzel az eredeti Xerox áruk számára.
„A hamis kazetták között közismerten nagy gyakorisággal lehet találni rossz minőségűeket, amelyek miközben gyenge nyomatminőséget eredményeznek, akár súlyosan is károsíthatják a nyomtatók létfontosságú alkatrészeit. A terület várhatóan a jövőben is nagyon aktív és agresszív marad, mi azonban azon dolgozunk, hogy megvédjük ügyfeleinket és megállítsuk a hamis és illegális árucikkek terjedését.” – hangsúlyozta Kevin Weaver, a Xerox Supplies Business Group márkavédelemmel foglalkozó alelnöke.
A Xerox szerte a világon ellenőrzi az elosztó helyeken található készleteket, hogy igazolja a termékek eredetiségét, és hogy felszámolja a hamis cikkek forgalmazását. A vásárlók bármikor meggyőződhetnek termékeik valódiságáról az alábbi módszerek segítségével:
- leolvasva az áru biztonsági/hitelesítési címkéjéről a sorozatszámot, azt begépelve a Genuine Xerox Rewards Program internetes oldalán, azonnali igazolás nyerhető az eredetiséggel kapcsolatban,
- mindig célszerű hiteles Xerox termékeket vásárolni közvetlenül a hivatalos viszonteladóktól,
- ha egy Xerox termék gyanús, ajánlott felvenni a kapcsolatot a Xerox Brand Protection Group képviselőivel.
Kapcsolódó cikkek
- Több, mint print: menedzselt nyomtatási szolgáltatások
- Okos nyomtatókhoz szánt alkalmazásokat mutatott be a Samsung
- A vásárlók ragaszkodnak az IT márkákhoz
- A klímaváltozás elleni küzdelembe aktívan bekapcsolódik a Xerox is
- Az eltüntethető elektronikával kísérletezik a Xerox
- Új multifunkcionális készülékek a Samsungtól
- IDC: Vezető szolgáltató a Xerox
- Újratölthető tintatartályos PIXMA nyomtatók a Canontól
- Új irodai applikációval vet véget a papír korszaknak a Xerox
- Új OKI készülékek: hagyományostól a legkreatívabb nyomtatásig
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Valóban néhány centin múlik a boldogság?
Kétségtelen, hogy a magasság sokak számára fontos tényező lehet a párválasztás során – gyakran már az ismerkedés elején alapelvárásként jelenik meg. A Tinder nemrég új funkcióval igyekszik kiszolgálni ezt az igényt: bevezette a magasság szerinti szűrést, igaz, csak előfizetői számára. Ami azonban náluk újdonságnak számít, az a Randivonal felhasználóinak már régóta elérhető – ráadásul teljesen ingyen. A magyar társkereső oldalon ugyanis kezdettől fogva lehetőség van magasság alapján szűrni a találatokat.
Még tisztább hangzás: jön a Music Pro a Spotifytól
A Spotify 2025-ben tervezi bevezetni a régóta várt veszteségmentes hangminőséget kínáló szolgáltatását, amely várhatóan „Music Pro” néven lesz elérhető. Ez az új csomag a meglévő Premium előfizetés kiegészítéseként jelenik meg, és havi 5–6 dolláros felárat jelenthet, így az Egyesült Államokban a teljes havi díj 16,99–17,98 dollárra emelkedhet.
Csillaghullás húsvétkor: Digitális távcsövek és appok segítik az égi élményt
Húsvét vasárnap éjszakáján a Lyridák meteorraj látványos csillaghullással ajándékozza meg az égbolt szerelmeseit. A digitális technológia és az infokommunikációs eszközök segítségével az élmény még közelebb kerülhet hozzánk.
A városi autópályák hatása a személyes kapcsolatokra
Egy friss, a Budapesti Corvinus Egyetem részvételével készült nemzetközi kutatás szerint a városi autópályák átlagosan 1-16 százalékkal csökkentik a társas kapcsolatok számát azok között, akik az út két oldalán élnek.
"A politika ma már összefonódott a technológiával, social média algoritmusok diktálják a minket érő impulzusokat"
A Make Art Great Again galéria bemutatja a "Trump ima-, business és wellness-központ"-ot. Hogy miről is van szó, az kiderül a kiállítás két alkozójával - drMáriással és Weiler Péterrel - készített interjúból.