GKI: a magyarok nem ismerik a mobilfizetési alkalmazásokat
A magyarok nem ismerik a mobilfizetési alkalmazásokat, a piac felpörgése az Apple, a Google, a Samsung alkalmazásainak megjelenésétől, továbbá a közösségi piacterekbe, például az Uberbe integrált fizetési lehetőségektől várható - derült ki a FinTech Group-GKI Digital közös elemzéséből.
Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott tájékoztatás szerint 2014 óta tíz magyar fejlesztésű mobilfizetési alkalmazás érhető el Magyarországon, ám az újdonságok iránt fogékonyabbnak számító online vásárlói közönségnek is csupán alig 8 százaléka próbálta ki a bankok, vagy a mobilszolgáltatók mobilfizetési alkalmazásait, több mint 70 százalékuk pedig többet nem is használta a hazai mobilfizetési megoldásokat. A legtöbbet letöltött iCsekk és Simple alkalmazásokat is az okostelefon felhasználók csupán alig 4 százaléka próbálta ki - olvasható a tájékoztatásban.
A felmérés szerint az online vásárlók körében az OTP Bank által kiadott OTPay, valamint a Magyar Telekom MobilTárca alkalmazása a legismertebb mobilfizetési megoldások. A magas ismertség annak is köszönhető, hogy ezek a társaságok rendelkeznek Magyarországon a legnagyobb ügyfélbázissal és marketing költéssel, így hatékonyabban tudnak ismertséget építeni - írják.
A kutatás készítői szerint a magyar mobilfizetési alkalmazások könnyen veszélybe kerülhetnek az Apple, a Google, vagy a Samsung mobilfizetési megoldásainak magyarországi megjelenésével, mivel az online vásárlók inkább ezektől a társaságoktól várják a mobilfizetési megoldást, mint a magyar bankoktól vagy mobilszolgáltatóktól.
A kutatásban kitértek arra is, hogy a mobilvásárlási alkalmazások közül a legtöbbet a Tesco Bevásárlás alkalmazást töltötték le, eddig körülbelül 100-200 ezren. A népszerű mobilvásárlási alkalmazások közé tartozik még a Media Markt és az eMAG alkalmazása is, amelyeket mintegy 50-100 ezer okostelefon felhasználó töltött le Magyarországon.
A kutatás szerint a magyar mobilfizetési, vagy a mobilvásárlási alkalmazásokat egyelőre a márka megítélése, vagy a szolgáltatói kötöttség (bank vagy telekommunikációs cég) miatt választják. Jelenleg még kevés az olyan tudatos felhasználó, aki az igénybe vehető szolgáltatások köre alapján választ megfelelő alkalmazást.
A kutatást a FinTech Group és a GKI Digital 2015 decemberében, 2000 online vásárló körében végezte.
Kapcsolódó cikkek
- Az Uber sokkal tartozik a taxisoknak
- CES 2016: SnapBridge-kapcsolat a fényképezőgép és az okos eszközök között
- Ma este rövid időre leáll a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
- Indonéziában kezdi meg hódító útján a Cellum mobilfizetési platformja
- A Cellum és amerikai leánycége is döntősök a Citi Mobile Challenge ázsiai fordulójában
- Szárnyal a Samsung Pay népszerűsége
- A mobilalkalmazások nagy száma is gátolja az igazi áttörést a mobilfizetésben
- Cellum Credorax együttműködés: Plug and Pay szélesebb körben
- A McDonald’s szerint augusztus 26-án érkezik az Android Pay az USA-ba
- Az USA-ban már lehet használni a Facebook Messenger fizetési megoldását
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tisztújító közgyűlést tartott a VISZ
Május 8-án, Egerben tartotta esedékes tisztújító közgyűlését a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ). A tagság az esemény során újraválasztotta a szervezet elnökét, valamint két új tagot is bizalmat szavazott az elnökségbe. A közgyűlésen a felügyelőbizottság összetételéről is döntés született, mivel a testületben is lejártak a korábbi mandátumok.
Az AI új korszaka – kisebb, hatékonyabb, olcsóbb
Egyre jellemzőbb, hogy az általános célú, nagy AI-modellekről inkább a kisebb, speciálisan egy-egy feladatra szabott rendszerek felé fordul a céges felhasználók figyelme. Ezt a változást a hatékonyság, a költségoptimalizálás és a gyakorlati alkalmazhatóság iránti igény hajtja. A vállalatok ma már nem egyetlen AI-modellre támaszkodnak, hanem olyan stratégiát követnek, ami több modell együttes alkalmazásával növeli a mesterséges intelligencia pontosságát, csökkenti a költségeket és az AI-t megbízható módon integrálják a napi működésbe.
Átszervezéssel erősíti műszaki képzéseit a Széchenyi István Egyetem
A győri Széchenyi István Egyetem Szenátusa április 28-i ülésén nagy többséggel jóváhagyta a három műszaki tudományi kar átalakítását. A szervezeti változás célja, hogy az egyetem még hatékonyabban reagáljon az ipari szerkezetváltásra, valamint a technológiai és munkaerőpiaci trendekre, az egymással összefüggő mérnöki képzések összehangolása és a korszerű technológiákhoz kapcsolódó tudás erősítése révén.
Mobil vagy netes hívás? – Az NMHH legfrissebb adatai megmutatják a trendeket
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen közzétett mobilpiaci jelentése nemcsak a telekommunikációs előfizetések számát ismerteti, hanem képet ad a különböző eszközökön lebonyolított hívások és a mobilinternet-használat mennyiségi és aránybeli változásairól is. A kutatásokból kiderül, hogy bár a mobilhívások száma stagnál, a mobilinternet-forgalom folyamatosan nő – ennek ellenére telefonálásra továbbra is főként a hagyományos mobilhálózatot használjuk.
Schneider Electric technológiával épült fel Európa egyik legfejlettebb adatközpontja
A Start Campus legújabb, SIN01 jelzésű adatközpontját a kiemelkedő működési hatékonyság, megbízhatóság és skálázhatóság jellemzi. A fejlesztés során a Schneider Electric legmodernebb energiamenedzsment- és épületüzemeltetési megoldásait alkalmazták. Emellett a vállalat támogatást nyújtott a Start Campus számára egy 100%-ban megújuló forrásból származó energiára épülő áramvásárlási megállapodás (PPA) stratégia kialakításában is.