Google Trendek: ajándékkeresési dömpinggel érkezik a Valentin-nap

forrás: Prím Online, 2016. február 11. 12:24

Ajándékkeresési dömpinggel érkezik a Valentin-nap. A Google Trendek keresési kimutatásai alapján az “ajándék” szóra az elmúlt években a karácsonyi időszak után legtöbbször Valentin-nap környékén, illetve április-május környékén kerestek az emberek Magyarországon. A trend idén sem látszik változni, a Google-ben is ajándékkeresési dömpinggel érkezik február 14., ez pedig jó üzleti lehetőség a Valentin-nap környékén termékeiket az interneten hirdető vállalkozásoknak.

Nem csak azok a vállalkozások örülhetnek a Valentin-nap közeledtének, akik ajándékként is adható terméket vagy szolgáltatást kínálnak, az utazási kedv is fellendül, a Google Trendek adatai alapján a nyári csúcsidőszak mellett ilyenkor keresnek a legtöbbször utazásra az emberek Magyarországon a Google-ben.

 

Az ajándékok és utazás mellett az éttermekhez is újra megjön az internetezők kedve: a december-januári visszaesést követően az éttermekre irányuló keresések is megugranak Valentin-nap környékén az elmúlt évek Google keresési trendjeinek tanúsága szerint.

 

 

Azért, hogy a Valentin-napból az ünneplő párok mellett a magyarországi vállalkozások is a legtöbbet hozhassák ki, a Google összeállított egy 5 tippből, és fontos, szem előtt tartandó trendből álló listát:

 

1. Meglátni és megszerezni

Az ajándékötletekre irányuló keresések Magyarországon és világszerte is kiugróak a Valentin-napot megelőző időszakban, ezért érdemes ezeket kiemelni a termékek leírásában. Általánosságban elmondható, hogy az “igazi” keresése közben sokan el is köteleződnek: az internetezők több mint ötöde (22%) az online keresést követően interneten vásárol. 

 

2. Nem csak párosan szép

Nem érdemes megfeledkezni azokról sem, akik egyedül töltik a Valentin-napot. Szezonális akciókkal, termékekkel a Valentin-napot nem ünneplők is vásárlásra csábíthatók egy vonzó ajánlattal. Az online felhasználók közel ötöde (19%) pedig csupán néhány pillanatot tölt kereséssel a tényleges vásárlás előtt, így akár másodperceken múlhat a siker.

Érdekesség, hogy a neves napot megelőző időszakban megugrik a “társkereső” kifejezésre érkező keresések száma. 

 

3. A megközelíthetőség a siker kulcsa

A magyarországi internetezők közel negyede (24%) csupán a netes keresés kapcsán fedezi fel a környéken lévő vállalkozásokat. Egyszerű lépésekkel is elérhetőbbé teheti vállalkozását online: segítsen vásárlóinak megtalálni az olyan hasznos információkat mint vállalkozása telefonszáma, címe. A helyi vállalkozásoknak kedvez az is, hogy az online vásárlók 72%-a személyesen, a boltban veszi át szerzeményét. 

 

4. Online születnek a döntések

A magyarországi internetezők 77%-a először online tájékozódik, ha információra van szüksége, és az internezetők közel fele (46%) online keresés közben találkozik először a későbbiekben megvásárolt termékkel. 

 

5. Ihletet is ad

Ugyan sokan céltudatosan keresnek ajándékot (ékszer, étterem, virágküldés), az internetes keresések esetében az online felhasználók 25%-a ötletszerzés céljából böngészik.  Egy-egy személyre szabott ajánlat, jól időzített kedvezménykupon segíthet vásárlóinak a döntésben. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Vicces vagy hasznos? Így görgeti a Z generáció a közösségimédia-tartalmakat

Bennetek van, ami kell a holnaphoz: így szól a Z generációnak* kibontakozási lehetőséget biztosító platform, a Jövőálló Akadémia szlogenje. Sokat kritizálják a fiatalok online életét, digitalizált mindennapjaikat, akár közösségimédia-függőnek titulálják őket, azonban a kezdeményezés életre hívója, a Samsung átfogó kutatásából** is kiderült, hogy az általánosságban online függőkként aposztrofált fiatalok jelentős részének fontos, hogy edukatív közösségimédia-tartalmat fogyasszon. A tudásszerzés, a hasznos ismeretek elsajátítása iránti igény sok esetben a humorfogyasztást is képes beelőzni.

2024. szeptember 15. 15:17

82%-kal nőtt a BÉT-en jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech bevétele

82 százalékos növekedéssel, 742,4 millió forintra növelte nettó árbevételét a 2024-es év első hat hónapjában a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett kibervédelmi cég az előző év azonos időszakában elért 408,6 millió forintról. A ViVeTech Nyrt. adózott eredménye ezzel párhuzamosan 67 százalékkal, 91,1 millió forintra emelkedett a tavalyi év első felében elért 54,7 millió forintos szintről – derül ki a társaság által publikált 2024. első féléves jelentéséből.

2024. szeptember 15. 13:33

Innovatív technológiával és szakértelemmel inspirálja a Sony a jövő generációját

Nagy sikerrel rendezték meg a Sony és a Down Alapítvány közös nyári táborát, melynek keretében a részt vevő értelmi fogyatékossággal élő gyerekek és fiatalok megtanulhatták a Sony által rendelkezésre bocsátott fényképezőgépek és kamerák alapszintű használatát. Az együttműködés még tovább folytatódik idén egy vidéki fotós túrával és egy kiállítással.

2024. szeptember 15. 11:50

Kell-e a digitalizáció és az MI a cégekben, vagy divatos pénzkidobás?

Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy időt és kiadást spórolhat a digitalizáció és a mesterséges intelligencia használatával, de csak kevesen vannak, akik a megvalósítással valódi előnyhöz jutnak. Kurinyecz Gergely, digitalizációs szakértő a nagyvállalatok egyedi működésére szabott folyamatainak digitalizációjában szerzett tapasztalatai alapján segít felvázolni a szoftverek adta lehetőségeket, és mutat rá a gyakori buktatókra.

2024. szeptember 15. 10:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Techóriások özönlöttek a Városligetbe

2024. szeptember 13. 17:00

Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom

2024. szeptember 9. 13:10

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27