Repülés a virtuális valóság új dimenziójába
A kreatív mobil alkalmazások fejlesztésével foglalkozó ARworks ismét egy formabontó ötlettel állt elő, hogy bemutassa a virtuális valóságban rejlő lehetőségeket.
Egy kísérlet keretében összekötötték az idei év nagy durranásának számító (és a Facebook által felvásárolt) Oculus Rift virtuális valóság szemüveget az Xbox Kinect mozgásérzékelős kiegészítőjével. A szerencsés párosítás eredményeképpen a felhasználó által érzékelt virtuális térben nem csak körbenézni, hanem mozogni is lehet.
Az összekapcsolt eszközöket egy sétarepülés-szimulátor programjához csatolták: az Oculus Rift szemüvegben megjelent a pilótafülke, a Kinect pedig egy virtuális botkormányon érzékelte a felhasználó kezét, aki így finom mozgásokkal tudta irányítani a gépet.
„Az Oculus Rift önmagában is egy nagyon fontos mérföldkő a virtuális valóság történetében, nyáron már várhatóan kereskedelmi forgalomban kapható lesz. Azonban az Oculus által nyújtott élményt még élvezhetőbbé lehet tenni, ha a felhasználó nem csak nézelődhet, de interakcióba is léphet a virtuális térrel. Próbálkoztunk több különböző megoldással, például hang- és pillantásvezérléssel, de végül a Kinect bizonyult a legmegfelelőbbnek a mozgások és gesztusok érzékelésére” – mondta Budaházy Szabolcs, az Arworks ügyvezető igazgatója.
A két eszköz párosításából egy különleges szimulátor született. Témaként az ARworks a sokak által vágyott vitorlázórepülést választotta, melyben a felhasználó kipróbálhatja magát pilótaként, miközben valós életveszély nélkül, akár dugóhúzóban zuhanhat a föld felé. A technológia más célokra is használható, nem csak szimulátorokban, hanem a sport vagy az oktatás terén is izgalmas lehetőségeket kínál.
Kapcsolódó cikkek
- Virtual Reality: egyre közelebb a realitáshoz
- A virtuális valóság ökoszisztémája
- Késik az Oculus Touch
- Miről szólt az Ó-Év?
- Gear VR-re optimalizált webes böngésző a Samsungtól
- Okostelefon Akadémia: az 5G a holografikus telefonálást is elhozza
- A virtuális valóság videókat is támogatja a YouTube Android alkalmazása
- Itt a Samsung Gear VR felhasználóknak szánt változata!
- Vakokat segítő mobilalkalmazás nyert Bronz Oroszlánt Cannes-ban
- Az okostelefonok tömegcikké tették a virtuális valóságot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az év top 10 kriptós meglepetése
A BITmarkets kriptovaluta-tőzsde kiadta év végi összefoglalóját a 2024-es év kriptós meglepetéseiről. Az Áttörések a kriptovilágban elemzés olyan kriptovalutákat és digitális eszközöket mutat be, amelyek jelentősen formálják a piac alakulását.
Hasznos modulok és weboldalak a tanulás szolgálatban
Az utóbbi években számos olyan applikáció és oktatási platform jelent meg, amelyek új dimenziókat nyitottak a tanulók előtt és az iskolán kívül is hatékony segítséget nyújthatnak a tanulásban.
6 innovatív iparág, amelyek a kamatlábak csökkenésével a tőzsdén is növekedésre számíthatnak
A globális kamatcsökkentési ciklus ígéretes lehetőségeket kínál egyes ágazatok, vállalatok és a növekedési részvényekre összpontosító magyar befektetők számára. A technológiai és innovációs iparágakban tevékenykedő vállalatok, amelyek a terjeszkedés során nagymértékben támaszkodnak a külső finanszírozásra, általában jelentősen profitálnak a javuló hitelfelvételi feltételekből és a fogyasztói vásárlóerő növekedéséből. Az alacsonyabb diszkontráták vonzóbbá teszik a jövőbeli pénzáramlásokat, ami magasabb értékelésekhez vezet.
A heti autópálya-matrica rovására erősödött az egynapos matrica
Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól lehet megvásárolni az éves országos autópálya- és vármegyematricákat, amelyek 2026. január 31-ig érvényesek.