A high-tech online vásárlók egyre több mobileszközt használnak
A technológiai kérdésekben jártas fogyasztók elsősorban vásárlásra, fizetésre és csomagkövetésre használják mobileszközeiket – derült ki a UPS vezető csomagküldő vállalat friss „Pulse of the High-Tech Online Shopper” című kutatásából. A high-tech online vásárlók emellett egyre inkább elvárják, hogy a kereskedők különleges mobilszolgáltatást is nyújtsanak számukra.
A tanulmány – amit a comSore, a digitális területek világvezetőnek számító piackutató vállalata végzett el a UPS számára – megmutatja, hogy a high-tech vásárlók 69 százaléka vásárol termékeket mobileszközön, míg a nem high-tech vásárlóknál ez az arány csak 53 százalék. Emellett a high-tech vásárlók 70 százaléka használta a kereskedő cég mobilalkalmazását is, szemben a nem high-tech vásárlók 55 százalékával. A comScore meghatározásában high-tech vásárlóknak számítanak mindazok, akik a kutatást megelőző három hónapban legalább egyszer vásároltak technológiai terméket online.
Egy olyan időszakban, amikor az e-vásárlások száma folyamatosan növekszik, ezek az eredmények aláhúzzák az online jelenlét fontosságát – különös tekintettel a mobilos jelenlétre – minden olyan kereskedő számára, akik nagy értékű elektronikai cikkeket árulnak.
„A high-tech fogyasztók, és különösen az Y generáció, jól láthatóan könnyűszerrel vásárol bármely eszközön – mondta el Dave Roegge, a UPS high-tech üzletágának marketing igazgatója. – Ők már ’modern fogyasztók’, és arra számítunk, hogy a jövőben csak még többet fognak online vásárolni. A kiskereskedőknek online is rendelkezésükre kell állniuk, mégpedig az ő feltételeik szerint.”
A mobil vásárlások iránti fokozott érdeklődés ellenére, vagy éppen ezért, a high-tech vásárlók számos területen javulást várnak el. 84 százalék elégedett a vásárlási élmény egészével függetlenül a használt készüléktől, de már csak 66 százalék volt elégedett a vásárlási élménnyel, amikor okostelefonnal vásároltak. Voltak, akik azt állították, hogy könnyebb a számítógép billentyűzetével és egérrel, mint okostelefonnal vásárolni, míg többen nehezményezték, hogy nem elég tiszták, vagy nem elég nagyok a képek a mobil eszközön.
Ezek mellett a kutatásból az is kiderült, hogy a high-tech vásárlók 69 százaléka keres rá a megvásárolni kívánt termékre mobilon bolti vásárlás során is, míg a nem high-tech vásárlóknál ez az arány csak 54 százalék. A high-tech vásárlók 76 százaléka, a nem high-tech vásárlók 65 százaléka követi nyomon a kiszállítást is a mobiltelefonján.
Általánosan is elmondható, hogy növekszik azon online fogyasztók száma, akik mobiltelefont vagy mobiltelefont és számítógépet egyaránt használnak vásárlásaik során. Egy korábbi comScore adat szerint, 2015 júliusában az online vásárlók közel 80 százaléka használt számítógépet és mobiltelefont egyaránt, szemben a 2013 szeptemberében mért 66 százalékkal. Az online vásárlók 11 százaléka csak mobiltelefont használt, ez 2013 szeptemberében 8 százalék volt. A csak asztali számítógépet használók aránya viszont 10 százalékra csökkent 26 százalékról.
A UPS „Pulse of the High-Tech Online Shopper” kutatása azt is megmutatta, hogy a high-tech vásárlók több alternatív kiszállítási lehetőséget használnak ki, mint a nem high-tech alanyok. A high-tech fogyasztók 37 százaléka azt mondta, hogy a „nem lakóhelyre történő” termékkiszállítási módokat preferálja.
A high-tech vásárlók számára fontos a könnyű visszaküldési, illetve termékcsere folyamat is. A folyamat legfontosabb elemei között említették a könnyen kinyomtatható visszaküldési dokumentációt, a gyors termékcsere átfutási időt és a könnyen elérhető üzleteket a bolton belüli visszaváltás esetén.
A kutatásban több mint 2 000 vásárlót kérdeztek meg. A kutatás a fentieken kívül lefedi a high-tech vásárlók bolton belüli vásárlási szokásait, és az ingyenes kiszállítási preferenciáikat is.
Kapcsolódó cikkek
- Távirányítóvá teszi a mobilt a UPC új digitális tévés applikációja
- Majd minden negyedik ember választja inkább a mobilját, mint a szexet
- A fővárosiak támogatják az UBER-t
- Uniós békéltető honlap indul
- Így vásárolunk online
- Az online vásárlók 48%-a neten is fizet bankkártyával
- 5-ből 4 netező vásárol online
- Akár buszmegállóban is vásárolhatunk a Tescóból
- UNICEF és a Telenor folytatja Ébresztő-óra gyermekjogi programját
- Biztonsági aggályok fogják vissza az online fizetési szolgáltatások használatát
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Super Bowl 2025: Mikor várható a végeredmény magyar idő szerint?
A 2025-ös Super Bowl, hivatalos nevén Super Bowl LIX, 2025. február 9-én, vasárnap kerül megrendezésre a New Orleans-i Caesars Superdome-ban. A mérkőzés magyar idő szerint 00:30-kor kezdődik, így a végeredmény várhatóan hajnali 4 óra körül lesz ismert, a játék menetétől és az esetleges hosszabbítástól függően.
Nézd élőben az Oscar gálát; technológiai forradalom Hollywoodban
Március 2-án a világ szeme ismét Hollywoodra szegeződik, aki akarja, akár élőben is nézheti a 2025-ös Oscar-gálát. Az idei esemény különösen izgalmas az informatikai és technológiai vonatkozások miatt, hiszen a filmipar egyre inkább a digitális világ eszközeire támaszkodik. Több jelölt is kiemelkedő technológiai megoldásokat vonultat fel, és az Akadémia már előre kihirdette azokat az innovációkat, amelyek idén technikai Oscar-díjat érdemeltek.
Digitális harmóniák: Az informatika és a zene találkozása a 2025-ös Grammy-díjátadón
Bár a legtöbb cikk most nyilvánvalóan Bianca Censori bundájáról és az alatta viselt teljesen áttetsző bodyról szól, a 2025-ös Grammy-díjátadó nemcsak róla szólt. Hozzáteszem: nem is csupán a zenei kiválóságokat ünnepelte, hanem rávilágított az informatika és a zene egyre szorosabb kapcsolatára is. Az eseményen számos technológiai újítást és digitális megoldást alkalmaztak, amelyek új dimenziót adtak a zenei élménynek.
DJ Spotify
Elindult a Spotify mesterséges intelligencián alapuló DJ szolgáltatásának beta verziója.
Majka „Csurran Cseppen” – avagy a digitális zeneipar trendjei
Majka legújabb produkciója, a „Csurran Cseppen” nemcsak zenei, hanem technológiai szempontból is figyelemre méltó. Az alkotásban a digitális streaming, az MI-alapú ajánlórendszerek és a közösségi média algoritmusok játsszák a főszerepet, amelyek meghatározzák, hogyan jut el a dal a hallgatókhoz.