A jó ár már nem elég
„A jelenlegi piaci irányokból az látszik, hogy ma már nem elég a jó ár a fogyasztók megnyeréséhez, olyan szolgáltatásokat kell nyújtani, ami élménnyé, teszi a vásárlást és a termék használatát is”- mondta el Német Károly Csongor a Media Markt Magyarország ügyvezető igazgatója a vállalat szerdai sajtótájékoztatóján.
A műszaki cikkek piaca a folyamatos bővülésnek köszönhetően két számjegyű növekedést ért el az elmúlt évben; mind a hagyományos, mind pedig az online kereskedelmet tekintve. A Media Markt forgalomnövekedésének aránya mindkét szegmensben meghaladta a piacét; a három éve indított webáruháza megduplázta a forgalmát, amivel a vállalat megerősítette piacvezető pozícióját a műszaki cikkeket forgalmazó kiskereskedelmi szegmensben. A Media Markt áruházak magyarországi forgalma tavaly elérte a nettó 72 milliárd forintot.
A Media Markt előrejelzése szerint a jövőben még szorosabban összekapcsolódik az online és a hagyományos értékesítési forma, mert a vásárlók egyre tudatosabban használják a két vásárlási mód előnyeit. Vásárlás előtt az interneten tájékozódnak az adott termékről, majd személyes tanácsot kérnek az áruházi szakértőktől, vagy éppen fordítva, az áruházban kipróbálják a terméket, és utána kényelmesen házhoz tudják rendelni a kiválasztott cikket az webáruházon keresztül, vagy átvehetik 600 pick-pakk ponton és 2700 postahivatalban is.
A Media Markt tapasztalatai szerint a fogyasztók a jó árakat ma már természetesnek veszik ebben a szegmensben, ezért nem igazán tekinthető versenyelőnynek, ha valaki a versenytársaknál kicsivel jobb ajánlattal jelentkezik. „Az tud igazán előnybe kerülni a piacon, aki ki tudja szolgálni a különböző vásárlói igényeket. A Media Markt üzletpolitikájával összhangban több szempontból is biztosítja vásárlói számára a választás szabadságát. Nálunk online és hagyományos csatornán is vásárolhatnak, kényelmesen válogathatnak a webáruház online felületén, de ha segítségre van szükségük, munkatársaink személyesen is rendelkezésükre állnak. Folyamatosan arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat vezessünk be, amelyek növelik a vásárlási élményt. Ezért indítottuk el például tavaly ősszel az Okospont szolgáltatásunkat, ahol a szakértő kollégák segítik a vásárlókat a készülékek beállításával, adatmentéssel, vírusirtással, programtelepítéssel, illetve általános hibaelhárítással kapcsolatos problémáik megoldásában. A szolgáltatást a budapesti és vidéki áruházainkban is egyaránt kihasználják vásárlóink. A fogyasztók leginkább a Start csomagokat keresik az Okospontjainkon, amelynek segítségével az általuk vásárolt terméket azonnal személyre tudjuk szabni és használatra kész állapotba tudjuk hozni. Ezen kívül nagyon népszerű a szülői felügyelet, illetve internetbiztonság csomagunk, ennek segítségével a szülők biztonságossá tehetik a különböző eszközeiket gyermekeik számára. Annyira népszerű a szolgáltatás, hogy az itt dolgozó kollégák létszámát lassan meg kell emelnünk.”- mondta el Német Károly Csongor a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
A Media Markt az elmúlt időszakban számos új szolgáltatást vezetett be, amelyekkel nem csak a vásárlási, de a használati élményt is növelni tudta a vásárlói számára. Ennek egyik jó példája a garancia plusz program, mely lehetőséget biztosít a fogyasztók számára, hogy a gyári garancia mellett kiterjesztett garanciát is vásároljanak a termékekhez. A vásárlók ezt a szolgáltatást leginkább háztartási nagygépekre, TV-ékre, telefonokra és tabletekre veszik igénybe. A másik jó példa a Vodafonnal kötött együttműködés melyen keresztül nem csak a terméket veheti meg a vásárló az áruházban, de a hozzá kapcsolódó mobilszolgáltatást is.
A használati élményt növelő szolgáltatások következő szintje, hogy a vásárlók kényelmes körülmények között próbálhatnak ki műszaki termékeket működés közben, mielőtt megvásárolnák. Erre hozta létre a Media Markt a Nestlé Hungáriával közösen a régió első NESCAFÉ Dolce Gusto kávézóját az áruháztéren belül, ahol a vásárlók kellemes környezetben, szakértői segítséggel próbálhatják ki a kávégépeket. A vásárlók 27 féle ital közül választhatnak. Jean Grunenwald, a Nestlé Hungária ügyvezetője szerint mindkét fél részéről megfelelő nyitottságra volt szükség ahhoz, hogy a régióban először a magyar piacon vágjunk bele ebbe az izgalmas kezdeményezésbe. Elsődleges célunk, hogy a fogyasztók kipróbálhassák, ezáltal megtapasztalhassák a kávézás minőségi élményét a kapszulás kávégépek használatán keresztül. Magyarországon a kapszulás kávégép-penetráció még alacsony (5,5%) a többi európai országhoz képest, a kategória ugyanakkor folyamatosan kétszámjegyű növekedést produkál. Az idén 150 éves Nestlé Hungária 65%-os részesedésével piacvezető a kapszulás kávépiacon. Ez az egyedülálló üzleti megoldás további fejlődési lehetőséget biztosít mind a gyártó Nestlé Hungária, mind a Media Markt számára, illetve a fogyasztók számára is, akik a használat során szerzett tapasztalataik alapján hozhatják meg vásárlási döntésüket. A Westendben nyíló kávézó eredményeit folyamatosan figyeljük és a tapasztalatok alapján döntünk majd közösen az együttműködés országos kiterjesztéséről. – tette hozzá Jean Grunenwald a Nestlé Hungaria ügyvezető igazgatója
Kapcsolódó cikkek
- ReadyPay – a mobil kártyaelfogadó
- Fogyasztóvédelem: leginkább a ruházati és a műszaki cikkekkel van problémája az interneten vásárlóknak
- MasterPass fizetési szolgáltatással bővült a Telenor Wallet
- A high-tech online vásárlók egyre több mobileszközt használnak
- Uniós békéltető honlap indul
- Google Trendek: ajándékkeresési dömpinggel érkezik a Valentin-nap
- 2 milliárdhoz közelít a Szallas.hu
- Okos tippek az ünnepekre, műszaki cikk vásárláshoz
- Apple nappal készül a Karácsonyra a Media Markt
- Red Friday: féláras szolgáltatások és ÁFA kedvezmény a Media Marktnál
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Csillaghullás húsvétkor: Digitális távcsövek és appok segítik az égi élményt
Húsvét vasárnap éjszakáján a Lyridák meteorraj látványos csillaghullással ajándékozza meg az égbolt szerelmeseit. A digitális technológia és az infokommunikációs eszközök segítségével az élmény még közelebb kerülhet hozzánk.
A városi autópályák hatása a személyes kapcsolatokra
Egy friss, a Budapesti Corvinus Egyetem részvételével készült nemzetközi kutatás szerint a városi autópályák átlagosan 1-16 százalékkal csökkentik a társas kapcsolatok számát azok között, akik az út két oldalán élnek.
"A politika ma már összefonódott a technológiával, social média algoritmusok diktálják a minket érő impulzusokat"
A Make Art Great Again galéria bemutatja a "Trump ima-, business és wellness-központ"-ot. Hogy miről is van szó, az kiderül a kiállítás két alkozójával - drMáriással és Weiler Péterrel - készített interjúból.
Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt
Donald Trump amerikai elnök ígéretéhez híven 2025. március 18-án nyilvánosságra hozta az 1963-as John F. Kennedy-merénylettel kapcsolatos, eddig titkosított dokumentumok jelentős részét. A Nemzeti Levéltár honlapján elérhetővé vált mintegy 80 000 oldalnyi anyag új részleteket tár fel Lee Harvey Oswald tevékenységéről és a merénylet körülményeiről.
Flipperverseny és izgalmas újdonságok a budapesti Flippermúzeumban
A TWIPY Award a flipperek Oscar-díjának számít: nemcsak a gépek, hanem a flipperekkel kapcsolatos helyszínek is elnyerhetik. Az elismerést az amerikai THIS WEEK IN PINBALL magazin adja át minden évben, és idén a budapesti Flippermúzeum is esélyes volt a legjobb európai helyszín díjára. A szavazás alapján 40 európai flipperes helyszín kapott voksokat, és a Flippermúzeum a második helyen végzett, mindössze 1 százalékkal lemaradva az első helyezettől. A világhírű újlipótvárosi múzeumban továbbra is ingyenesen kipróbálhatók a gépek a belépőjegy áráért, és újdonságként egy flipperverseny is várja a látogatókat – április elsején, Bolondok Napján.