Napi átlag másfél órát lógunk a Facebookon
Izgalmas adatok láttak napvilágot az Evolution & Mobile Hungary konferencián a hazai közösségi média felhasználási szokások kapcsán. Kiderült, hogy átlagosan közel napi másfél órán keresztül használjuk a Facebook-ot, ami több mint kétszerese az Egyesült Államokban mért adatnak.
Itthon 5,1 millió felhasználója van a legnépszerűbb közösségi oldalnak, ebből mintegy négy millióan napi rendszerességgel látogatják a szájtot. A tinédzserek viszont tömegesen hagyják el a Facebook-ot és fordulnak más platformok felé.
Rekordrészvétellel zárult hazánk legnagyobb közösségi médiával és mobiltechnológiával foglalkozó szakmai eseménye: a két nap során közel 1000 látogató vett részt az Evolution & Mobile Hungary konferencián. A rendezvény első napja a közösségi médiára, az online hirdetésekre, a tartalommarketingre, illetve a hazai reklámköltési adatokra fókuszált. Míg a második nap középpontjában a mindent behálózó mobil- és okostechnológia, az internetes- és mobil kereskedelem, illetve a keresőmarketing állt.
Az anyukák a Facebook-ot használják, a tinik a Snapchat-et
A magyarok már nem csak a tévénézéssel töltött idő tekintetében tartoznak a világ élvonalához, hanem a legfrissebb adatok szerint a Facebook használatában is előkelő helyen állunk. Átlagosan napi másfél órát szörfözünk a világ legnépszerűbb közösségi oldalán, míg Amerikában ugyanez a mutató nagyjából negyven perc.
A közösségi média piaca Nyugat-Európához és az Egyesült Államokhoz hasonlóan egyre színesebbé válik, hiszen újabb és újabb platformokat kezdünk el használni. A Facebook egyre inkább a felnőttek játszóterévé alakul: az anyukák például már az egyik legaktívabb réteg az oldalon. A fiatalok viszont egyre kevésbé használják a Facebook-ot, hiszen itt jelen vannak a szülők, a család és emiatt nem biztosít kellő intimitást. A tinédzserek ezért inkább a zárt csoportokat kedvelik, és egyre népszerűbb körükben a fotómegosztó Instagram, vagy az egy idő után „felszívódó” üzenetekkel operáló Snapchat.
A márkák személyes tartalommal hódítanak
A magán felhasználás mellett a cégek, vállalatok, márkák is egyre intenzívebben használják a közösségi médiát Magyarországon és globálisan is. A Coca Cola például a Facebook-on, az Instagram-on és a Snapchat-en is aktívan kommunikál. Az üdítőital márka azt vallja, hogy a közönséggel, követőkkel kialakított jó kapcsolat érzelmeken alapul, amit a leginkább egyedi, személyes tartalommal lehet erősíteni. Ilyen volt például a vállalat #nekedisegycsók kampánya, melynek keretében egyedi címkés kólás palackokról készült fotókat tölthettek fel a fogyasztók a közösségi médiára.
Nyíregyháza: működő okosváros projekt Magyarországról
A konferencia második napja, a Mobile Hungary kiemelt hangsúlyt fektetett az oksotechnológia különböző felhasználási területeire, számos magyar cégnek, megoldásnak biztosítva bemutatkozási lehetőséget. A rendezvényen szó esett az egészségügy területén rendelkezésre álló digitális megoldásokról, az okosotthonokról, az Über és a hasonló fuvarmegosztó cégek kapcsán a városi közlekedés jövőjéről, vagy éppen az okosváros technológiákról. Ez utóbbira kiváló példa volt Nyíregyháza, mely egy komplett „smart city” rendszert tervezett meg és épített ki. A projekt keretében többek között a megyeszékhely közel húsz pontján szupergyors közterületi internet hozzáférést tettek elérhetővé a lakosság számára, egységes digitális városkártya került bevezetésre, kiépült az e-közigazgatás, illetve városszerte wi-fi hotspotként funkcionáló és mobileszköz töltésre alkalmas intelligens padokat telepítettek. A digitális írástudás növelése érdekében pedig rászorultsági alapon 5000 laptopot és 1000 okostelefont bocsátottak rendelkezésre a város polgárai számára egy pályázat keretében.
Kapcsolódó cikkek
- CIB Bank a digitalizáció útján
- Tavaly várakozáson felül nőtt az okostelefonok piaca Romániában
- Fedélzeti wifit kaptak a KLM Dreamlinerei
- Kerülje el a zsarolóvírus-támadásokat!
- Magyar startup menti meg a strandlopásoktól a világot
- A Samsung virtuális valóságában koncertezett a Years & Years
- Lengyelországban is együttműködik az Ericsson és a UPC
- Légy részese a Years & Years mai londoni koncertjének
- A közösségi média hálójában
- 234 pályázat érkezett a legalább 30 Mbps sávszélességű hálózat kiépítésére
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Flipperverseny és izgalmas újdonságok a budapesti Flippermúzeumban
A TWIPY Award a flipperek Oscar-díjának számít: nemcsak a gépek, hanem a flipperekkel kapcsolatos helyszínek is elnyerhetik. Az elismerést az amerikai THIS WEEK IN PINBALL magazin adja át minden évben, és idén a budapesti Flippermúzeum is esélyes volt a legjobb európai helyszín díjára. A szavazás alapján 40 európai flipperes helyszín kapott voksokat, és a Flippermúzeum a második helyen végzett, mindössze 1 százalékkal lemaradva az első helyezettől. A világhírű újlipótvárosi múzeumban továbbra is ingyenesen kipróbálhatók a gépek a belépőjegy áráért, és újdonságként egy flipperverseny is várja a látogatókat – április elsején, Bolondok Napján.
Mindent a szemnek? Több "érzékszerv" kell az önvezetéshez
A Tesla Autopilot rendszerének érzékelői körüli viták újraéledtek egy nemrégiben készült tesztvideó kapcsán, amelyben a rendszer nem tudta felismerni az útakadályokat, ami balesethez vezetett.
Ma este debütál a TV2 nagyszabású Hunyadi-sorozata
Március 8-án, 20 órakor indul a TV2 történelmi drámasorozata, a Hunyadi, amely Hunyadi János életét és korát mutatja be. A tízrészes széria a magyar történelem egyik legjelentősebb alakjának történetét dolgozza fel, modern technológiai megoldásokkal és nemzetközi együttműködéssel.
Lesz-e magyar Oscar? (A filmipar és a technológia)
Március 2-án a világ szeme ismét Hollywoodra szegeződik, aki akarja, akár élőben is nézheti a 2025-ös Oscar-gálát. Az idei esemény különösen izgalmas az informatikai és technológiai vonatkozások miatt, hiszen a filmipar egyre inkább a digitális világ eszközeire támaszkodik. Több jelölt is kiemelkedő technológiai megoldásokat vonultat fel, és az Akadémia már előre kihirdette azokat az innovációkat, amelyek idén technikai Oscar-díjat érdemeltek.
UPDATE: Korábbi hírünket aktualéizáltuk a Mediator sajtóanyagával, amely az esélyeket latolgatja, beleértve a magyar Oscar esélyét is.
Fel fog-e lépni Zámbó Jimmy saját emlékkoncertjén?
A legfrissebb információk szerint 2026-ban - Zámbó Jimmy halálának 25. évfordulója alkalmából - emlékkoncertet terveznek a Budapest Arénában. Bár konkrét részletek még nem állnak rendelkezésre a koncert programjáról, a nemzetközi példák alapján felmerül a kérdés: vajon megjelenik-e a király "személyesen" az eseményen, előad-e valamit saját hangján "eredetiben"?