Rengeteg a levélszemét Európában

forrás: Prím Online, 2016. március 23. 13:26

Európában a kiskereskedők és az oktatási intézmények kommunikációs anyagainak háromnegyede felesleges levélszemétnek bizonyul a Ricoh Europe által megrendelt kutatás szerint.

A felmérés 21 országban kérdezte meg a fogyasztókat a különböző márkáktól és szolgáltatóktól kapott kommunikációs anyagokkal kapcsolatban. A válaszadók többsége (76%) elmondta, hogy a kiskereskedelmi ágazat által küldött anyagok lényegében feleslegesek, miközben 75%-uk állította ugyanezt a különféle oktatási létesítményekről.

 

A Ricoh Europe hét különböző iparág kommunikációs anyagaival kapcsolatban tett fel kérdéseket. A felmérés szerint a legjobban a pénzügyi szolgáltatók és a közszféra szereplői teljesítenek, a válaszadók 39%-a, illetve 42%-a állítja azt, hogy ezen szektorok kommunikációs anyagai általában megfelelőek számukra. Ez azonban azt is jelenti, hogy nincs olyan ágazat, amelynek a kommunikációját a fogyasztók többsége hasznosnak találná.

 

 

A levélszemét-áradat következtében az ügyfelek bizalmatlanná válnak a vállalatok és intézmények iránt személyes adataik kezelésével kapcsolatosan. A kiskereskedelemben bíznak a legkevésbé: a fogyasztók háromnegyede (74%) egyáltalán nem bízik ebben a szektorban. Az adatok kezelését illetően a megkérdezettek szerint a közszféra (50%), a pénzügyi szolgáltatók (49%) és az egészségügy (48%) a legmegbízhatóbb ágazat. Talán nem véletlen, hogy ezekben a szektorokban a legszigorúbbak az ügyféladatok kezelésére és használatára vonatkozó szabályozások.    

 

A levélszemét problémája jelentős hatással van a vállalkozások eredményeire. A fogyasztók közel egyötöde (18%) mondta el, hogy már váltottak szolgáltatót a márkáktól és más szolgáltatóktól kapott felesleges anyagok miatt. Ezen felül 63%-uk vélekedik úgy, hogy kevesebbet költenének e cégek szolgáltatásaira. 

 

David Mills, a Ricoh Europe ügyvezetője elmondta: „A vállalkozásoknak foglalkozniuk kellene a levélszemét problémájával. Jelenleg rosszul célzott anyagokkal árasztják el az embereket, amivel lerombolják a bizalmat, lehetséges ügyfeleket veszítenek és csökkentik bevételeiket. Meg kell érteniük, hogy ez valódi, kézzel fogható negatív hatásokat generál.”

 

„Úgy véljük, a kiskereskedelem és az oktatási intézmények rossz megítélése az erős piaci verseny által generált kényszerhelyzet eredménye. Az ’offline” kiskereskedelemnek versenyre kell kelnie a vásárlói magatartást megváltoztató, költséghatékonyabban üzemeltethető online vásárlással, miközben az oktatási létesítmények a tanulókért küzdenek az alacsonyabb állami támogatás idején. Ezekre a nyomásokra reagálva, rövid távú eredményeket generáló kommunikációs anyagokat küldenek, de ezeknek sokkal inkább személyre szabottnak kell lenniük, hogy elkerüljék a hosszú távú kapcsolatok romlását.”

 

A vállalkozások és a fogyasztók véleménye Európában a kommunikációs anyagokról:

  • ”Határozottan a testre szabás a kulcs a jövőre nézve. Új módszereket kell találnunk az ügyfelek megközelítésére, többnyire a technológiát segítségül hívva” – Marketing vezető, kiskereskedelem, Hollandia
  • ”Nagyon bosszús vagyok, és ez csak rosszabb lesz. Úgy érzem, nincs kiút. Ott van, bárhová mész. Mindenhol elér valamilyen kereskedelmi célú kommunikáció, amelyre tulajdonképpen nincs is szükséged” – Tina, fogyasztó, Németország
  • ”Rengeteg a hal a tengerben, hatalmas a kínálat a piacon. Így, ha nem azt nyújtod az ügyfeleknek, amit szeretnének, egyértelműen más után fognak nézni” – e-kereskedelmi vezető, kiskereskedelem, Egyesült Királyság

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mindent a szemnek? Több "érzékszerv" kell az önvezetéshez

A Tesla Autopilot rendszerének érzékelői körüli viták újraéledtek egy nemrégiben készült tesztvideó kapcsán, amelyben a rendszer nem tudta felismerni az útakadályokat, ami balesethez vezetett.

2025. március 18. 18:17

Ma este debütál a TV2 nagyszabású Hunyadi-sorozata

Március 8-án, 20 órakor indul a TV2 történelmi drámasorozata, a Hunyadi, amely Hunyadi János életét és korát mutatja be. A tízrészes széria a magyar történelem egyik legjelentősebb alakjának történetét dolgozza fel, modern technológiai megoldásokkal és nemzetközi együttműködéssel. 

2025. március 8. 18:55

Lesz-e magyar Oscar? (A filmipar és a technológia)

Március 2-án a világ szeme ismét Hollywoodra szegeződik, aki akarja, akár élőben is nézheti a 2025-ös Oscar-gálát. Az idei esemény különösen izgalmas az informatikai és technológiai vonatkozások miatt, hiszen a filmipar egyre inkább a digitális világ eszközeire támaszkodik. Több jelölt is kiemelkedő technológiai megoldásokat vonultat fel, és az Akadémia már előre kihirdette azokat az innovációkat, amelyek idén technikai Oscar-díjat érdemeltek. 
UPDATE: Korábbi hírünket aktualéizáltuk a Mediator sajtóanyagával, amely az esélyeket latolgatja, beleértve a magyar Oscar esélyét is.

2025. február 26. 14:07

Fel fog-e lépni Zámbó Jimmy saját emlékkoncertjén?

A legfrissebb információk szerint 2026-ban - Zámbó Jimmy halálának 25. évfordulója alkalmából - emlékkoncertet terveznek a Budapest Arénában. Bár konkrét részletek még nem állnak rendelkezésre a koncert programjáról, a nemzetközi példák alapján felmerül a kérdés: vajon megjelenik-e a király "személyesen" az eseményen, előad-e valamit saját hangján "eredetiben"?

 

2025. február 24. 21:38

Mozizás kettesben: Nyerd meg az év moziélményét!

A Cinema City azt kérdezi: Te miért szeretsz moziba járni, és kit hívnál magaddal? A legújabb kampányfilmjük bemutatja, hogy a mozilátogatók sokféleségében egy dolog biztos: mindannyian imádják a mozizást. A Valentin-napján elindult kampány egy izgalmas nyereményjátékkal várja a mozi rajongóit. Ha a résztvevők megnevezik kedvenc mozipartnerüket, lehetőséget kapnak arra, hogy egy évre szóló moziélmény-csomagot nyerjenek.

2025. február 20. 17:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01

Különdíjas lett a Deloitte úttörő coaching programja

2025. március 9. 10:06