Egyedülálló, netes kísérletezést indított el a Laborkaland Online!
Magyarország első internetes kémiaversenye március 24-től indította el legújabb fordulóját, amelynek során az érdeklődő diákok otthoni kísérleteket végezhetnek el. Az új kezdeményezés célja, hogy népszerűsítse a kémiát a középiskolások körében.
A Laborkaland Online internetes kémiaverseny szervezői nem zseni kémikusokat keresnek, hanem olyan diákokat, akiket érdekel, hogyan működik a világ körülöttünk. A feladatok a középiskolás tananyagra alapulnak, a könnyen megoldható, a felvetett problémákra adott válaszok pedig rávilágítanak a kémia mindennapjainkban betöltött szerepére. A Laborkaland Online legfontosabb célja, hogy minél több diák csodálkozhasson rá a kémia világára, az internet pedig kitűnően alkalmas erre a célra, hiszen itt bárki hozzáférhet a feladatokhoz, tesztsorokhoz.
A verseny eddigi statisztikái azt mutatják, hogy új megközelítéssel, a mindennapi életből vett példákon keresztül a diákok sokkal jobban motiválhatók, és jobban bevonhatók a feladatok megoldásába, illetve a kémia alaptörvényeinek megismerésébe. A középiskolásoknak eddig többek között a következő kérdésekre kellett választ találniuk a kémia segítségével: hogyan készítettek fagylaltot a mélyhűtő feltalálása előtt, miért sózzuk az utakat, miért veszélyes a gőz a fürdőszobában, egyáltalán mi a különbség a gáz és a gőz között, hogyan lesz szappan a panírból, mi történik a dinnyével, ha tengervízben hűtjük, mitől függ a sajtban a lyukak mérete, mennyi alkohol van a kefirben…
Magyarország első, a kémia népszerűsítését célul kitűző online versenyét a független laboratóriumokat működtető WESSLING Hungary Kft. és a Csodák Palotája szervezésében bonyolítják le. A verseny nem tét nélküli, hiszen a legjobban teljesítő diákok egy laboratóriumi kalandnapon vehetnek részt, és kísérletezhetnek a Csodák Palotájában!
Kapcsolódó cikkek
- A HyperX gamer fejhallgatói elsőként kapták meg a Discord tanúsítványát
- Mindentudó AP a ZyXEL-től
- Szolnokra is megérkezett a Vodafone Digitális Iskola Program
- Több mint 6 ezer diák a Vodafone Digitális Iskolában
- Legyél Te is Informatikus! - Informatikai Oktatási Konferencia 2016
- Okos időbeosztással a tavaszi fáradtság ellen
- A jó vállalkozásnak is kell az online cégér!
- A szerelmes vers nem megy ki a divatból
- A Vodafone ezt ajánlja: ADSL helyett 4G
- Újabb országban lépett piacra a magyar aukciós cég
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Valóban néhány centin múlik a boldogság?
Kétségtelen, hogy a magasság sokak számára fontos tényező lehet a párválasztás során – gyakran már az ismerkedés elején alapelvárásként jelenik meg. A Tinder nemrég új funkcióval igyekszik kiszolgálni ezt az igényt: bevezette a magasság szerinti szűrést, igaz, csak előfizetői számára. Ami azonban náluk újdonságnak számít, az a Randivonal felhasználóinak már régóta elérhető – ráadásul teljesen ingyen. A magyar társkereső oldalon ugyanis kezdettől fogva lehetőség van magasság alapján szűrni a találatokat.
Még tisztább hangzás: jön a Music Pro a Spotifytól
A Spotify 2025-ben tervezi bevezetni a régóta várt veszteségmentes hangminőséget kínáló szolgáltatását, amely várhatóan „Music Pro” néven lesz elérhető. Ez az új csomag a meglévő Premium előfizetés kiegészítéseként jelenik meg, és havi 5–6 dolláros felárat jelenthet, így az Egyesült Államokban a teljes havi díj 16,99–17,98 dollárra emelkedhet.
Csillaghullás húsvétkor: Digitális távcsövek és appok segítik az égi élményt
Húsvét vasárnap éjszakáján a Lyridák meteorraj látványos csillaghullással ajándékozza meg az égbolt szerelmeseit. A digitális technológia és az infokommunikációs eszközök segítségével az élmény még közelebb kerülhet hozzánk.
A városi autópályák hatása a személyes kapcsolatokra
Egy friss, a Budapesti Corvinus Egyetem részvételével készült nemzetközi kutatás szerint a városi autópályák átlagosan 1-16 százalékkal csökkentik a társas kapcsolatok számát azok között, akik az út két oldalán élnek.
"A politika ma már összefonódott a technológiával, social média algoritmusok diktálják a minket érő impulzusokat"
A Make Art Great Again galéria bemutatja a "Trump ima-, business és wellness-központ"-ot. Hogy miről is van szó, az kiderül a kiállítás két alkozójával - drMáriással és Weiler Péterrel - készített interjúból.