Korlátlan internet a mobilon, már nem csak meglévő UPC előfizetőknek

forrás: Prím Online, 2016. április 19. 14:25

A UPC Mobil bevezetésével egy évvel ezelőtt vált teljes körű 4P – azaz internet, tévé, telefon, mobil – szolgáltatóvá a UPC Magyarországon. Korlátlan adatforgalmat biztosító mobilcsomagjaival a vállalat szembement a telekommunikációs piac korábbi megrögződéseivel.

A lépés tökéletesen bevált a távközlési cégnek, és új lehetőségeket nyitott meg a videós tartalmak fogyasztására vágyó felhasználók előtt – mindezt a társaság mobilhasználati kutatása is igazolta, mellyel az ITHAKA kutatócéget bízták meg. Az évforduló kapcsán rendezett háttérbeszélgetésen a  cég bejelentette: korlátlan mobilcsomagjait hasonló kedvezménnyel kínálja a szolgáltatási területén élő összes ügyfelének, mint a UPC előfizetőknek.

 

A UPC 2015 tavaszán lépett piacra korlátlan adatforgalmat biztosító mobilszolgáltatásával. Az eltelt egy év tapasztalatairól és friss kutatásának eredményeiről a társaság a sajtónak szervezett szakmai beszélgetésen számolt be. „Egy évvel ezelőtt azzal a kifejezetten bátor, de logikus és stratégiailag átgondolt döntéssel léptünk a mobilszolgáltatói piacra, hogy versenytársaink közül egyedüliként korlátlan adatforgalmat adunk ügyfeleinknek.” – mondta Magnus Ternsjö, a társaság vezérigazgatója a sajtóeseményen. „Az elmúlt egy évben bebizonyítottuk, hogy méltó versenytársai vagyunk a többi szolgáltatónak, és az ügyfeleinktől érkező visszajelzések is megerősítettek benne, hogy jó úton járunk. Előfizetőink nagyra értékelik a nyugalmat, amit UPC Mobil korlátlan adatforgalma biztosít nekik az internetezéshez.”  

 

 

Az ügyfelek elégedettségét a vállalat belső felmérései is igazolták, de a UPC szélesebb képet szeretett volna kapni róla, miként viszonyulnak előfizetői a korlátlan adatforgalom és az ebből fakadó szabadság élményéhez. A cég ezért megbízta az ITHAKA kutató céget, hogy egy UPC-s és nem UPC-s előfizetőket egyaránt tartalmazó ezerfős mintán vizsgálják meg, miként hat a korlátlanság az okostelefon-használatra. A felmérés legérdekesebb eredményei a következők voltak:

  • A válaszadók túlnyomó többsége kifejezetten szoros fizikai-érzelmi kapcsoltban van okostelefonjával, több mint háromnegyedük úgy fogalmaz, „nem tudna nélküle élni”. A UPC Mobil előfizetők 82 százaléka érezte magára igaznak az állítást. 
  • Sokan mégsem tudják tökéletesen kihasználni készülékük lehetőségeit: a mobiljukon internetezők negyede minden hónapban kifut a rendelkezésére álló adatkeretből, 45 százalékukkal pedig már többször előfordult ilyen.
  • A válaszadókat arra kérték, tippeljék meg bizonyos alkalmazások, funkciók napi adatforgalmát. A legtöbb esetben a becslések helytállók voltak – például hogy egy átlagos e-mail 10 KB és egy 1 óra hosszú video stream 500 MB nagyságú –, ami arra enged következtetni, hogy a felhasználók többsége megfontoltan, tudatosan netezik telefonján. 
  • Mindemellett azok, akik korlátlan adatforgalommal rendelkeznek, aktívabbak, ha úgy tetszik bátrabbak a tartalomfogyasztásban azon társaiknál, akik kénytelenek számolni a biteket. A UPC Mobil előfizetők átlagosan 10 funkciót – úgy mint csetelés, közösségi oldalak, navigáció, videó streaming, e-mail – használnak rendszeresen eszközeiken, míg a többi magyar okostelefon-használó 8-at. A 20-40 év közötti korosztályban a UPC előfizetők 12, a nem UPC-sek 9 funkciót használnak. 
  • A UPC Mobil ügyfelek 54 százaléka használja internetes oldalak böngészésére mobilját az otthon falain kívül, míg az összes magyarországi okostelefon-használó körében ugyanez a szám csupán 27 százalék. Az e-mail olvasás esetében 54:28, a videó streaming esetében 21:8 százalék az arány. 

 

A felmérésben az okostelefonnal kapcsolatos legjellemzőbb gondolattársítások a “hasznos”, „szabadságot ad” és a „kapcsolat” voltak. “Örülünk ennek az eredménynek, hiszen éppen az volt a célunk, hogy korlátlan szabadságot adjunk ügyfeleinknek az internetezéshez, és hogy soha ne kelljen aggódniuk az adatforgalom miatt.” – mondta Herenyik Györgyi, a UPC termékmenedzsmentért felelős igazgatója. A vezető mindezt azzal a bejelentéssel egészítette ki, hogy a UPC Magyarország kedvezményes szolgáltatását megnyitja a szélesebb közönség előtt. A cég a szolgáltatási területén élőknek csaknem ugyanazzal a kedvezménnyel – mindössze ezer forintos árkülönbséggel – biztosítja minden csomagját, mint a UPC előfizetőknek. 

 

“A UPC Mobil természetes része a UPC ökoszisztémájának, mely tökéletesen egészíti ki az otthoni tévézést, a videós és más szórakoztató tartalmak fogyasztását.” – mondta Magnus Ternsjö a szolgáltatás UPC portfolióban betöltött szerepével kapcsolatban. „A jövőbeli fejlesztéseink irányát továbbra is ügyfeleink igényeihez igazítjuk, hiszen innovációinkkal mindig az ő elvárásaiknak igyekszünk megfelelni. Mi vagyunk Magyarország leggyorsabban növekvő mobilszolgáltatója, a célunk, hogy idén is jelentősen növekedjünk, és továbbra is a legkiválóbb szolgáltatást nyújtsuk előfizetőinknek.”

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mesterséges intelligencia komponálta a "futni mentem" plakátját

Filmrecenziókat nem nagyon szokott közölni egy infokommunikációs hírportál, de ha egy film plakátja az AI bevonásával készült, ráadásul ez épp a legsikeresebb magyar mozifilm, akkor muszáj nekünk is írni róla. Herendi Gábor 2024 novemberében bemutatott romantikus vígjátékáról van szó, ami csütörtök óta a Netflixen is látható: a "Futni mentem"-ről. 

 

2025. február 14. 21:01

Valentin nap: ma másképp vallunk szerelmet, mint sok éve

A Valentin-nap, vagyis február 14-e, a szerelmesek ünnepe, ám mivel ilyenkor megnő az üzenetküldési kedv, az infokommunikációs szektor számára is kiemelkedő nap. De persze ez sem ismétlődik évről évre ugyanúgy, az elmúlt években jelentős változások figyelhetők meg az üzenetküldési szokásokban és a technológia használatában ezen a napon.

 

2025. február 14. 15:24

Röpke 7 év múlva a Karácsonyt elsöpörheti a "2024 YR4" aszteroida

A 2024 YR4 aszteroida felfedezése óta a tudományos közösség fokozott figyelemmel kíséri pályáját.  Az aszteroida most azért került a hírekbe, mert némileg növekedett annak a valószínűsége, hogy nem kerülhető el, hogy 2032 decemberében ütközzön a Földdel.

2025. február 13. 19:39

Rekordnézettséget hozott a Super Bowl Magyarországon

Az amerikaifutball rajongók ünnepének számító NFL-döntő a világon mindenütt az adott év egyik legnézettebb sporteseményének számít, és ez így volt Magyarországon is: a Network4 műsorfolyama kiemelkedően sok nézőt vonzott a képernyők elé, sőt, az egyik fővárosi mozi is a Philadelphia Eagles – Kansas City Chiefs meccstől volt hangos.

2025. február 12. 15:04

Super Bowl 2025: Mikor várható a végeredmény magyar idő szerint?

A 2025-ös Super Bowl, hivatalos nevén Super Bowl LIX, 2025. február 9-én, vasárnap kerül megrendezésre a New Orleans-i Caesars Superdome-ban. A mérkőzés magyar idő szerint 00:30-kor kezdődik, így a végeredmény várhatóan hajnali 4 óra körül lesz ismert, a játék menetétől és az esetleges hosszabbítástól függően.

2025. február 9. 20:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54