Ericsson Pieróval látványosabb a sportközvetítés
Az Ericsson bejelentette a Piero Augmented Reality szoftvert, egy olyan élvonalbeli szoftverrendszert, amellyel a műsorszolgáltatók tovább színesíthetik a sportprogramjaikat és még lebilincselőbb élményt kínálhatnak nézőiknek.
Az Ericsson Piero Augmented Reality megoldásával a műsorszolgáltatók valós időben rávetített 3D grafikát és elemzéseket jeleníthetnek meg az élő stúdióadások és sportjáték közvetítések során. A grafikus sportelemzéseket akár a rendszer üzemeltetője, akár a műsorvezető is megjelenítheti egy táblagéppel. A 3D grafikus képeket ezután a stúdió padlójára vetítik, hogy a műsorvezetők az elemzés menetét anélkül szemléltethessék, hogy ehhez ki kellene lépni a stúdió környezetből. A szoftvert jelenleg a BBC teszteli ikonikus futball összefoglaló programjában, a „Match of the Day”-ben.
A piacvezető technológia, amely globálisan a Las Vegasban a 2016-os NAB Show-n mutatkozott be, egyszerűen integrálható az elterjedtebb mozgáskövető stúdiórendszerekbe, beleértve a Motion Analysis és nCam szoftvereket is, valamint a népszerű Opta sportinformációs szolgáltatásba. A Piero Sports Graphics rendszerben már elérhető szolgáltatásokon kívül az új funkciók többek között a következők:
- 3D Virtual Replay – a stúdió padlóján a meccsből visszajátszott felvételt jelenít meg
- 3D Heat Map – testre szabható aktivitás térkép az Opta labdaérintési adatai alapján
- Goal Build Up – egy gólhoz vagy rálövéshez vezető átadásokat jeleníti meg
- Pass Map – egy csapat átadásait jeleníti meg egy játék során
- A stúdió padlóján 3D kivetítésként megjelenített bejátszások a játék eseményeiről
- 3D Shots on goal - a labda mozgását jeleníti meg góloknál és kapura lövéseknél
- Penalty Heat Map – testre szabható aktivitás térkép az Opta büntetőrúgás adatai alapján
Thorsten Sauer, az Ericsson Broadcast & Media Szolgáltatások üzletágának vezetője így nyilatkozott: „Amikor a TV-ben először sugároztak sportműsorokat, az adatok vizuális megjelenítése az alapvető statisztikák közlésére szorítkozott, amelyeket a tényleges sportesemény bejátszásoktól elkülönítve ismertettek, és kizárólag a szakkommentátorokon múlt, hogy azok érthetőek voltak-e vagy sem. A Piero Augmented Reality lehetővé teszi, hogy a műsorvezetők túllépjenek a kezdetleges, előre elkészített két dimenziós grafikán, és az adatok felhasználásával még lebilincselőbb vizuális élményt nyújtva és a még jobb ráhangolódást segítve életre keltsék a sporteseményeket. Mivel 2016-ban jelentős sportesemények elé nézünk, meggyőződésünk, hogy ez az iparági szinten vezető technológia még szélesebb nézőközönség számára teheti vonzóbbá a sportműsorokat."
A Piero Augmented Reality az Ericsson termékkínálatának része. A Piero az Ericsson globális szinten vezető valós idejű sport grafikai szoftvere, amelyet kifejezetten műsorvezetők és TV műsorszolgáltatók számára terveztek, hogy segítségével színesíteni és elemezni lehessen a sportközvetítéseket. A felhasználóbarát és megbízható rendszert kínáló Piero szoftvert több, mint 50 műsorszolgáltató használja a világon, hogy hatásos, gyors és pontos grafikus elemzéseket készítsenek a sportműsorokról, és hogy emeljék a nemzetközi sportesemények, például az olimpiai játékok közvetítésének színvonalát.
Képfelismeréssel és csúcstechnológiás grafikus átfedések alkalmazásával az Ericsson Piero szoftvere lebilincselő és informatív szemléltető effektusokkal és statisztikákkal fűszerezi a sportesemények videóanyagait. A Piero platform rendkívül sokféle grafikus effektus alkalmazását támogatja a videófelvételekben, az egyszerű jelölésektől és számlálóktól kezdve az olyan kifinomultabb effektusokig, mint az aktivitás térképek, a formációk és a 3D berepülések, amelyek élő produkciókhoz és sportösszefoglalókhoz használhatók. A Piero sokféle sporteseményhez kínál testre szabott modulokat, a focitól a teniszen át a kézilabdáig.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilra üzen a fúrógép
- Messi lett a Huawei új márkanagykövete
- Az ericsson kiscellás szolgáltatásával már „Házhozszállítás” is van a Legia Varsó stadionjában
- Lengyelországban is együttműködik az Ericsson és a UPC
- Kisszériás gyártás 3D nyomtatással költséghatékonyan
- Ericsson: a globális mobiladat-forgalom 65 százalékkal nőtt egy év alatt
- Az akadozó streamingtől lesz feszült a felhasználó
- Olcsóbb, átláthatóbb nyomtatóüzemeltetés vállalatok számára
- Számítógépes szoftver segítségével mérték fel a Star Wars-univerzumot svájci kutatók
- A Magyar Telekom lesz a 2017-es vizes világbajnokság főtámogatója
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Csillaghullás húsvétkor: Digitális távcsövek és appok segítik az égi élményt
Húsvét vasárnap éjszakáján a Lyridák meteorraj látványos csillaghullással ajándékozza meg az égbolt szerelmeseit. A digitális technológia és az infokommunikációs eszközök segítségével az élmény még közelebb kerülhet hozzánk.
A városi autópályák hatása a személyes kapcsolatokra
Egy friss, a Budapesti Corvinus Egyetem részvételével készült nemzetközi kutatás szerint a városi autópályák átlagosan 1-16 százalékkal csökkentik a társas kapcsolatok számát azok között, akik az út két oldalán élnek.
"A politika ma már összefonódott a technológiával, social média algoritmusok diktálják a minket érő impulzusokat"
A Make Art Great Again galéria bemutatja a "Trump ima-, business és wellness-központ"-ot. Hogy miről is van szó, az kiderül a kiállítás két alkozójával - drMáriással és Weiler Péterrel - készített interjúból.
Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt
Donald Trump amerikai elnök ígéretéhez híven 2025. március 18-án nyilvánosságra hozta az 1963-as John F. Kennedy-merénylettel kapcsolatos, eddig titkosított dokumentumok jelentős részét. A Nemzeti Levéltár honlapján elérhetővé vált mintegy 80 000 oldalnyi anyag új részleteket tár fel Lee Harvey Oswald tevékenységéről és a merénylet körülményeiről.
Flipperverseny és izgalmas újdonságok a budapesti Flippermúzeumban
A TWIPY Award a flipperek Oscar-díjának számít: nemcsak a gépek, hanem a flipperekkel kapcsolatos helyszínek is elnyerhetik. Az elismerést az amerikai THIS WEEK IN PINBALL magazin adja át minden évben, és idén a budapesti Flippermúzeum is esélyes volt a legjobb európai helyszín díjára. A szavazás alapján 40 európai flipperes helyszín kapott voksokat, és a Flippermúzeum a második helyen végzett, mindössze 1 százalékkal lemaradva az első helyezettől. A világhírű újlipótvárosi múzeumban továbbra is ingyenesen kipróbálhatók a gépek a belépőjegy áráért, és újdonságként egy flipperverseny is várja a látogatókat – április elsején, Bolondok Napján.