Az Y generáció mobilhasználata átformálja a vendéglátóipart

forrás: Prím Online, 2016. április 27. 16:21

Az Oracle Hospitality bemutatta „Millennials and Hospitality: The Redefinition of Service” című globális jelentését, amely a mobil eszközök vendéglátóiparra tett hatását vizsgálta. Ennek keretében 9000 fiatalt kérdeztek meg a világ minden tájáról arról, hogyan használják a technológiát hotelekben, éttermekben, bárokban és kávézókban.

A jelentés bizonyos esetekben bizonyítja, hogy a mobil eszközök használata átformálja a vendéglátóipart. A fontosabb megállapításai szerint a válaszadók 39 százaléka már kért házhozszállítást vagy rendelt az okostelefonja segítségével, 20 százaléka pedig már használt mobil eszközt a szállodába való bejelentkezésekor. 

 

Az eredmények alátámasztják azt az állítást, hogy a technológia megváltoztatja a fogyasztói elvárásokat, s egyúttal bemutatják a vendéglátóhelyek üzemeltetőinek a lehetőséget, hogyan tudják átalakítani a szolgáltatásaikat annak érdekében, hogy alkalmazkodjanak az Y generáció egyéni igényeihez.

 

A kutatás legfontosabb tanulságai:

  • Az Y generáció 52 százaléka használná a mobil eszközét arra, hogy az éttermek, bárok és kávézók kínálta hűségprogramokat kihasználja. Azt szeretnék, hogy elismerjék őket személyre szabott jutalmakkal, amelyek tükrözik az egyéni preferenciáikat. Az üzemeltető számára ez hatalmas lehetőséget kínál arra, hogy értékes adatokat gyűjtsön a fogyasztói magatartásról, s célzott promóciókat indítson.
  • Az Y generáció tagjai már minden országban használják a mobil eszközeiket a szállodákkal kapcsolatos alapfunkciók elvégzésére. 20 százalék jelentkezett már be szállodába a telefonja segítségével, míg 46 százalék foglalt már szobát hasonló módon. Mindössze 12 százalék rendelt szobaszervizt, habár a szobaszerviz szerepelt az első helyen, amikor megkérdezték őket, a technológia hogyan tudná javítani a szállodai tartózkodásukat.
  • Sok esetben a fiatalok vágya a mobil-alapú tevékenységek iránt és a használatukra vonatkozó tényleges tapasztalatuk jelentősen különbözött. Például amerikai fiatalok mindössze 29 százaléka fizetett már mobil eszközzel, de 44 százaléka fejezte ki az erre vonatkozó igényét – mindez sugallja az üzleti növekedés lehetőségét az igények kielégítésével.
  • Sok hasonlóság figyelhető meg az Y generáció tagjai között, de a viselkedés és a preferenciák a földrajzi elhelyezkedés és a kultúra szerint is lényegesen különböznek. A japán fiatalok például meglepő módon kevesebbszer használták az okostelefonjaikat szállodákban vagy éttermekben – mindössze 19 százalék akart fizetni ételért vagy italért mobil eszköz használatával.
  • A vendéglátóipari munkáltatók technológia használatának felmérésekor a fiatalok 36 százaléka - akik dolgoztak az iparágban - vélte úgy, hogy sok a tennivaló a fejlődést tekintve. Érdekes módon mindössze 15 százalék mondta azt, hogy a munkáltatói kérték a javaslataikat a technológia használatának javítására vonatkozóan.
  • A válaszadók 87 százaléka mondta azt, hogy napi szinten használ okostelefont. Az angol fiatalok 10 százaléka használ Apple Watch-ot, de más eszközök kevésbé népszerűek, mint azt gondolni lehetne: mindössze 37 százalék mondta azt, hogy napi szinten használ táblagépet.

 

Az Oracle februárban jelentett be felhő alapú szolgáltatáscsomagokat az iparágvezető vendéglátóipari megoldásaihoz. Az új Oracle Hospitality felhőszolgáltatások a hotelek és kaszinók üzemeltetőinek segít a vendégekkel való kapcsolattartás jobb kezelésében és a helyszínek üzemeltetésében, miközben egyszerűsíti az informatikai infrastruktúrát. 

 

Az Oracle OPERA Cloud elnevezésű szálloda- és vendéglátóipari megoldásai a vállalat termékeivel és szolgáltatásaival kiegészülve, több százezer üzemeltetőnek segít világszerte, hogy a lehető legjobb vendégélményt nyújthassák ügyfeleiknek. Az Oracle Cloud megoldáson keresztül elérhető csomagokkal az Oracle bármilyen méretű vendéglátással foglalkozó vállalkozásnak megkönnyíti és gyorsítja az új üzleti funkciók telepítését, illetve jelentősen egyszerűsíti az első osztályú vendégélmény nyújtásához szükséges informatikai infrastruktúrát.

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?

Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes. 

2024. szeptember 4. 13:20

Utazási konferencia az Angyalok városában

A dinamizmust tükrözte az idei utazási világkiállítás, az IPW2024, és ezt sugározza a helyszín is: Los Angeles, Kalifornia.
 

2024. május 17. 18:51

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10