Ezeket az online banki szolgáltatásokat szeretnék a magyarok!

forrás: Prím Online, 2016. május 20. 08:59

Az online kiszolgáláshoz párosuló alacsony költségeket és magas fokú transzparenciát várják el legfőképp a magyarok a modern, digitális banki szolgáltatásoktól – derül ki a Bankmonitor.hu friss digitális banki felméréséből, amelyet 1300 válaszadó töltött ki.

A válaszadók markáns véleménye alapján kiemelten fontos lenne hazánkban is - az Európa több országában ma már működő - fiók felkeresése nélkül megvalósítható számlanyitás és bankváltás. 

 

A modern online bankolással szemben a magyarok legfontosabb elvárásai közé az online kiszolgáláshoz párosuló alacsony költségek és magas fokú transzparencia tartoznak, utóbbi elsődleges megjelenési formája az áttekinthető és érthető kimutatások, az összes élő és múltbeli szerződés elérhetősége, pénzügyi megtakarítási javaslatokat adó funkciók – derül ki a Bankmonitor.hu friss digitális banki felméréséből, amelyet 1300 válaszadó töltött ki. 

 

 

Az online banki szolgáltatások kiterjesztésére nagy igény is lenne, a felmérés szerint a válaszadók közel fele tartaná fontosnak, hogy teljesen online ügyintézéssel, a bankfiók felkeresése nélkül tudjon bankot váltani.

 

Nem segítség, hanem problémaforrás a bankfiók – lemaradó szabályozás

A magyar banki ügyfelek alacsony bankváltási hajlandóságára már többször felhívta a figyelmet az MNB is, hiszen ilyen környezetben a bankok kevésbé törekednek a legkedvezőbb árak kialakítására. „A jelenleg Magyarországon tapasztalható alacsony bankváltási hajlandóság mögött részben bürokratikus gátló tényezők állnak: a válaszadók 47 százaléka ma teljes mértékben az online ügyintézésű, bankfióki megjelenés nélküli számlanyitással ért egyet” – értékelte az eredményeket, Sándorfi Balázs, a Bankmonitor.hu ügyvezetője. A Németországban, Ausztriában, Svájcban és néhány közép-európai régiós országban is ma már létező gyakorlat hazai megvalósítását a válaszadók további 28 százaléka „inkább fontos”minősítéssel látta el és csupán a megkérdezettek 25 százalékának semleges, vagy nem fontos a bankfiók felkeresése nélküli számlanyitás lehetősége. 

 

 

Amennyiben most kellene bankot választani, a válaszadók 40 százaléka számára valós alternatíva lenne, hogy az új pénzügyi szolgáltató nem rendelkezik bankfiókkal, a teljes ügyfélkiszolgálás online és telefonos csatornán keresztül valósul meg. A megkérdezettek 47 százaléka pedig csak olyan bankot választana, amelyik legalább egy fiókkal rendelkezik. Egy szűk, 13 százalékos kisebbség igényel még ma is kiterjedt fiókhálózatot. 

 

Rakovszky Balázs, a T-Systems Magyarország Pénzintézetek üzletágának igazgatója a felmérés eredményeit a következőképpen értékelte: „Ha már a mai bank használók 40 százaléka is azt mondja, hogy fiók nélküli kiszolgálást is el tud képzelni, illetve azt preferálja, képzeljük el, milyen választ adna a következő generáció. Hiszen mi (X generáció) még abban a világban nőttünk fel, ahol mindent papíron intéztünk, kék tollal írtunk alá és láttunk másolatokkal töltött dossziékat. Sokan már felültünk a digitalizáció hullámára és rengeteg napi ügyünket digitálisan intézzük, viberen üzenünk gyerekeinkkel, booking.com-on 2 perc alatt foglalunk szállást a nyaraláshoz, sokan már chaten kérünk segítséget ügyintézés közben. De mi azért még digitális bevándorlók vagyunk. Képzeljük el milyen választ fog ugyanerre a kérdésre adni néhány év múlva a következő generáció digitális bennszülöttje (digital natives).”

 

Legyen elérhető a tanácsadás

Digitális banki ügyfélként is jelentős értéket tulajdonítanak a megkérdezettek a bankok pénzügyi tanácsadásának. A válaszadók 28 százaléka „teljes mértékben”, 40 százaléka „inkább fontosnak” tartja a tanácsadást. 

 

 

Már nem a készpénz a király!

Amennyiben mindenhol elfogadnák a bankkártyás és/vagy mobil fizetés lehetőségét, úgy a válaszadók 42 százaléka számára elfogadható lenne, hogy egyáltalán ne tartson készpénzt magánál. További 49 százalék számára kismértékű készpénztartás elengedhetetlen. Mindössze 9 százalék azok aránya, akik főként, vagy kizárólag készpénzzel fizetnének abban az esetben is, ha mindenhol rendelkezésre áll a kártyás/mobilos fizetés lehetősége. 

 

 

„Ma a bankoknak a jelen generációt kell kiszolgálnia egy hibrid fióki és digitális üzleti modellel és fokozatosan felkészülni a következő időszakra. Technológia megoldásaink segíthetnek a bankok digitális transzformációjában. Akár a fiókok digitális eszköz ellátását értjük ezen, például új generációs ügyfélhívók, amik bankkártya leolvasással ismerik fel az ügyfelet vagy hitelesített biometrikus aláírás, amely eszköz hitelesített dokumentum készítésre és tárolásra is alkalmas, akár az értékesítési, ügyfélkiszolgálási folyamatok digitalizálását” – fűzte hozzá Rakovszky Balázs. 

 

A felmérés módszertana: 

A Bankmonitor.hu online banki összehasonlító portál 2016. áprilisában végezte el adatfelvételét a digitális bankhasználati szokásokról és elvárásokról szóló felméréséhez. A kérdőív a Bankmonitor.hu felhasználói számára került megjelenítésre, a kitöltést semminemű ajándéktárgy felajánlása nem ösztönözte. A felmérést közel 1300-an töltötték ki, a válaszadók képzettségi és jövedelemi vonatkozásokban a magyar lakosság átlagát meghaladták. 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Flipperverseny és izgalmas újdonságok a budapesti Flippermúzeumban

A TWIPY Award a flipperek Oscar-díjának számít: nemcsak a gépek, hanem a flipperekkel kapcsolatos helyszínek is elnyerhetik. Az elismerést az amerikai THIS WEEK IN PINBALL magazin adja át minden évben, és idén a budapesti Flippermúzeum is esélyes volt a legjobb európai helyszín díjára. A szavazás alapján 40 európai flipperes helyszín kapott voksokat, és a Flippermúzeum a második helyen végzett, mindössze 1 százalékkal lemaradva az első helyezettől. A világhírű újlipótvárosi múzeumban továbbra is ingyenesen kipróbálhatók a gépek a belépőjegy áráért, és újdonságként egy flipperverseny is várja a látogatókat – április elsején, Bolondok Napján.

2025. március 20. 10:06

Mindent a szemnek? Több "érzékszerv" kell az önvezetéshez

A Tesla Autopilot rendszerének érzékelői körüli viták újraéledtek egy nemrégiben készült tesztvideó kapcsán, amelyben a rendszer nem tudta felismerni az útakadályokat, ami balesethez vezetett.

2025. március 18. 18:17

Ma este debütál a TV2 nagyszabású Hunyadi-sorozata

Március 8-án, 20 órakor indul a TV2 történelmi drámasorozata, a Hunyadi, amely Hunyadi János életét és korát mutatja be. A tízrészes széria a magyar történelem egyik legjelentősebb alakjának történetét dolgozza fel, modern technológiai megoldásokkal és nemzetközi együttműködéssel. 

2025. március 8. 18:55

Lesz-e magyar Oscar? (A filmipar és a technológia)

Március 2-án a világ szeme ismét Hollywoodra szegeződik, aki akarja, akár élőben is nézheti a 2025-ös Oscar-gálát. Az idei esemény különösen izgalmas az informatikai és technológiai vonatkozások miatt, hiszen a filmipar egyre inkább a digitális világ eszközeire támaszkodik. Több jelölt is kiemelkedő technológiai megoldásokat vonultat fel, és az Akadémia már előre kihirdette azokat az innovációkat, amelyek idén technikai Oscar-díjat érdemeltek. 
UPDATE: Korábbi hírünket aktualéizáltuk a Mediator sajtóanyagával, amely az esélyeket latolgatja, beleértve a magyar Oscar esélyét is.

2025. február 26. 14:07

Fel fog-e lépni Zámbó Jimmy saját emlékkoncertjén?

A legfrissebb információk szerint 2026-ban - Zámbó Jimmy halálának 25. évfordulója alkalmából - emlékkoncertet terveznek a Budapest Arénában. Bár konkrét részletek még nem állnak rendelkezésre a koncert programjáról, a nemzetközi példák alapján felmerül a kérdés: vajon megjelenik-e a király "személyesen" az eseményen, előad-e valamit saját hangján "eredetiben"?

 

2025. február 24. 21:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt

2025. március 21. 16:38

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01