SMART 2016: Már nem csak a Szilícium-völgyben érhet el sikert egy startup
Bár Amerika még több szempontból Európa előtt jár a technológiai újítások és a startup kultúra terén, ma már nem kell a Szilícium-völgybe költözni a nemzetközi sikerhez. Ez volt a legfontosabb konklúziója a SMART 2016 okostechnológiai- és startup konferenciának, mely a Telekom rangos nemzetközi innovációs versenyének és kiállításának is otthont adott.
2016. május 23-án Budapestre szegezte figyelmét az európai startup világ. A SMART 2016 konferencia keretében ugyanis közel két tucat európai startup mutatkozott be és mérkőzött meg egymással a Telekom Innovációs Versenyén és Expóján. Az eseményen emellett 4 teremben közel 100 előadás járta körbe az okostechnológia aktualitásait.
Ipar 4.0, big data és dolgok internete
Négy kategóriában (kommunikáció, ipar 4.0, big data, dolgok internete) érkeztek nevezések a Telekom Innovációs Versenyére, melyet idén harmadik alkalommal rendeztek meg. Berlin és Krakkó után ebben az évben Budapest és a SMART 2016 konferencia adott otthont a verseny döntőjének, melyen a tíz legjobbnak ítélt csapat vett részt. A fináléba két magyar startup, a bármilyen adatbázisból interaktív és személyes reklámvideókat készítő PersonalVideo és az apróhirdetéseket nyelvfüggetlenül big data alapon kategorizáló Slamby is bejutott.
Nem menő másolni a Szilícium-völgyet
A SMART 2016 konferenciát Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója nyitotta meg, de olyan neves szakemberek is előadást tartottak, mint Somlai-Fischer Ádám, a Prezi társalapítója, vagy Patrick Cowden coach, a Beyond Leadership vezetője, aki számos nemzetközi multinacionális cégnek (pl. a DELL, a HP, a HITACHI vagy a Coca-Cola), adott már vezetői tanácsokat.
A rendezvény egyik izgalmas panelbeszélgetése a startupok nemzetközi piacra lépési lehetőségeit vizsgálta. Az eszmecsere legfontosabb következtetése az volt, hogy ma már Európából is elérhet világsikert egy startup, és a Szilícium-völgyet másolni nem menő, hanem inkább ciki. Magyarország kapcsán pedig nagy kérdés, hogy hogyan tudjuk aktiválni azt a meglévő szellemi tőkét, ami az anyagi tőkét is vonzza majd.
Mindent behálóz az okostechnológia
A SMART 2016 keretében számtalan hazai- és nemzetközi okostechnológiai megoldás mutatkozott be. Az e-health (digitalzicáió az egészségügyben) kiemelt téma volt: a résztvevők megismerhették többek között a Microsoft projektjét, vagy a kórházi fertőzések megelőzésére megoldást kínáló HandInScan eszközét, illetve a Szegedi Tudományegyetem korai Alzheimer-kór diagnosztikában alkalmazható beszédfelismerő fejlesztését. A másik fénysebességgel fejlődő okostechnológiai terület a digitális bankolás, ilyen projektet mutatott be a Mysis, mely a viselhető eszközökre fejlesztett ki banki rendszert. Illetve arról is szó esett, hogy idén már több mint 10 ezer fintech startup van a világpiacon, amelyek szexi termékeikkel teljesen át akarják alakítani a pénzügyi szolgáltatások piacát, valahogy úgy, ahogy az Amazon tette a kereskedelem, a Google a hirdetési piac, vagy a Skype a távközlés területén.
A konferencián a fentiek mellett kiemelt fókuszt kaptak az agrárinnovációs fejlesztések, az okosotthon, okosváros és intelligens közlekedési megoldások is.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- SMART 2016: nemzetközi innovációs expót rendeznek Magyarországon
- A Lufthansa partneri megállapodást kötött a Szilícium-völgyben
- A Huawei támogatásával fejleszti tovább infrastruktúráját a győri Széchenyi István Egyetem
- Big Data Universe Konferencia
- Az idei év egyik legmeghatározóbb dokumentumkezelési fejlesztése a vállalatoknál az MPS lesz
- Két magyar startup a Deutsche Telekom nemzetközi innovációs versenyének zárórendezvényén
- Célegyenesben a CEE Lift Off!: 23 ország 148 startupja jelentkezett a 150.000 euróért
- Adj energiát ötletednek! ClimateLaunchpad 2016
- Szakmai konferencia a Szupergyors Internet Projekt legfontosabb beruházási kérdéseiről
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fiatalok veszélyben: Hogyan hatnak az álhírek a diákokra?
A fiatalokat az álhírek komoly veszélyeztetik – mutatja az első Nagy Diák TudatosNet Teszt eredménye. A DUE Médiahálózat és a Yettel második alkalommal indította el országos edukatív játékát, amelynek célja, hogy a diákok megtanulják megvédeni magukat a káros online tartalmaktól. A teszt olyan témákban vizsgálja a fiatalok felkészültségét, mint a biztonságos jelszavak, a cyberbullying, a digitális detox, valamint az AI szerepe az álhírek terjedésében.
Az AI szerepe a modern párkapcsolatokban
A digitális világ jelentős változásokat hozott kapcsolatainkban, különösen a párkapcsolatokban. Bár a technológia folyamatos elérhetőséget biztosít, új kihívások is felmerülnek. Egy gyors üzenet vagy reakció elegendőnek tűnhet, de vajon tényleg mélyebb kapcsolatot eredményez? A mesterséges intelligencia és a digitalizáció nemcsak az ismerkedés és kapcsolattartás terén, hanem az intimitás, közelség és bizalom megélésében is szerepet játszik.
Öt dolog, amire szoftver-beszerzéskor érdemes figyelni
A vállalati szoftverekkel kapcsolatban számos olyan szellemi tulajdonjogi, adatvédelmi jogi és titokvédelmi kérdés felmerülhet, amelyre a cégek sajnos nem mindig gondolnak a beszerzés során. Az üzletmenet szempontjából kritikus szoftverek esetében az említett kérdésekből eredő problémák akár jelentősen is befolyásolhatják a cég mindennapos működését, és az adatvédelmi és titokvédelmi kötelezettségek megsértése nemcsak jogi következményekkel járhat, de a cég iránti bizalmat is megingathatja – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.
Valentin nap: ma másképp vallunk szerelmet, mint sok éve
A Valentin-nap, vagyis február 14-e, a szerelmesek ünnepe, ám mivel ilyenkor megnő az üzenetküldési kedv, az infokommunikációs szektor számára is kiemelkedő nap. De persze ez sem ismétlődik évről évre ugyanúgy, az elmúlt években jelentős változások figyelhetők meg az üzenetküldési szokásokban és a technológia használatában ezen a napon.
A hazai e-kereskedelmi piac kihívásai és lehetőségei 2024-ben
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés mellett 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el, melyből 17%-ot – mintegy 330 milliárdot – már az import kereskedelem generált. Az import 2024-ben egyértelműen a növekedés motorjává is vált, mivel a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10%-ot tudott emelkedni.