Világelsőként mutatja be a Fuji Xerox az új 3D-s nyomtatási szabványt
Gyors fejlődésnek indultak napjainkban a 3D nyomtatók. Ma már pár modell alkalmas arra is, hogy bonyolult belső struktúrával rendelkező tárgyakat nyomtassanak velük. Viszont többek közt a szín, és anyaghasználat terén a 3D-s nyomtatóknak akadnak még korlátai.
Ezt felismerve a Xerox és a Fuji japán vegyesvállalata, a Fuji Xerox, illetve a tokiói Keio Egyetem szakemberei együtt kidolgozták a FAV (FAbricatable Voxel) névre keresztelt új 3D-s adatformátumot, amely alkalmas arra, hogy tökéletesen modellezze a komplex belső struktúrákat és a tárgyak egyéb tulajdonságait.
A fejlesztők, a tér mindhárom tengelye mentén kiterjedéssel bíró pontegységek, a volumetrikus pixelek (voxel) használatával képesek lettek arra, hogy minden eddiginél részletesebb 3D-s nyomatokat produkáljanak. Ez főleg annak köszönhető, hogy a voxelekhez egyesével lehet hozzárendelni a színekkel, vagy éppen az anyagösszetétellel kapcsolatos információkat, így a világon először sikerült létrehozni olyan 3D-s adatformátumot, amely nem csupán a formákkal, külső megjelenéssel összefüggő információkat dolgozza fel, hanem a belső szerkezetre, színekre, anyagokra és más fontos összetevőkre vonatkozóakat is.
A Fuji Xerox a jövőben azon dolgozik, hogy a FAV-ot ténylegesen gyártási szabvánnyá emeljék és ezzel a felhasználóknak az eddigieknél is többet nyújtó, új 3D-s nyomtatási lehetőséget kínáljanak.
Kapcsolódó cikkek
- 11 iskola életét változtatja meg a 3D nyomtatás
- Kisszériás gyártás 3D nyomtatással költséghatékonyan
- 3D nyomtató központ nyílt a kisvárdai Szent László Katolikus Középiskolában
- Iskolai 3D nyomtató pályázat indult
- Nyomtassuk át a nyarat!
- A nyomatott okos eszközök új generációját alkotja meg a Xerox
- Új, digitális transzformációt segítő megoldások az SAP-tól
- Újabb 10 iskola nyomtatja ki a jövőt!
- 3D nyomtatót minden iskolába!
- Foglalt helye van a 3D nyomtatóknak az egyedi autóépítők és tuningműhelyek polcain
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.