Hogyan változtatja meg a Big Data és az IoT a környezetünkkel való kapcsolatunkat, a viselkedésünket?

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 9. 09:39

Ma már úgy is tudjuk szabályozni az otthonunk hőmérsékletét, hogy közben az irodában tartózkodunk. Az autó képes a navigációt a garázsban is frissíteni. A reggeli bögre teát úgy is fel tudjuk melegíteni, hogy közben még az ágyban vagyunk. Mindez az IoT (Internet of Things) és a Big Data konvergenciájának köszönhető. 

De ez a történetnek csak az egyik része. Manapság a vállalkozásoknak hatalmas lehetőség van a kezükben arra, hogy működésüket hatékonyabbá, produktívabbá és áramvonalasabbá tegyék. Ha a Big Datát összekötjük az érzékelőkkel, akkor a vállalatok valósidejű információt kaphatnak arról, mi is történik, sőt, ami még fontosabb, hogy hol történik – ahelyett, hogy próbálnák megjósolni azt, hogy vajon mi is fog történni.

 

 

http://blueapp.io/

 

Az IoT mára álomból valósággá vált. A Gartner elemzése szerint az IoT 26 milliárd eszközt foglal majd magába 2020-ra, míg ez a szám 2009-ben mindössze 900 millió volt. Az az ötlet, hogy a Big Data információit kössük össze az IoT-vel, nem csak a fogyasztók életét változtathatja meg, hanem az üzleti világot is. A vállalatok, amelyek érzékelőket kapcsolnak a különféle technológiákhoz, a továbbiakban nem csupán becslésekre lesznek képesek, hanem távolról tudják monitorozni folyamataikat és okosabb megoldást tudnak adni a problémákra.

 

Éppúgy, ahogy a közösségi média létrehozta az információfolyamokat, az IoT a folyamatos adatáramlást hozza létre. Ennek a folyamatosságnak az elsődleges haszna, hogy a szervezetek trendeket és mintázatokat határozhatnak meg, és valós időben képesek a folyamatokon változtatni. Például, ha érzékelőt helyezünk el az ajtón, akkor az valósidejű információt ad arról, hogy a szobát milyen gyakran használják. Vagy, ha érzékelőt teszünk az üzemben egy gépre, akkor monitorozhatjuk, hogy az mennyire melegszik fel működése alatt. Az információk és a tapasztalatok a feldolgozás során időről időre összegződnek, így nagyon pontos képet kaphatunk a tényleges folyamatokról. Amennyiben helyesen elemezzük ezeket az adatokat, a vállalatok hatékonyabbak lehetnek az erőforrások allokációját illetően, és biztosíthatják befektetéseik megtérülését.

 

A digitális korban, ahol egyre erősebb a verseny, apró részletek nagy különbséget eredményezhetnek. Egy ilyen környezetben a Big Data-ból kinyert megfelelő információ által támogatott magatartás-változás jelentheti a különbséget a fennmaradás vagy a bukás között. A University of Oxford Saïd Business School tanulmánya alapján a pénzügyi intézetek 71%-a véli úgy, hogy a Big Data igazi versenyelőnyt jelenthet – míg két évvel ezelőtt mindössze 36%-uk vélte így. 

 

Nagy Adat, nagy Változás

A Big Data kétség kívül nagy hatással van az üzleti világra. Az IoT sikerét meghatározó három legfontosabb tényező, a szabályozás, a fogyasztó érdeklődése és azok alkalmazása az üzleti világban. Az üzleti életben alkalmazva az IoT megmondja, hogy mely üzleti folyamatok nem működnek, vagy azt, hogy hol lassul le az információáramlás, hol nincs megfelelő információ védelem a folyamat során. Ez azt jelenti, hogy a Big Data arra is használható, hogy figyelmeztesse a vállalatot, ha a termékét vagy szolgáltatását veszély fenyegeti. És ez azért fontos, mert a korai felismerés lehetővé teszi, hogy még azelőtt elejét vegyük a problémának, mielőtt tényleg nagyobb baj lenne.

 

A vezető IoT szereplőknek szorosan együtt kell működniük a vállalkozásokkal, hogy minél jobban megértsék, a vállalkozásoknak pontosan mire van szükségük, hogy ezáltal a leginkább megfelelő technológiát kínálhassák. Amikor döntenünk kell arról, hogy melyik folyamatot elemezzük, akkor általános szabályként elmondható, hogy minél nagyobb a bizonytalanság a kimenetelnél, annál nagyobb a várható költség- és hatékonyságjavulás. A vállalatoknak meg kell találniuk a legjobb elemzési platformot és eszközt, amely lehetővé teszi számukra, hogy hozzájussanak a szükséges adatokhoz, elemezhessék azok tartalmát, majd gyorsan intézkedhessenek is. Azonban amíg a rendelkezésre álló választék bőségesnek tűnik, igazából korlátozott azoknak a rendszereknek a száma, amelyek megfelelnek az IoT követelményeinek.

 

Ha az információ-kezelést IoT analitikai eszköz végzi, az javíthatja a szolgáltatásokat az adatok áramlási útvonalának, tárolásának és elemzésének felfedése által. A Lexmark MPS Process Analytics egy olyan szolgáltatás, amely adatelemzéssel és helymeghatározó szolgáltatással azonosítja a javítandó területeket az adott vállalat dokumentumkezelési folyamataiban. A nyomtatóhasználati szokások adatait összegyűjtve és elemezve az alkalmazás képes azonosítani a szokatlan magatartást, elemezni ennek jelentőségét, valamint meghatározni, hogy a vállalat miként tudja erre a leghatékonyabb választ kidolgozni. Ezt követően a Lexmark konzulensei feltérképezik a vonatkozó üzleti folyamatokat és megoldásokat javasolnak a folyamatok áramvonalasítására, a variancia csökkentésére.

 

 

Az adatok elemzésével a vállalatok javíthatják folyamataikat, áramvonalasabbá tehetik a munkafolyamatokat, így nagyobb hatékonyság érhető el. Ebben az értelemben a Big Data folyamatosan fejlődik. Már nem csak a megszerzett adatok mennyiségéről van szó, sokkal inkább arról, hogy azokat képes legyen a rendszer összevetni más információkkal, amely így számottevő eredményekhez vezethet. Ha olyan technológiákkal kombináljuk, mint az IoT, a Big Data képes minimalizálni a gyenge hatékonyságot és maximalizálni a megtérülést. Az IoT és a Big Data összekapcsolása segít megérteni azt, hogy mi az, ami egy adott munkahelyen ténylegesen működik.

 

Tények és számok

  • A világban naponta 2,5 trillió byte mennyiségű adat keletkezik. – VCloud News
  • A rossz adatminőség évente 14,2 millió dollárnyi extra költséget jelent a vállalkozásoknak. – Gartner, The State of Data Quality: Current Practices and Evolving Trends
  • A C-szintű döntéshozók 36,2 %-a vélte úgy, hogy a Big Data/analitika az üzleti folyamatoknak az a része, ahol a legnagyobb hiányosságok mutatkoznak (ez az arány 2014-ben 24,8%, 2015-ben pedig 24,4%-ot tett ki). - Harvey Nash
  • Az előrejelzések szerint 2020-ban 44-szer több adat keletkezik majd, mint 2009-ben. - CSC
  • Az elkövetkezendő két évben a vállalatok több mint háromnegyede fektet be, vagy tervez befektetni Big Data területen, s ez 3%-os növekedést jelent 2014-hez képest. - Gartner
  • A technológiai véleményvezéreknek az IT eszközök megfelelő karbantartása volt a legfőbb aggodalma (50%). Ezt szorosan követte a fogyasztói élmény javítása (49%), valamint a költségvetés és a költségek folyamatos ellenőrzése (48%) - Insight Enterprises
  • 2016-ban a jobb ügyfélbetekintésre irányuló fejlesztés volt az egyetlen és a legnagyobb hajtóereje a Bid Data beruházásoknak. - NewVantage Partners

 

Lexmark MPS – Managed Print Services

  • A nagyvállalati ügyfelek akár 40%-os megtakarítást is el tudtak érni a Lexmark MPS stratégiájának alkalmazásával. - Lexmark Website
  • A kisvállalatok 30%-os megtakarítást értek el a Lexmark MPS stratégiájának köszönhetően. - Lexmark Website
  • A Gartner az MPS szegmensről készült jelentésében a legutóbbi 3 év iparági vezetőjének nevezte a Lexmarkot. - Gartner
  • „A Lexmark további jelentős befektetést tervez a Lexmark Print Management szolgáltatásban úgy, hogy különféle alkalmazásokat integrál (pl.: mobileszközök használata, dokumentumok nyilvántartása, szerver nélküli nyomtatás), amelyek így egyetlen platformon érhetők el az ügyfelek számára.” - Gartner

 

Lexmark Predictive Service

  • A Lexmark Predictive Service azonosítja a lehetséges problémákat, és automatikusan kezdeményezi a javítási kérést – így elkerülhető, hogy a felhasználónak vagy az IT-csapatnak a help deskhez kelljen fordulnia, vagy hibajegyet kelljen megadnia. Ez a megoldás a help deskhez érkező hívásokat 25%-kal csökkentheti.
  • A Lexmark Predictive Service csökkenti továbbá a nyomtatási feladatokkal kapcsolatos help desk hívások számát, növeli a távoli javítások arányát és az eszközök üzemképes időtartamát, csökkenti a működési zavarok számát.
  • A Lexmark Predictive Service több mint 100 adatpont elemzésével azonosítja az adott készülék általános állapotát, beleértve minden egyes készülék figyelmeztetéseit és az érzékelőket pl.: milyen gyorsan kapcsol be a készülék, milyen gyorsan halad át a papír a készüléken.

 

Lexmark MPS Process Analytics

  • A Process Analytics átfogó adatokkal látja el az ügyfelet 150+ különböző mérőszám figyelemmel követésével, majd adatbányász alkalmazások használatával, adatelemzők bevonásával, iparági szakértelmével és több éves tapasztalatával a Lexmark azonosítja az adott vállalkozás papíralapú folyamataival kapcsolatos kihívásokat.
  • A vállalat kimeneti szokásainak, mutatóinak elemzésével a Lexmark arra törekszik, hogy javítsa a felhasználótól felhasználóig terjedő folyamatokat, amelynek eredménye a jobb ügyfélszolgálati tevékenység, a folyamatok hatékonyságának javulása, a költségcsökkenés, a folyamatok összeilleszthetősége és a kockázatok csökkenése.

https://cdn.datafloq.com

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Még tisztább hangzás: jön a Music Pro a Spotifytól

A Spotify 2025-ben tervezi bevezetni a régóta várt veszteségmentes hangminőséget kínáló szolgáltatását, amely várhatóan „Music Pro” néven lesz elérhető. Ez az új csomag a meglévő Premium előfizetés kiegészítéseként jelenik meg, és havi 5–6 dolláros felárat jelenthet, így az Egyesült Államokban a teljes havi díj 16,99–17,98 dollárra emelkedhet.  

2025. április 30. 13:58

Csillaghullás húsvétkor: Digitális távcsövek és appok segítik az égi élményt​

Húsvét vasárnap éjszakáján a Lyridák meteorraj látványos csillaghullással ajándékozza meg az égbolt szerelmeseit. A digitális technológia és az infokommunikációs eszközök segítségével az élmény még közelebb kerülhet hozzánk.

 

2025. április 19. 20:43

A városi autópályák hatása a személyes kapcsolatokra

Egy friss, a Budapesti Corvinus Egyetem részvételével készült nemzetközi kutatás szerint a városi autópályák átlagosan 1-16 százalékkal csökkentik a társas kapcsolatok számát azok között, akik az út két oldalán élnek.

2025. március 27. 21:01

"A politika ma már összefonódott a technológiával, social média algoritmusok diktálják a minket érő impulzusokat"

A Make Art Great Again galéria bemutatja a "Trump ima-, business és wellness-központ"-ot. Hogy miről is van szó, az kiderül a kiállítás két alkozójával -  drMáriással és Weiler Péterrel - készített interjúból.

 

2025. március 26. 14:28

Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt

Donald Trump amerikai elnök ígéretéhez híven 2025. március 18-án nyilvánosságra hozta az 1963-as John F. Kennedy-merénylettel kapcsolatos, eddig titkosított dokumentumok jelentős részét. A Nemzeti Levéltár honlapján elérhetővé vált mintegy 80 000 oldalnyi anyag új részleteket tár fel Lee Harvey Oswald tevékenységéről és a merénylet körülményeiről.

2025. március 21. 16:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kiemelkedő magyar siker az ISEF világdöntőjén

2025. május 17. 13:49

Erősen kezdte az évet a Magyar Telekom

2025. május 14. 11:58

Kémháború a Kárpátok árnyékában: kiber-támadások és titkos műveletek az ukrán–magyar fronton

2025. május 10. 17:48

Ezek a diákok újragondolják a holnapot

2025. május 6. 14:41