AR? VR? Távmunka?
A Dell és az Intel tanulmánya a munkahelyformáló technológiai trendekről
A Dell bemutatta az Intellel közösen készített „Future Workforce Study” című tanulmányának eredményeit, amely a modern munkahelyeket formáló globális technológiai trendeket vizsgálta Európában és Dél-Afrikában.
Az eredmények azt mutatják, hogy a vizsgált régiókban az alkalmazottak majdnem fele véli úgy, hogy jelenlegi munkáltatójuk nem használja ki kellőképpen a legújabb technológia nyújtotta lehetőségeket.
A PSB kutatóintézet a jövő munkaerőpiacát elemző 2016-os tanulmány elkészítéséhez 10 ország 4000, teljes munkaidőben alkalmazott dolgozóját kérdezte meg, akiket kis-, közép- és nagyvállalatok foglalkoztatnak. Az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban és Dél-Afrikában megkérdezettek közül sokan nem hisznek abban, hogy a következő öt éven belül okosirodában dolgozhatnak majd. Emellett úgy érzik, hogy innováció tekintetében a jelenlegi munkahelyükön alkalmazott technológia elavult a privát eszközeikhez képest. A felmérés azt mutatja, hogy az új technológiák megjelenése nagy hatással van a dolgozók munkáltatójukkal szembeni elvárásaira, így az olyan munkahelyek, amelyek nem vezetnek be újításokat, lemaradhatnak.
A technológia már eddig is jelentős befolyással volt a munkahelyi kommunikációra: sokan, különösen a dél-afrikai ezredfordulós generáció megdöbbentően nagy része, 67 százaléka véli úgy, hogy hamarosan a személyes találkozók felett is eljár az idő. A közeljövőben viszont olyan innovatív technológiák válhatnak létfontosságúvá a munkahelyeken, mint a dolgok internete (IoT) vagy a virtuális valóság (VR), és lehetnek hatással az együttműködésekre, illetve a munkavégzés hatékonyságára.
„A mai munkaerő egyre inkább elvárja, hogy a cégek zökkenő nélkül és biztonságos módon integrálják a legújabb technológiákat a munkahelyi életbe. Az alkalmazottak személyes élményeiken keresztül már tudják, hogy az újítások hogyan segíthetik munkájukat. Sőt, szeretnék a legújabb fejlesztéseket használni, hogy produktívabbak legyenek. Ez sok munkáltatónak ijesztően nagy feladat, ám valójában a vállalatok számára egy elmulaszthatatlan üzleti lehetőség, ha az élen akarnak járni a jövő munkahelyei között” – mondta PJ Dwyer, a Dell ügyfélmegoldásokért felelős részlegének régióvezető alelnöke.
A tanulmány kiemelt eredményei:
-
Az eredmények szerint az alkalmazottak, főleg Dél-Afrikában (67 százalék) és az Egyesült Királyságban (47 százalék) úgy érzik, az irodai technológia nem elég „okos”. Bár a dolgozók készen állnak arra, hogy a vállalatok bevezessék a legújabb technológiákat, mint például az irodai hőmérséklet és fényviszonyok adatokon alapuló vezérlését, vegyesek az azzal kapcsolatos várakozások, hogy ezek öt éven belül meg is valósulnak-e.
-
A távoli munkavégzés az alkalmazottak számára egy olyan megoldás, amely javítja az életminőséget és a hatékonyságot, a technológia pedig egy létfontosságú eszköz, ami mindezt lehetővé teszi. A technológiai fejlesztések már eddig is nagy hatással voltak a modern életformára. A távmunkában dolgozó németek 95 százaléka, míg a brit mobil munkaerő 87 százaléka vallja magát boldognak munkájában. A technológia révén változott az emberek életmódja, ez pedig hatott a munkastílusukra és a munkamódszereikre is. A változások miatt a munkaadóknak figyelembe kell venniük a rugalmasabb munkabeosztás bevezetését, hogy lépést tartsanak a tendenciákkal, és eleget tegyenek a mobil munkaerő igényeinek.
-
Az alkalmazottak azzal is tisztában vannak, hogy az új munkabeosztási formákhoz biztonsági és infrastrukturális fejlesztésekre is szükség lesz. Az európai és dél-afrikai válaszadók a magas szintű biztonsági rendszert nevezik meg a legfontosabb új technológiának.
-
A virtuális (VR) és a kiterjesztett valóságra (AR) épülő technológiák hamarabb megjelenhetnek a munkahelyeken, mint gondolnánk, hiszen az európai és dél-afrikai munkavállalók 61%-a már hajlandó lenne VR-t vagy AR-t használni munkájuk során. Az új technológiák leggyakoribb felhasználási módjai közé az alábbiakat sorolták a válaszadók:
– készségfejlesztés valósághű, virtuális környezetben (25 százalék),
– problémamegoldás vagy új ötletek generálása 3D-s vizualizáció segítségével (18 százalék),
– illetve az lenyűgöző ügyfélprezentációk tartása (15 százalék).
Továbbá az európai és dél-afrikai alkalmazottak több mint fele (52 százalék) úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia (AI) bevezetése megkönnyítené a munkájukat. -
A technológia komoly szerepet játszik a tehetséges munkaerő felvételében és megtartásában, főleg az ezredfordulós generáció esetében. Németországban a fiatalok 79 százaléka állítja, hogy a modern technológia megkönnyíti feladataik elvégzését. Nem meglepő tehát, hogy nagy részük akár ki is lépne a munkahelyéről, ha a munkáltató által biztosított technológia nem érné el a szükséges színvonalat (a francia ezredfordulós generáció mintegy fele nyilatkozott így). Az európai és dél-afrikai fiatalok (Franciaországban akár 86 százalék) döntését állásajánlat esetén az adott cégnél rendelkezésre álló technológia is befolyásolja.
Kapcsolódó cikkek
- Szuper-számítástechnika mindenkinek – a Dell új fejlesztéseivel
- A Schneider Electric újabb digitális átalakulást jósol
- Még fejlettebb elemzések a Dell Statistica szoftver legújabb kiadásával
- A Dell bejelentette EdgeGateway 5000 sorozatát
- Intel Edison és Galileo miniszámítógépekkel oktatják a IoT-t a BME-n
- 12 induló vállalkozás az Intel, a Cisco és a Deutsche Telekom közös inkubációs programjában
- IoT platformot fejleszt az Intel
- A Dell Broadwell processzorral frissítette a 11 hüvelykes Venue szériát
- A Dell bemutatta az Inspiron 3000 és 5000 modelleket
- Stampede szuperszámítógép Intel Xeon és Intel Xeon Phi processzorokkal
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kezdődik az év végi roham a mérlegképes könyvelők számára
A Kulcs-Soft által működtetett Kulcs-Akadémia három éve biztosítja a kreditpontos képzés lehetőségét, a digitalizáció jegyében online és személyes formában is.
A világ öt legjobb márkája között a Samsung
A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció. A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat.
A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.