Online is beadhatók az elektronikus hírközlési építmények tervei az NMHH-hoz
Novembertől nem muszáj nyomtatnia és postára mennie az építtetőnek, ha olyan elektronikus hírközlési építményt kíván nyilvántartásba vetetni az NMHH-nál, amelyhez nem kell építési vagy bontási engedély: helyette a terveket az interneten is beküldheti a hatósághoz.
A lehetőség bevezetése egyfelől újabb lépés a gyorsabb és kényelmesebb ügyintézéshez az NMHH-nál, másfelől előkészületet jelent a hírközlési hálózatok térinformatikai alapú országos nyilvántartó rendszere, a Hír-Közmű kifejlesztésében.
Az eddig megszokott papíralapú bejelentés helyett november 2-től elektronikus űrlap kitöltésével is kérhető az elektronikus hírközlési építmények előzetes és utólagos nyilvántartásba vétele építési vagy bontási engedély nélkül végezhető építési tevékenység esetében. Ilyen beadványokban leggyakrabban oszlopokon vagy alagutakban futó új vezetékek regisztrálását kérik.
A hatóság honlapján elérhető, kitöltött e-űrlaphoz csatolható tervdokumentumokat excel, pdf, illetve a rajzi mellékletek, így különösen a tervrajzok esetében georeferált pdf formátumban várja a hatóság; az építtető, tervező ugyanakkor továbbra is választhatja a dokumentumok papíros benyújtását. Az e-űrlap használatához előzetes regisztrációra van szükség az NMHH Adatkapu rendszerében, amit a kormányzati Ügyfélkapun már regisztráltak vagy elektronikus aláírással rendelkezők végezhetnek el.
A most bevezetett e-űrlap tovább egyszerűsíti az elektronikus hírközlési építményekkel kapcsolatos ügyintézést, bár az elektronikus hírközlési építményekkel kapcsolatos hatósági ügyintézés egésze ezzel még nem vált teljesen elektronizálttá: az esetleges hiánypótlási felhívást és a döntést egyelőre továbbra is papíron küldi ki az NMHH. A hatóság tavaly júliusi rendelete bevezetett már néhány könnyítést a hírközlési adminisztráció területén: csökkentette az építmény-engedélyezésért fizetendő eljárási díjakat és enyhítette a szabályozást is a beruházások ösztönzése érdekében.
Az e-ügyintézés az NMHH-nál több ügytípusban is elérhető, az elektronikus hírközlési szolgáltatók például szolgáltatásaikat és általános szerződési feltételeiket szintén online rendszerben tudják beküldeni, egyes postai szolgáltatók adatszolgáltatási kötelezettségüket is így teljesítik, de külön e-űrlapon nyújtható be panasz a kéretlen e-mailekben érkező spamekről, vagy igénybevehető online felület a postai panaszok bejelentésére is.
A hírközlési építmények elektronikus bejelentése újabb lépcsőt jelent az engedélyezési tervek átfogó elektronikus nyilvántartásának kialakításához, ami fontos alapját képezi majd az NMHH elektronikus hírközlési hálózatok és infrastruktúrák térinformatikai alapú országos nyilvántartó rendszerének, a fejlesztés alatt álló Hír-Közműnek. A többéves projekt célja, hogy a piac pontosabb ismeretével az NMHH eredményesen támogathassa a hírközlési és médiapiac fejlődését, és a teljesebb piaci információk alapján hatékonyabb szabályozási és versenyélénkítési döntéseket hozhasson.
Kapcsolódó cikkek
- November 1-től tételesen kiderül, mennyivel csökken jövőre az internetszámlánk
- Nyolcadik egyetemi médiaműhelyét nyitotta meg az NMHH
- Tűzszerészrobotok frekvenciaengedélyeit adta ki az NMHH
- A hírközlési szolgáltatások árainak és kínálatának alakulása 2016 első félévében
- NMHH Médiatanács: Jelentős befolyásoló erejű médiaszolgáltatók azonosításáról döntött a testület
- Elsőként az MVM NET kapott számtartományt a gépek közti kommunikáció biztosításához
- A BEREC a hálózatsemlegességre vonatkozó iránymutatásokat tett közzé
- Hatósági szerződés nyomán a Telenor kompenzálja a tarifamódosításban hátrányosan érintetteket
- Célegyenesben a netsemlegességről szóló uniós iránymutatás
- NMHH: Tíz film ért el legalább százezres nézőszámot a mozikban a második negyedévben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A mesterséges intelligencia korában a mérnöki tudás nagyobb biztonságot ad a munkaerőpiacon
A példátlan ütemű technológiai fejlődés és a mesterséges intelligencia korában a jövőbiztos tudás iránti igény felértékelődik. A munkaerőpiaci jelentések szerint a technológiai szektorban az AI specialisták mellett azok a szakemberek a legkeresettebbek, akik mérnöki tudással is rendelkeznek. A széleskörű, szoftveres és hardveres tudást ötvöző mérnökinformatikus képzések ezért kiemelten fontosak. Hazánkban a fiataloknak ezen a területen kivételes lehetőségeik vannak, ugyanis olyan intézményt is választhatnak, ahol többek között nyelvtechnológiára specializálódhatnak, és később akár az első magyar nyelvi modell fejlesztésébe is bekapcsolódhatnak.
Három éves nagyszabású terv mentén alakul GenAI-alapú vállalattá a Konecta
Az ügyfélélmény és a digitális szolgáltatások terén globálisan elismert Konecta a hét elején bemutatta a Katalyst 2028 névre keresztelt három éves átalakítási tervét, amely az új vezérigazgató, Nourdine Bihmane irányítása alatt fog megvalósulni.
Újratervezésben élik mindennapjaikat a vezérigazgatók
A világ vezérigazgatóinak közel 60%-a arra számít a következő 12 hónapban, hogy a globális gazdasági növekedés felgyorsul, 42% pedig a dolgozói létszám 5%-os növekedésével is kalkulál – áll a PwC 28. Globális Vezérigazgatói Felmérésében, melynek eredményeit tegnap hozták nyilvánosságra a davosi Világgazdasági Fórumon.
Drónszolgáltatásokat nyújtó vállalkozással erősítette meg kapcsolatát a Széchenyi-egyetem
Évek óta meglévő partnerséget erősített meg a Széchenyi István Egyetem és a komplex távérzékelési szolgáltatásokat nyújtó Drónkuckó január 15-én. A dróntechnológiai képzéseket, hallgatói tudományos munkák támogatását és nemzetközi pályázatokat érintő együttműködési megállapodást az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kar vezetése és a cég képviselői az intézményhez tartozó Smart Farm tangazdaságban írták alá.
Demokratizálódik a programmatic piac Magyarországon
Kezdetben a globális óriások játékszere volt, mára egyre szélesebb körben válnak elérhetővé a programmatic hirdetési megoldások. A technológia jelentős versenyelőnyt kínál a gyorsan változó piaci környezetben, ugyanakkor az egyik legtöbb tévhittel és félreértéssel övezett hirdetési megoldás. Az újonnan indult Programmatic Blog célja, hogy közérthető és hiteles szakmai tartalmakkal segítsen megérteni és kiaknázni az automatizált hirdetéseket.