A MAN az ABB gyorstöltőit választotta az e-buszok fejlesztését szolgáló K+F létesítményeihez
A MAN Truck & Bus az ABB e-busz gyorstöltőit választotta e-busz próbapadjához és új tervezésű töltőoszlopához
Az energetika és az automatizálási technológiák terén piacvezető ABB gyorstöltőket szállít a tehergépjárművek és buszok gyártására szakosodott MAN Truck & Bus számára. Az elektromos buszok járműtelepi és üzem közbeni töltésre kifejlesztett gyorstöltőket a MAN a müncheni, e-buszokra szakosodott K+F létesítményeiben helyezi üzembe.
A MAN Truck & Bus júliusban jelentette be, hogy 2019-ig teljesen elektromos hajtású buszok gyártását fogja megkezdeni. A tervek szerint az e-buszok kísérleti példányai 2018-ban állnak üzembe. A MAN a buszok fejlesztését a müncheni kutatás-fejlesztési létesítményeiben végzi. A fejlesztés az ABB különféle töltési technológiáival felszerelt próbapad segítségével történik.
„Az energiahatékonyság és a fenntartható közlekedés az ABB Next Level stratégiájának egyik prioritása, ezért elköteleztük magunkat az e-mobilitás tovább fejlesztése mellett” – mondja Robert Itschner, az ABB Power Conversion üzletágának vezetője. “Az ABB különböző technológiákat és megoldásokat kínál az elektromos járművek töltéséhez, ezért nagy örömünkre szolgál, hogy a MAN Truck & Bus úgy döntött, hogy a mi gyorstöltőinkkel szereli fel a tesztelést végző létesítményeit.”
A járműtelepi töltési tesztekhez – amelyekre a végállomáson kerül sor, ahol a busz hosszabb időt tölt – a MAN CCS2 csatlakozóval szerelt ABB gyorstöltőt használ majd. Az elektromos járműtöltés EU általi szabványosítást és egységesítését követően ez a csatlakozó megegyezik az elektromos autóknál használatos csatlakozóval.
Az üzem közbeni töltési tesztekhez az ABB függő pantográffal szerelt töltőoszlopot szállít. Az automatikus, járműtetőre szerelt csatlakozásnak és a jellemzően 3-6 perces töltési időnek köszönhetően az üzem közbeni gyorstöltési rendszerekkel a jármű feltölthető a végállomásokon, és jól integrálható a már meglévő buszútvonalakba is. Az ABB egy MAN konstrukcióba épített töltőoszlopot is szállít, amit idén a közlekedés, szállítmányozás és logisztika elsőszámú nemzetközi vásárán, a Hannoverben megrendezett IAA vásáron is bemutattak.
A gyorstöltési megoldások az elektromos járművek gyorstöltésének követelményeit előíró IEC 61851-23 jelű szabványon alapulnak. Ez garantálja, hogy a töltési megoldások megfelelő biztonsági rendszerekkel legyenek felszerelve, a villamos konstrukció megfeleljen a vonatkozó előírásoknak, a rendszerek architektúráját és a működési elveket pedig az autóipari szereplők szélesebb köre támogassa a jövőben.
Az ABB és a MAN Truck & Bus projektpartnerként vesz részt az “európai e-busz töltési rendszer” (eBusCS) nevű kezdeményezésben, amely támogatja az elektromos buszok töltési folyamatainak egységesítését, és elősegíti az elektromos buszok elterjedését az európai nagyvárosokban.
Kapcsolódó cikkek
- Jobban megérheti a hordozható, mint az autóba épített navigáció
- Az ABB modell alapú prediktív nyoma-tékvezérlése (MPTC) hatékony védelmet biztosít a gázellátó rendszer üzemzavarai ellen
- A kedvezőtlen piaci körülmények ellenére tovább nőtt az árrés
- Egy hónap alatt népszerű lett a Taxify Budapesten
- Az ABB csúcstechnológiás mikrogridje látja majd el árammal a Nemzetközi Vöröskereszt afrikai logisztikai központját
- Összefog az ABB és a Microsoft az ipar digitális átalakításának ösztönzésére
- ABB: az értékteremtés következő fázisa
- Az ABB vezető vasúti technológiákat mutatott be a berlini InnoTrans szakkiállításon
- ABB vészvilágítási rendszer került a világ legfenntarthatóbb irodaházába
- Magyar fejlesztésű önvezető autót és okos kormányrendszert mutatott be a thyssenkrupp
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Felhasználói visszajelzések formálják az új MÁV+ appot
Egy héttel ezelőtt, 1500 tesztelő részvételével indult el a MÁV-csoport új mobilalkalmazásának bétatesztje. Az informatikai szakemberek folyamatosan feldolgozzák a beérkező visszajelzéseket, hogy a jövő heti hivatalos bevezetésre a tesztelők által jelzett kisebb hibák már kiküszöbölésre kerüljenek.
Cápák között Győrben
Balogh Péter – vagy ahogy sokan ismerik, Balogh Petya – startupper, angyalbefektető, mentor és a Cápák között című tévéműsor egyik cápája, a Széchenyi István Egyetem Spinoff Extra programjának vendége volt. Az előadó nemcsak saját életútját osztotta meg, hanem értékes tanácsokkal is ellátta azokat a fiatalokat, akik vállalkozás indításán gondolkodnak.
Zöld energia az európai gyógyszeripar és egészségügyi ágazat számára
A Schneider Electric Energize programjának keretében egy négy céget tömörítő vásárlói csoport 10 évre szóló megállapodást kötött évi 245 GWh megújuló energiaforrásból származó áram beszerzésére. A program „Sustainability Business” üzletága a tárgyalások során tanácsadóként segítette a szerződést aláíró cégeket.