Mit rejtenek a bevásárlási szokások adatai?
Lezárult a Nextent adatelemző versenye
November 15-én lezárult a Nextent Informatika Zrt. és a Budapest Data Projects Meetup közösség által közösen szervezett CETLI adatelemző verseny. A verseny a http://datapallet.io oldalon került lebonyolításra, a Nextent adatdonorként és támogatóként vett részt a lebonyolításban. A két hónapig tartó verseny során a 20 regisztrált csapattól összesen több mint 400 feladatmegoldás érkezett.
Az adatelemző versenyzők két kategóriában mérhették össze tudásukat. A ’’Task 1’’ egy predikciós feladat volt, ahol a bevásárlólistákról véletlenszerűen eltávolított elemeket kellett kitalálniuk a versenyzőknek, a korábbi bevásárlási szokások alapján. A megoldások egy mérőszám alapján lettek sorbarendezve, tehát az nyert, aki a legjobban meg tudta közelíteni a valóságot, egy objektív mérőszám alapján.
A ’’Task 2’’ lehetőséget biztosított egy kötetlen kutatási téma bemutatására. Jobbnál jobb megoldások születtek, így a szakmai zsűrinek komoly fejtörést okozott a nyertesek kiválasztása. "Magas színvonalú pályaműveket kaptunk, ami visszaigazolta számunkra, hogy mennyi lehetőség rejlik a bevásárlási szokásokhoz kapcsolódó adatok elemzésében. Hatalmas kreativitásról és üzleties gondolkodásról tettek tanúbizonyságot a versenyzők."- mondta Szendi-Varga János, a Nextent innovációs vezetője.
"Fantasztikus volt látni, hogy mennyi résztvevő jelentkezett a meghirdetett adatelemző versenyre. Egy ilyen versenyen való részvétel a szakmai kihívások mellett komoly közösségformáló erővel is bír, és kiválóan alkalmas a kapcsolatépítésre." - nyilatkozta Adorján Gábor, a Nextent BI üzletágvezetője.
A nyerteseket a szervezők a helyszínen értékes nyereményekkel jutalmazzák és az eseményen hallhatóak lesznek a nyertesek adatelemzési megoldásai is.
A kihívás eredményei a két kategóriában:
Task 1 nyertesei:
- Merula: Serény András
- Brewster Analytics: Fülöp Gergő és Varga Szabolcs
- Dinnyésbácsi: Harangozó Péter
Task 2 nyertesei:
- Degrees of Freedom: Ilyés Virág, Molnár Péter, Boza István, Szabó Tibor
- Vilisics Magdolna
- Hasza Aletta
A verseny díjkiosztójára és a győztes prezentációk bemutatására 2016. december 1-jén 18:00 órakor kerül sor a Mosaik-ban (1136 Budapest, Pannónia utca 32.), melyre a szervezők minden érdeklődőt szeretettel várnak!
A díjkiosztón való részvétel ingyenes, de a helyek limitált száma miatt regisztrációhoz kötött. A díjkiosztóval kapcsolatos további információ az alábbi linken található!
https://www.meetup.com/Budapest-Data-Projects-Meetup/events/235481867/
Kapcsolódó cikkek
- Egy ponttal győzte le a női különdíjast az Ericsson első egyéni c# programozó versenyének nyertese
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- Díjazták a legjobb munkahelyeket: a Budapest Bank a legvonzóbb a pályakezdők között
- A magyarok nem beszélik a digi-nyelvet
- Az eurosport közvetíti novembertől a dr1 drónversenyt
- Eredményt hirdettek az 1app 2016 mobilalkalmazás-fejlesztő versenyen
- Országos Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny középiskolásoknak
- Megvan az Internet Hungary innovációs versenyének nyolc döntőse
- Két magyar energetikai fejlesztés a varsói döntőben!
- Magyar fizikus nyerte a GE globális kódfejtő versenyét
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Galaxy S25 Ultra: Zajok és csodák az Erzsébet téren
Egy rejtélyes fekete doboz jelenik meg a budapesti Erzsébet téren március 20. és 22. között. Ez a Zajtár, a Samsung pop-up bemutatója és kiállítása, ahol a látogatók felfedezhetik az idén debütáló Galaxy S25 Ultra okostelefon új AI-alapú funkcióit, egy egészen friss perspektívából. Az érdeklődők kipróbálhatják a készülékeket, különös figyelmet szentelve a Hangsávszerkesztő és az éjszakai videó funkcióknak, ráadásul a legszerencsésebbek megnyerhetik a vállalat csúcskategóriás készülékét.
Áprilisban érkezik a korszerűsített közlekedési mobilalkalmazás
Áprilistól elérhetővé válik a nagyközönség számára a MÁV+ névre keresztelt alkalmazás, melyet 1500 tesztelő már elkezdett próbálni. Az új app az év során fokozatosan éri majd el a teljes funkcionalitást. A tesztelés és az áprilisi premiert követően az app először a legnépszerűbb funkciókat kínálja, mindezt gyorsabban, egyszerűbben és modernebb felhasználói környezetben.
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.
Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben
Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.
A jövő konyhái és fürdőszobái: Innovációk a Las Vegas-i KBIS kiállításon
Nemrégiben került megrendezésre a világ egyik legjelentősebb konyha- és fürdőszoba kiállítása, a Las Vegas-i Kitchen and Bath Industry Show (KBIS). A lenyűgöző esemény izgalmas betekintést nyújtott a jövő konyháinak és fürdőszobáinak világába. Az innovatív bemutatók között szerepeltek távolról vezérelhető mosógépek, szervizasszisztensek, valamint olyan sütők, amelyek az elérhető alapanyagok alapján ajánlanak recepteket. Az LG is részt vett a kiállításon, ahol legújabb fejlesztéseit mutatta be.