2016-ban sport eseményekre és filmekre kerestek legtöbben a magyarok
Ismét eltelt egy év, és elmondhatjuk, mozgalmas idő van a hátunk mögött, ezt alátámasztják a 2016-os év keresési trendjei is.
A Google nyilvános statisztikái csalhatatlanul bemutatják mi állt az érdeklődésünk középpontjában az év során. A legfontosabb keresési trendeket a politika, a sport események uralták. A virtuális valóság is nagy szerepet játszott melynek egyik kulcs figurája a Pokémon Go volt.
A kulcsszo.hu most a legnépszerűbb magyar kereséseket gyűjtötte össze amik között vannak meglepetés eredmények is.
Mindent a közösségért
A legkeresettebb kifejezések TOP3-as listája tulajdonképpen a 3 legnagyobb szolgáltatás a következő sorrendben:
- Youtube
Ebből azonban ne vonjunk le téves következtetéseket. A Facebook és Youtube egymáshoz való viszonya valószínűleg hasonló mértékű, a Google kifejezés azonban már nem ennyire egyértelmű.
A keresések mögött nagy részben az áll, hogy a szolgáltatásokat sokan a keresőn keresztül próbálják elérni, de mivel a Google keresője a legtöbb böngészőbe beépítve működik, így itt nincs szükség a szolgáltatás keresésére. Az hogy a Google bekerült a 3 legnépszerűbb keresésbe, csak azt mutatja, hogy sokan ezzel még nincsenek tisztában.
A Facebook egyébként magasan vezeti a listát, gyakorlatilag a vezető kifejezésre több mint kétszer annyian kerestek, mint a második Youtube-ra. A Youtube és a Google aránya már kicsivel közelebb van egymáshoz (Youtube 45%, Google 35%).
A Facebook sikerét az is bizonyítja, hogy a keresési mennyiségek listáján első, illetve a legnagyobb növekedést elérő kifejezések sorában is dobogós helyezést ért el, számszerűen 1000%-ot. Ezt a növekedést egyébként magyarázhatja az is, hogy a Facebook mobilalkalmazása már sokakban váltott ki rosszallást a zavaró üzenetek és a teljesítményigény miatt, így többen használják böngészőn keresztül a szolgáltatást.
A Sport események voltak idén a legnépszerűbbek
A népszerű keresések mellett érdemes egy pillantást vetni a legnagyobb növekedést elért kifejezésekre is, ami Magyarországon az "Erzsébet utalvány plusz" kifejezés volt 1700%-os növekedéssel.
A legnagyobb nyertesek között a 2016-os Foci EB is tekintélyes helyeket foglalt el, több kifejezéssel is:
- eb 2016 (+1050%)
- foci eb (+850%)
Ehhez kapcsolódva jelenik meg a népszerűségi versenyben a Magyar Televízió sportcsatornája az M4 is, a következő kulcsszavakban tűnik fel:
- m4 sport - 250%
- m4 online - 180%
- m4 - 170%
A növekedési trendek között ismét meg kell említeni a Facebook-ot, ami növekedés terén is dobogós helyen végzett. Az M4 sport kifejezés növekedésért a 2016-s sport események, az Olimpia és a Labdarúgó Euróba Bajnokság népszerűsége a felelős.
Google Fordító
A keresési mennyiségek és a növekedési listákon is feltűnik a Google Fordító, ami úgy fest egyre több helyre befurakszik. Komótosan ugyan de egyre növekszik a népszerűsége, idén 50%-kal többen kerestek rá mint az előző évben.
Több e-mail szolgáltató is felkerült a listára, szám szerint 2, a legtöbben a Freemail szolgáltatását keresték, azonban szorosan mögötte megjelenik a GMail is.
Amit még sokat kerestünk
Mi magyarok szeretjük a filmeket, de sokan kifejezetten az online filmek kifejezésre keresnek rá. Valószínűleg napi szinten használjuk már az internetes szolgáltatásokat.
A Google-ben keresünk rá a menetrendre, és az időjárást is ezen keresztül tekintjük meg, időjárás tekintetében egyébként sokat növekedett a Köpönyeg időjárási portáljának a népszerűsége. Szeretünk hirdetni és hirdetéseket nézegetni, kapcsolódó kulcsszavaink a „jófogás” és a „használtautó”.
A híroldalak közül a két kedvencünk az Index és az Origo, az Index-et valamiért jobban szeretjük.
Youtube-on a filmeké a főszerep
A keresési forgalom másik jelentős versenyzője a népszerű videó megosztó. Szintén tanulságos az itt végrehajtott keresések elemzéseit is szemügyre venni
Filmek
Már a kereső esetén is felmerült a filmek növekvő népszerűsége, de a Youtube esetében ez még inkább feltűnik. A Google Trends által szolgáltatott adatok arra engednek következtetni, hogy a videó megosztót sokan filmek nézésére használják. A három legnépszerűbb keresési kifejezés a következő:
- teljes
- film
- teljes film
A 25 legnépszerűbb keresési kifejezés közül az első 3 helyezésen kívül még 5 filmmel kapcsolatos kifejezés van, ezek a következők (a népszerűség sorrendjében)
- filmek
- teljes film magyarul
- teljes filmek
- filmek magyarul
- teljes filmek magyarul
Persze még mindig ugyanezen a listán 2 további közvetett kulcsszó is található a "mese" illetve a "Star Wars".
Népszerűvé válnak az online sorozatok is, így 130%-os növekedést produkált a Középsuli kifejezés, köszönhetően a Youtube sorozatának.
Zene
A filmek mellett nem túl meglepő módon a zenei témákat is sokan keresik. A keresési mennyiségek listáján a 4. helytől kezdvetübb zenei irány is helyt kapott:
A kulcsszavak a következők: music, remix, mix, zene, live, zenék
A folytatásban már feltűnnek a népszerű zenészek együttesek, akik közül Magyarországon a legnépszerűbb Rihanna és Justin Bieber volt, illetve valószínűleg Adele is ide tartozhat. Ugyan az ő neve nem jelenik meg az első 25 között, de a "hello" kulcsszó és a rá adott válasz arra enged következtetni, hogy az ő dalát is sokan kedvelik.
A legjobb 25 keresés között összesen három zenei klipet kerestek így, melyből a legnépszerűbb az imént említett Adele szerzemény, őt követi Sia- Cheadp Trills című trackje, illetve feltűnt még a Suicide Squad (Öngyilkos osztag) című mozi egyik betétdala a "twenty one pilots".
Magyar előadókkal is találkozhatunk azonban, mielőtt bárkinek is hiányérzett támadna, a két legnépszerűbb előadó a Youtube-on Majka, illetve Horváth Tamás. Szintén megjelenik a népszerű keresések között a "bódottá", ami a Honeybeast - Bódottá című szerzeményére utal.
IT és tech kereséseink
A Google Trends elemzései a kulcsszavakon felül lehetőséget biztosít a legtöbbet érintett témák csoportosítására is. Itt nem kulcsszócsoportok állnak az elemzések középpontjában, ami adott témákra összpontosít.
Huawei
A kínai információ és kommunikáció technológiai megvalósításával foglalkozó birodalom, az utóbbi években fokozatos előre tör, ez idén sem volt másképpen.
Az idei évben a Huawei okostelefonokkal kapcsolatos keresések száma növekedett meg. Nagyrészt ezeknek a készülékeknek a tesztjei voltak a nyerők, de a különböző kiegészítők is népszerűek voltak. A legnépszerűbb típus a Google keresések tekintetében a P9 volt.
Windows 10
A Microsoft legfrissebb operációs rendszerének is kiugró sikere volt, a keresési kulcsszavak alapján a legtöbben arra voltunk kíváncsiak, hogyan lehet kikapcsolni az automatikus frissítéseket, illetve rendszerösszetevőket is sokszor kerestünk a Windows 10-hez (pl. CCleaner, Daemon Tools, VLC).
Agar.io
A szórakozás sem maradhatott ki idén, az Agar.io-ként meghatározott 3. legnépszerűbb csoport a böngészőből is futtatható játékokat foglalja magában, de nem csak az említett játékkal kapcsolatban, ugyanis a kulcsszavak között feltűnik a Minecraft is.
Interneten folyik az életünk
A trend ugyanazt a vonalat követi idén, is mint ami az elmúlt években tapasztalható. Egyre nagyobb mértékben digitalizálódunk, és egyre több online felületet használunk. A közösségi média és a keresési mennyiségek jelentős értékben nőnek. Kiugró mértékben eddig talán a szórakoztatás jelenik meg legtöbbször, de már annak is egyértelműek a jelei, hogy a munkával és a magán életünkkel kapcsolatos tevékenységének központja is az internetre helyeződik.
Ne feledjük ugyanakkor azt sem, hogy a keresési trendek akár egy nap alatt is változhatnak. Bármikor történhet valami megrázó, valami olyan ami tömegeket vonz, valamilyen esemény amire sokan felkapják a fejüket.
Kapcsolódó cikkek
- Begyorsít a Facebookon a 24.hu
- A közösségi média hálójában
- Még mindig a Google hozza a legtöbb vásárlót a webáruházaknak
- Hogyan kémkedhetnek utánad?
- Karanténba zárja jövőre a nem biztonságos oldalakat a Google
- Egyre nő, de külföldi zsebekbe vándorol a magyar kkv-k reklámköltése
- Újabb büntetést jelentett be a Google, vége a felugró ablakoknak!
- Király Gábor a „legkeresettebb” magyar focista
- A Balatonnal a nyári hónapokban az átlagos havi mobil adatforgalom ötszörösét, hatszorosát várja a Telekom
- Felfüggeszti a munkát a magyar meccsek ideje alatt az iQor
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Alvási problémák a tavaszi óraátállítás után – Hogyan segíthet a Samsung Health?
Az óraátállítás, amely a nyári időszámítás kezdetével egy órányi alvásvesztéssel jár, elsőre jelentéktelennek tűnhet, mégis hosszú távú hatást gyakorolhat az alvási ritmusra – különösen a fiatalabbak körében. A Samsung egy több mint 40 európai országot érintő kutatása szerint az óraátállítás alaposan megbolygathatja az emberek alvási szokásait. A vállalat az alvás világnapja és a közelgő márciusi óraátállítás alkalmából arra hívta fel a figyelmet, hogy mennyire fontos a pihentető alvás. Ezt alátámasztandó bemutatta a Samsung Health alkalmazás legújabb fejlesztéseit.
Női példaképek a digitális gazdaságban
Harmadik alkalommal díjazták a 40 év feletti női példaképeket a digitális gazdaság területén, a pályázatot az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége és a Women in Technology Hungary Egyesület (WiTH) hirdette meg. A díjra gazdasági társaságok és különböző szervezetek jelölték azokat a női kollégáikat, akik kiemelkedő eredményeikkel és munkásságukkal hozzájárulnak a digitális gazdaság és technológia fejlődéséhez. Ezzel nemcsak az ő tevékenységüket ismerik el, hanem azt is, hogy példaképként szolgálhatnak a fiatalabb generáció számára, és bemutathatják a 40 év feletti női munkavállalók értékeit és lehetőségeit. Az "Inspiráló női vezetők" kategóriában Rakó Ágnes, a KPMG tanácsadási üzletágának társvezetője nyerte el a díjat.
Tanulni menő: Új alapokra helyezett oktatás
Sürgősen új alapokra kell helyezni az oktatást, mivel a technológiai fejlődés korában már nem az információ megszerzése, hanem a tanulók érdeklődésének fenntartása jelenti az igazi kihívást. A tanulásnak pozitív élménynek kell lennie, ezért egy jó iskola a gyermekek kíváncsiságára épít, így a tanulók belső motivációjuk révén fejlődhetnek. Emellett nemcsak az alapvető tudás elsajátítása, hanem a jövő kihívásaira felkészítő kompetenciák és készségek megszerzése is fontos szerepet kap. A Tanulni menő kezdeményezés célja, hogy összekapcsolja az oktatás megújítása iránt érdeklődőket: pedagógusokat, üzleti szereplőket, oktatási szakértőket, családokat és a hátrányos helyzetű diákokkal foglalkozó tanárokat.
Szoboszlai Futam: Egy különleges kihívás a Telekom Vivicittán
Idén 300 résztvevő próbálhatja ki a Telekom Vivicitta új kihívását, és teljesítheti azt a távot, amelyet Szoboszlai Dominik átlagosan fut egy mérkőzésen. Az exkluzív, 10,5 km-es futam április 13-án, a verseny második napján, 13 órakor rajtol. A résztvevők limitált, egyedi technikai pólót kapnak, és nevezési díjukból 2000 Ft-ot a SUHANJ! Alapítvány támogatására ajánlanak fel. A nevezés március 15-én, 9 órától kezdődik a Telekom Vivicitta hivatalos honlapján.
Kalmár 120: A magyar kibernetika úttörőjére emlékeznek Szegeden
Születésének 120. évfordulója alkalmából a Neumann Társaság (NJSZT) kiállítást rendez a szegedi Informatika Történeti Kiállításon (ITK), a Szent-Györgyi Albert Agorában, tisztelegve a magyar számítástechnika úttörőjeként ismert Kalmár László matematikus előtt. A 2025. március 27-én nyíló Kalmár 120 tárlaton a kibernetika területén végzett maradandó munkásságát bemutató tablók, dedikált könyvek, kitüntetések, korabeli dokumentumok, valamint Kalmár által használt tárgyak lesznek láthatók.