Virtuális valóság, chatbotok és mesterséges intelligencia
A technológia révén 2020-ra a felhasználók már maguk intézhetik vásárlással kapcsolatos ügyeiket
Az Oracle új kutatása szerint, a márkák 78 százaléka számít a VR (Virtual Reality – virtuális valóság) megoldások használatára 2020-ra az ügyfélszolgálatok esetében, és négyötödük (80 százalék) pedig chatbotok használatával bonyolítja majd az ügyfelek kiszolgálásához kapcsolódó feladatokat.
Az ember-ember közötti személyes kapcsolatok jelentős csökkenése az Uber stílusú digitális önkiszolgálású rendszerek terjedéséhez kapcsolható. Az ilyen megoldások használata megváltoztatja a márkákhoz kapcsolódó fogyasztói elvárásokat. Az Oracle ‘Can Virtual Experiences Replace Reality?’ című felmérése azt mutatja, hogy a fogyasztók az értékesítési, vagy az ügyfélszolgálati munkatársakkal való beszélgetés nélkül szeretnék intézni vásárlásaikat, vagy megoldani felmerülő problémáikat.
Miközben a feltörekvő technológiákba (mint VR, chatbotok vagy a mesterséges intelligencia) való befektetések felpörgetésének célja, hogy a vállalatok megfeleljenek az új fogyasztói várakozásoknak, ez a megközelítés a nagy bukások veszélyeit is magában rejti, ha a márkák nem képesek megfelelően összegyűjteni és elemezni a rendelkezésükre álló adatokat.
A vállalatok 60 százaléka elismerte, hogy jelenleg nem integrálja a közösségi médiából, vagy a korábbi interakciókból származó információkat a fogyasztói profiljaiba. A részleges, vagy elavult fogyasztói profilok által biztosított hiányos információkkal (vásárlási előzmények, korábbi ügyfélproblémák, vagy fogyasztói preferenciák) működő chatbotok vagy VR megoldások az elégedettség növelése helyett inkább csalódottá, elégedetlenné teszik a vásárlókat.
„Bár a virtuális valóságra lehet múló hóbortként tekinteni, azonban a világ legnagyobb vállalatainak elköteleződése a VR megoldások használata iránt mást mutat. A márkák mindig igyekeznek megtalálni az új technológiákat, hogy innovatív és maradandó felhasználói élményeket nyújthassanak” – mondta Daryn Mason, az Oracle CX alkalmazásokkal foglalkozó részlegének igazgatója.
„A márkák válaszút elé érkeztek. Az innovatív technológiák korai kipróbálása és elindítása előnyös lehet a vállalkozó kedvű márkák számára, miközben mások csak várnak és követik a fejleményeket, azonban a fokozatosság elve itt is érvényesül: először járni kell megtanulnunk, hogy futhassunk. A valóság az, hogy számos márka továbbra sem tud teljes képet alkotni az egyes vásárlókról, így rendkívül fontossá válik a rendelkezésre álló adatok rendezése, és a bennük rejlő értékes információ kiaknázása. A fogyasztók értékelik a gyors, segítőkész és személyre szabott kapcsolatokat, függetlenül attól, hogy milyen platformon kapják meg ezeket” – tette hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkek
- Játékokkal és új funkciókkal bővült a Telenor chatbotja
- A hollywoodi filmes trükkök technológiája élőben a Telekom üzletében
- A Telenor segítségével virtuális valóságba invitál az UNICEF
- Új szövetségbe tömörülnek a VR-ipar vezető szereplői
- Ericsson: A 10 legfontosabb fogyasztói trend 2017-ben
- Virtuális Valóság (VR) megoldások az ARworks-től
- Microsoft Device Day: A 3D hamarosan az otthonodban van
- Visszatér Budapestre a CREW: a világ kutyaszemszögből videós sisakkal
- High-tech jövő a jelenben
- Valóságkutatók hete Budapesten: jön a Reality Research Festival
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Okos klímatechnológia a jövő otthonaiban
A Samsung részt vesz az ISH 2025 rendezvényen, amely március 17. és 21. között zajlik Frankfurtban, és amely a világ vezető szaniter-, fűtési és légkondicionáló (HVAC) ipari szakkiállítása. A vállalat innovatív megoldásokat mutat be, amelyek célja a kényelmet és az összekapcsolhatóságot javítani lakossági és kereskedelmi környezetekben.
A Wolt és a Yettel együttműködése: Mobiltelefonok és tartozékok egy kattintásra
A Yettel új értékesítési csatornát nyitott: elsőként a hazai mobilszolgáltatók közül a Wolt alkalmazásán keresztül is rendelhetők feltöltőkártyás mobiltelefonok, SIM-kártyák és különféle tartozékok a Yettel üzletekből.
A Xiaomi történelmi pénzügyi eredménnyel zárta a 2024-es évet
A Xiaomi Corporation közzétette a 2024. december 31-én zárult pénzügyi évre vonatkozó, auditált konszolidált eredményeit. A Csoport negyedéves bevétele először lépte át a 100 milliárd jüant a 2024. évi negyedik negyedévben, miközben az éves és negyedéves teljesítménye meghaladta a piaci várakozásokat. A Xiaomi éves árbevétele 35%-kal nőtt az előző évhez képest, és elérte a 365,9 milliárd jüant, míg a korrigált nettó nyereség 41,3%-kal, 27,2 milliárd jüanra emelkedett. A 2024 negyedik negyedévében a teljes árbevétel 109 milliárd jüanra nőtt, ami 48,8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, miközben a korrigált nettó nyereség 69,4%-kal, 8,3 milliárd jüanra emelkedett, így jelentősen túlteljesítette a piaci várakozásokat.
Sintra AI: Az új digitális asszisztens
A mesterséges intelligencia (AI) ügynökök egyre több területen jelennek meg, céljuk pedig a mindennapi munka megkönnyítése. A Sintra AI, egy új platform, azt ígéri, hogy segít automatizálni a napi feladatokat, így csökkentve az adminisztratív terheket. De vajon érdemes belevágni?