Jöttem, Láttam, Megvettem
Mennyi ideig tart igazából az online vásárlás?
Az internetes vásárlás rengeteg időt spórolhat nekünk, extra kényelemmel és számos egyéb előnnyel járhat, de vajon tényleg rövidebb ideig tart, mintha besétálnánk a boltba? Vagy esetleg a hatalmas kínálatnak és a túl nagy kényelemnek köszönhetően hajlamosak vagyunk még többet böngészni online?
Az online vásárlói magatartás a mai adatgyűjtési módszerek segítségével mélységeiben kielemezhető, így az előbbi kérdésre is könnyedén megtalálhatjuk a választ, bár ez a válasz a ShopAlike 12 európai országban elvégzett kutatásából igencsak összetettnek látszik.
A megvásárolt termék első megtalálása és a tényleges vásárlás között eltelt idő nem csak termékcsoportonként más és más, hanem bizonyos esetekben országonként is nagy eltéréseket mutathat. A franciák átlagosan jóval több időt töltenek a végső döntés meghozásával a ruházati cikkeknél (4 óra), mint az átlag (1 óra), a norvégok viszont sportcipőknél rekordidő alatt pontot tesznek a vásárlás végére (átlagosan 10 perc).
A kategóriánkénti eltérések könnyen magyarázhatók, az olcsóbb termékeknél sokkal gyorsabban beadjuk a derekunkat, mint a drágább daraboknál. Ruházati kiegészítők, pólók és kisebb játékok esetében egy óránál is rövidebb idő alatt hozunk döntést, a legtöbbet - átlagosan egy napnál is többet – pedig a bútorokon vacillálunk. Divatcikkek közül a pólóvásárlás kevesebb, mint egy óráig, cipők és bakancsok esetében 2,5 óráig, kabátok és ruhák esetében viszont átlagosan több, mint 5 óráig tart, a tökéletes magassarkú kiválasztásához pedig még egy fél nap sem elég.
A ShopAlike a kutatást 12, Európában működő vásárlási platformján végezte el összesen több mint 100 millió termék és több millió vásárlás 2016-os adatainak elemzésével.
Részletesebb adatok és további érdekességek találhatók a ShopAlike infografikáján.
Kapcsolódó cikkek
- A késő karácsonyi csomagok tanulságai számokban
- Az e-kereskedelem sztori - tények és adatok 2016
- Vigyázzon az online tolvajokkal!
- Black Friday: közel 2,1 millió vásárló hazánkban
- Most kiderül, ki mit vesz karácsonyra!
- NetIQ tippek
- Amit az internettől kapunk karácsonyra
- Egyre többen keresik a Black Friday akciókat Magyarországon
- Az eMAG Black Friday kínálatában idén 450 000 termék várja a magyar vásárlókat
- Idősebbek és bölcsebbek?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével
Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.