Tizenéves programozó zseniket díjazott a UPC
A családok időbeosztását és kommunikációját segítő DailyTakeMe, valamint az interaktív jelnyelvet oktató játékos Mutasd! alkalmazások tizenéves feltalálói nyerték el hazánkban a UPC Future Makers Nagydíját. A 10 és 17 év közötti, programozás iránt érdeklődő tehetségek számára kiírt nemzetközi verseny hazai megmérettetésére számos értékes pályázat érkezett, ezekből választotta ki a legjobbakat a szakmai zsűri.
A UPC Magyarország tavaly novemberben hirdette meg a Liberty Global és a Unitymedia által létrehozott Future Makers Nagydíjat, amelyre két kategóriában, 10-13 és 14-17 év közötti fiatal programozók jelentkezését várták. A verseny során olyan technológiai kezdeményezésekre voltak kíváncsiak, amelyek ismert problémákra tudnak megoldást nyújtani, formálják a jövőt és pozitív hatással vannak a társadalom életére.
A magyarországi megmérettetés lezárult, és a szakmai zsűri döntése alapján Názer Lili DailyTakeMe és Horváth Roland Mutasd! alkalmazása bizonyult a legkiemelkedőbbnek. A fiatalabb pályázók közül legjobbnak ítélt 11 éves Lili egy olyan applikációt fejlesztett, amely jelentősen könnyíti a családok mindennapjait. A felület ugyanis abban segít, hogy a családtagok időbeosztása áttekinthető és követhető legyen. Az idősebb korosztály kategóriájának nyertese a 15 éves Horváth Roland, aki egy gyerekeknek készült interaktív jelnyelvet oktató játékos alkalmazást készített. Az applikáció célja, hogy minél több fiatal megismerje és elfogadja a jelnyelvet, valamint felkeltse az érdeklődést a siket kultúra iránt. Mindezt úgy éri el, hogy két 3D-s kéz jeleli el a kiválasztott szavakat miközben a háttérben színes képek jelennel meg a jelek megjegyzésére. Az alkalmazás Android, iOS, macOS, Windows platformokra készült és letölthető az App Storeból, a Google Play Áruházból, valamint a projekt honlapjáról, a www.MutasdApp.com oldalról.
„A mai fiatalok szinte a számítógéppel nőnek fel, éppen ezért a UPC számára fontos a gyermekek digitális készségeinek megfelelő fejlesztése. Nagyon örülünk, hogy Future Makers kezdeményezésünkkel hozzájárulhatunk mindehhez, illetve általa még jobban megismerhettük az ifjú generációt, láthattuk mi érdekli és motiválja őket. A verseny megmutatta, hogy rengeteg iskolás programozó tehetség van ma Magyarországon, és ez a korosztály érzékenyen reagál a környezeti és társadalmi problémákra” – mondta Dózsa Imre, a UPC Magyarország márka és kommunikációs igazgatója.
A két nyertes nem csak a magyar nagydíjat tudhatja magáénak, hanem lehetőséget kap arra is, hogy nemzetközi szinten is megmutassa tudását, és elnyerje a Liberty Global által felajánlott fődíjat: egy két napos utazást az innováció európai fővárosába, Amszterdamba, valamint egy 300 euró értékű programozói/robotikai fejlesztést.
Názer Lili és Horváth Roland bemutatkozó videója itt és itt látható.
Kapcsolódó cikkek
- Zsebben hordozható EKG a szívritmuszavarok észlelésére
- Meghosszabbított nevezési határidővel várja az innovatív ötleteket a Microsoft Imagine Cup verseny
- Megszokás vagy praktikusság?
- A gyerekek elégedetlenek szüleik online viselkedésével
- A UPC-hez igazolt Sólyom Balázs
- Magyar módszer segítségével változtatja meg milliók életét a Samsung
- A Kaspersky Lab jelenti: irigyek vagyunk online barátainkra és még rossz kedvünk is lesz tőle
- Elindult a myMeki alkalmazás!
- A kábelkommunikációs cég vezetője személyesen kötötte be a szupergyors internet és digitális TV szolgáltatást egy monori előfizetőnél
- Okostelefon applikáció a tudatos vásárlásért
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Országos mozivetítéssel zárult a Hunyadi sorozat
Húsvét hétvégéjén érkezik a Hunyadi sorozat grandiózus fináléja a TV2 műsorára. A legelhivatottabb rajongók azonban már korábban, április 16-án, szerdán, 19 Cinema City moziban, exkluzív vetítésen élhették át a sorozat záróepizódját, amely látványos csatajeleneteivel kápráztatta el a közönséget.
Kihirdették a Sony World Photography Awards 2025 nyerteseit
A Sony World Photography Awards bejelentette a 18. alkalommal megrendezett verseny győzteseit a londoni díjátadó gálán, ahol a szakma legnagyobbjai ünnepelték az idei nyerteseket és kiemelkedő munkáikat.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.
Marketing és kultúra találkozása a megújult Néprajzi Múzeumban
A Marketing Döntéshozók Klubjának áprilisi eseményének a látványos építészeti megoldásairól és különleges atmoszférájáról ismert, új Néprajzi Múzeum adott otthont. Az intézmény nem csupán egy ikonikus látványosság Budapest szívében, hanem egy modern élményközpont is, amely egyre meghatározóbb szerepet tölt be a főváros kulturális életében.