Először nyerte el külhoni magyar iskola a ”Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” címet
Egyre ismertebb és sikeresebb a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” elismerése, amelyet első alkalommal vehet át határon túlról pályázó iskola, a vajdasági Közgazdasági és Kereskedelmi Iskola.
A Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár kezdeményezése nyomán létrejött „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” pályázat fő célja, hogy elősegítse az általános és középiskolás diákok fogyasztóvédelmi tudásának megalapozását. Emellett értékelje azon oktatási intézmények munkáját, amelyek hozzájárulnak a tudatos fogyasztói szemlélet általánossá válásához és a fiatal fogyasztók mindennapok során hasznosítható ismereteinek bővítéséhez. A pályázat nagy figyelmet fordít a tanulók körében a felelős internet és közösségi média használatának kérdésére, figyelembe véve az online vásárlás térnyerését.
A zentai Közgazdasági és Kereskedelmi Iskola elsőként nyerte el a határon túlról pályázatot benyújtó iskolák közül a „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” címet. A patinás oktatási intézmény a Tisza menti magyarság kiemelt jelentőségű kulturális bázisa, 2015-ben ünnepelte fennállásának 55. évfordulóját. Az iskola fokozott figyelmet fordít a tanulók fogyasztói tudatosságának fejlesztésére, rendszeres fogyasztóvédelmi oktatással és vitanapokkal igyekszik felkészíteni az életre diákjait.
Az elismerő oklevelet Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára és Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár adta át az oktatási intézmény vezetőinek.
Az idei tanév kezdetétől összesen 29 pályázat érkezett a minisztériumba, melyek közül eddig 11 iskola – köztük a zentai – vehette át az elismerő címet.
A „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” pályázatot folyamatos határidővel lehet benyújtani a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium részére, a felhívás elérhető a www.kormany.hu honlapon (http://www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium/infokommunikacioert-felelos-allamtitkarsag/infokommunikacioert-es-fogyasztovedelemert-felelos-helyettes-allamtitkarsag/hirek/fogyasztovedelem-kicsiknek-es-nagyoknak-az-uj-tanevvel-egyutt-indul-a-fogyasztoi-tudatossagra-nevelo-iskola-palyazat).
Kapcsolódó cikkek
- Iskolai 3D nyomtató pályázat indult
- Digitalizáció a kis- és középvállalkozásoknál
- Digitalizáció a kis- és középvállalkozásoknál – január 31-étől pályázhatnak a hazai cégek
- Kiválasztották az ABB egyetemi ösztöndíj pályázatainak győzteseit
- Átadták az idei díjakat az informatikai oktatásban élen járó egyetemi oktatóknak és középiskolai tanárcsapatoknak
- "Digitális Esély 2016" pályázat
- Az ABB Kft. idén is meghirdeti egyetemi ösztöndíj- és női mentorprogramját
- Tantárggyá nőtte ki magát „Az Év honlapja” pályázat
- Online képzési programot indít a NIH
- Két tannyelvű iskoláknak hirdetett pályázatot az Epson
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Női példaképek a digitális gazdaságban
Harmadik alkalommal díjazták a 40 év feletti női példaképeket a digitális gazdaság területén, a pályázatot az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége és a Women in Technology Hungary Egyesület (WiTH) hirdette meg. A díjra gazdasági társaságok és különböző szervezetek jelölték azokat a női kollégáikat, akik kiemelkedő eredményeikkel és munkásságukkal hozzájárulnak a digitális gazdaság és technológia fejlődéséhez. Ezzel nemcsak az ő tevékenységüket ismerik el, hanem azt is, hogy példaképként szolgálhatnak a fiatalabb generáció számára, és bemutathatják a 40 év feletti női munkavállalók értékeit és lehetőségeit. Az "Inspiráló női vezetők" kategóriában Rakó Ágnes, a KPMG tanácsadási üzletágának társvezetője nyerte el a díjat.
Új pályázati lehetőségek a televíziós műsorkészítők számára
A Médiatanács március 11-i döntésének eredményeként ismét elérhetővé válik a pályázati lehetőség a televíziós műsorkészítők számára. Az ülés során a testület egy médiaszolgáltatót bírságolt meg burkolt kereskedelmi közlemény közzététele miatt, és további eljárásokat indított médiafelügyeleti hatáskörében. Az NMHH egy külföldi társhatóságtól is kedvező választ kapott egy műsorszám korhatár-besorolásával kapcsolatos jelzésére.
Digitális fejlődés az iCentre segítségével – Pályázat általános- és középiskoláknak
Indul az iSkola pályázat, amelynek keretében egy iskolai intézmény nettó 2 000 000 forint értékben kaphat oktatási célra felhasználható termékeket és szolgáltatásokat az iCentre kínálatából.
Rekordszámú nevezés és kreatív megoldások az „Az Év Honlapja 2024” versenyén
A 2024-es „Az Év Honlapja” pályázatot rekord számú nevezés, innováció, technológiai újítások és kreativitás jellemezték. Az esemény immár 23. alkalommal emelte ki a digitális marketing legjobbjait. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre összesen 329 pályázat érkezett, melyek közül a szakmai zsűri 90-et díjazott 30 kategóriában. Az „Az Év Honlapja Abszolút Díjat” idén a „Sound of Mátra” projekt nyerte el, míg az Internet Kultúra Fővárosa díjat ismét Debrecen Megyei Jogú város kapta.
Jövőformáló diákok: Megvannak a Megoldások a holnapért továbbjutói
A szakmai zsűri kiválasztotta a Samsung és az EdisonKids által ötödik alkalommal meghirdetett Megoldások a holnapért verseny legjobb 50 diákcsapatát. Az idei témák – a Közösség, az Egészség és a Fenntartható jövő – iránt összesen 241 diák jelentkezett kreatív pályázattal az ország különböző részeiről. Az előző évekhez képest a továbbjutó diákok és tanáraik idén még több tudással és kompetenciával gazdagodhatnak a frissített program keretében, hogy a következő hetekben megvalósíthassák jövőt formáló ötleteiket.