Fordulóponthoz érkezett az informatikai vezetők szerepe

forrás: Prím Online, 2017. március 13. 11:49

A Deloitte, informatikai vezetők (CIO) körében végrehajtott globális felmérése rávilágít azokra a tényezőkre, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a technológiai vezetők sikerrel feleljenek meg a digitális transzformáció által támasztott követelményeknek, és biztosan a legnagyobb értéket tudják teremteni a vállalataik számára.

A Deloitte kiemelt figyelemmel követi, és a digitális átállás szakértőjeként prognosztizálja a vállalatok digitális transzformációjával, a modern kor diktálta ügyféligények változásaival járó legfontosabb feladatokat. Ennek a törekvésnek az újabb állomásaként a Deloitte mélyinterjúk és online megkérdezés során, 48 országból és 23 iparági szegmensből, összesen több mint 1200 informatikai igazgató véleményét kérte ki a témában. A digitális technológiákkal kapcsolatos összképet ugyanis igazán az informatikai vezetők ismerik. A Deloitte ezért úgy véli, hogy az informatikai igazgató az összes felsővezető közül a legalkalmasabb arra, hogy támogassa a szervezet egészére kiterjeszteni a digitális technológiákat. 

 

Az üzleti környezettől függően azonban más és más lehet a digitális átalakulás felé vezető út, amelyet az informatikai vezetőknek végig kell járniuk. A digitális technológia definíciója pedig alapvetően az üzleti igénytől függ, nem pedig az iparági besorolástól: egy egészségügyi szolgáltató cég számára például a digitális átalakulás olyan technológia alkalmazását jelentheti, amellyel hatékonyabbá válhat a gyógyítás, míg egy B2B piacon tevékenykedő cég esetében a digitális technológia az ellátási láncon belüli hatékonyság és a döntéshozatali folyamatok javítását szolgálhatja. 

 

Kigyós Zsuzsa, a Deloitte Zrt. tanácsadás üzletágának igazgatója kiemelte: „A felmérésünk eredményei szerint az informatikai igazgatók egy része úgy tekint a digitális technológiára, mint tisztán az ügyfelekkel történő kapcsolattartást segítő eszközre – azonban ez csupán a „digitális jéghegy” csúcsa. A digitális technológia alapjaiban változtatja meg és alakítja át az üzleti modelleket és a bevételi forrásokat, a digitális átállás így a cégek számára a növekedés motorjává válhat. Ehhez a technológiákat az üzleti tevékenység minden területén integrálni kell, és ez a megközelítés merőben újfajta szerepet kíván meg az informatikai vezetőktől is.”

 

A digitális technológiára való áttéréshez gyökeres változtatásokra van szükség nem csak az ügyféllel közvetlenül érintkező rendszerek, hanem a támogató technológiák, valamint az informatikai kultúra, szaktudás és képességek terén egyaránt. Mielőtt azonban erre sor kerülhetne, az informatikai vezetőknek tovább kell fejleszteniük a digitális rendszereiket, egyben pótlólagos beruházásokat kell végrehajtaniuk. 

  • A megkérdezettek 28%-a digitális funkciók szempontjából az átlagosnál gyengébbnek tartotta a cége IT tevékenységét, különösen az ügyfél- és a digitális élmény, valamint az adatelemzés terén. 
  • Az informatikai vezetők 20%-a nyilatkozta, hogy a szükségesnél kevesebb befektetést fordítanak feltörekvő technológiákra és adatelemzésre.

 

Ahhoz, hogy az informatikai vezetők értéket tudjanak teremteni, olyan IT képességeket kell kialakítaniuk, amelyek összhangban vannak a legfontosabb üzleti prioritásokkal. Saját bevallásuk szerint az öt legfontosabb prioritást a vevők, a növekedés, a teljesítmény, a költséggazdálkodás és az innováció jelenti. Az üzleti prioritásokon túl azonban olyan elvárásoknak is meg kell felelniük, amelyeket a vállalkozás az IT tevékenységgel szemben támaszt: ilyenek például a kiberbiztonság, az üzleti folyamatok fejlesztése, a költségcsökkentés, illetve az informatikai rendszerek karbantartása.

 

 

A felmérés eredményei alapján azonban az IT tevékenységgel szembeni elvárások és az IT képességek több területen sincsenek összhangban, így többek között az ügyfélfókusz, a technológiaalapú növekedés és az üzleti innováció területén sem. 

  • A megkérdezett informatikai igazgatók 57%-a úgy nyilatkozott, hogy a vevők jelentik az első számú prioritást a cégük számára, mégis, a válaszadóknak csak kevesebb mint fele (45%) vett részt aktívan a vásárlói élmény kialakításában, illetve működött közre az ügyfélszerzésben, az ügyfelek megtartásában és az ügyfélhűség erősítésében (44%).
  • Sőt, annak ellenére, hogy az informatikai igazgatók 78%-a állította, hogy az IT tevékenység és az üzleti stratégia összhangja kritikus szempont a sikeresség szempontjából, mindössze 5%-uk volt azon a véleményen, hogy mindez a saját IT osztályuk legnagyobb erősségei között szerepelt. 

 

„Az informatikai vezetők számára a digitális átállás kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy egy IT megoldásokon alapuló stratégiai összhang megteremtésén dolgozzanak. Ahhoz, hogy az informatikai igazgatók lépést tudjanak tartani a gyorsan változó üzleti igényekkel, olyan IT képességeket kell kialakítaniuk, amelyek értéket teremtenek a vállalkozás számára: fejleszteniük kell a személyes kompetenciáikat, el kell mélyíteniük a kapcsolatukat más felsővezetőkkel, és képezniük, illetve fejleszteniük kell a szakembereiket és csapataikat” – tette hozzá Kigyós Zsuzsa.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyar siker a látássegítő eszközöket fejlesztők nemzetközi versenyén

A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Karának EyeRider csapata elnyerte az első helyet a 2024-es Cybathlon Vision Assistance kategóriájában.

2024. november 11. 20:37

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében. A kísérlet célja, hogy feltérképezze a robotikában rejlő rugalmasság és autonómia olyan aspektusait, amelyek hozzájárulhatnak az e-kereskedelmi logisztika hatékonyságának növeléséhez, valamint a vásárlói és munkavállalói élmény javításához.

2024. november 11. 17:00

Együttműködik az ABB és a Zumtobel Csoport

A globális technológiai piacvezető ABB és az ausztriai székhelyű, a professzionális világítási megoldások terén világelső Zumtobel Csoport bejelentette, hogy stratégiai partnerségre lép. Céljuk az intelligens épületmegoldások és az egyenáramú (DC) ipari termékalkalmazások fejlesztése. Az együttműködő felek azt tervezik, hogy a fenntartható épületek számára integrált, intelligens megoldásokat kínálva jelentős hozzáadott értéket teremtsenek a kereskedelmi, ipari és intézményi szektorban tevékenykedő ügyfelek számára.

2024. november 11. 15:21

A Telekom ügyfelei számára már minden budapesti metróvonalon elérhető az 5g szolgáltatás

A Telekom november 11-étől az összes budapesti metróvonalon elérhetővé tette az 5G hálózatot ügyfelei számára, amelyet 5G-képes készülékkel és mobilinternet-szolgáltatással tudnak igénybe venni.

2024. november 11. 13:15

Fellendülő elektromobilitás: A Drees & Sommer támogatást nyújt az autógyártóknak

A napi mintegy 1000 járművet gyártó és közel 7000 alkalmazottat foglalkoztató történelmi müncheni fő telephely a BMW globális termelési hálózatának nélkülözhetetlen része. A kizárólag elektromos meghajtást használó új járműarchitektúra, a New Class gyártása 2026-tól itt fog megkezdődni. Az autógyártó 650 millió eurót fektet be az új jármű-összeszerelő üzembe a logisztikai területeket és a karosszériagyártást is beleértve. 

2024. november 11. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51