A Telekom meghirdette NB-IoT pályázatát
A Magyar Telekom – a Kitchen Budapesttel együttműködésben és az Ericsson hálózati támogatásával - pályázatot hirdet, ahol többek között a közlekedés, utazás, esemény-orientált megoldások, otthoni környezet, illetve a logisztika területéről várnak NarrowBand-IoT (NB-IoT) alapú ötleteket.
A pályázatra elsősorban egyetemisták, fejlesztők, mérnökök, közgazdászok, startupok vagy vállalkozások jelentkezését várják. Az érdeklődök június 5-ig egyénileg vagy csapatban nevezhetnek „ötlet” vagy „prototípus” kategóriában attól függően, hogy a találmányuk milyen kidolgozottsági fokon van. A pályázat összdíjazása 1.200.000 Ft.
„Az NB-IoT technológia az élet számos területén nyit új lehetőségeket, amelyek kényelmesebbé tehetik az életünket vagy éppen hatékonyabbá a cégek működését. Mostani pályázatunkkal olyan NB-IoT alapú ötleteket keresünk, amelyek értékteremtő terméket vagy szolgáltatást jelenthetnek, és amelyek olyan piaci potenciállal rendelkeznek, hogy akár a Telekom portfóliójában is el tudjuk azokat képzelni” – mondta el a pályázat céljáró Dobó Mátyás, a Magyar Telekom innovációért felelős igazgatója. Hozzátette: „A nyertes pályamunkák prototípusát terveink szerint még idén megépítjük, ehhez a Telekom biztosítja a szükséges feltételeket, technológiai hátteret. A legjobb megoldást szállítóknak a pénzjutalom mellett bemutatkozási lehetőséget is adunk a Magyar Telekom és a Kitchen Budapest vezetői és NB-IoT szakértői előtt. A Telekom partnerprogramjain keresztül akár nemzetközi ismertséget is szerezhetnek az ötletek.”
A pályázati feltételekről részletesebb információ elérhető április 10-től a következő oldalon: www.kibu.hu/nbiot/
A Narrow Band-IoT egy olyan új, szabványosított mobil technológia, amely a szolgáltatók jelenleg meglevő hálózatain fog futni a dolgok internetére (Internet of Things, IoT) optimalizálva. Egyedülálló képességeinek köszönhetően nagyszámú, olcsó eszköz (szenzor) csatlakoztatható hozzá, beltéren is kiválóan használható, minimális az energiaigénye, továbbá a jelenlegi mobilhálózati lefedettség is lényegesen megnövelhető vele. Utóbbinak köszönhetően olyan területeken is használható, ahol nehéz használható jelerősséget biztosítani (pl. erdős területeken, vízaknában, csatornákban). A hálózatba kapcsolt elemek alacsony sávszélességen kommunikálnak egymással, innen a hálózat elnevezése (NarrowBand=keskeny sáv).
Az 5G fele vezető út első szakaszaként a Deutsche Telekom az idei barcelonai Mobil Világkiállításon (Mobile World Congress) jelentette be, hogy folytatja az új, standardizált és költséghatékony NB-IoT technológiai bevezetését és kereskedelmi célú kiterjesztését egész Európában. A Deutsche Telekom NB-IoT szolgáltatásának kereskedelmi indulása 2017 második negyedévében várható Németországban, ugyanakkor az okos mérés, az okos parkolás és eszközkövetés területén már számos pilot van folyamatban a vállalat nagy ügyfeleivel. Magyarországon, Ausztriában, Horvátországban, Görögországban, Lengyelországban és Szlovákiában a Deutsche Telekom a már meglévő NB-IoT lefedettséget tervezi tovább bővíteni 2017-ben.
Budapesten a Magyar Telekom már tesztel egy olyan technológiát, amely nyilvános parkolók digitalizálására alkalmas a NarrowBand IoT segítségével. Ehhez a parkolóhelyeken olyan szenzorokat kell elhelyezni, amelyek egy NB-IoT modult és áramforrást foglalnak magukba. A szenzor csak akkor ad jelet, ha egy autó beáll az adott parkolóhelyre, akkor a szenzor állapota megváltozik. A szolgáltatás igény szerint olyan applikációval is kiegészíthető, amely az autósoknak segít megtalálni a szabad parkolóhelyeket.
Kapcsolódó cikkek
- A Telekom 4G+ mobilinternet már egész Budapesten elérhető!
- Okoseszközzel az autizmussal élőkért
- A Telekom honlapján már megvásárolhatók az Apple legújabb, iPhone 7 és 7 Plus (PRODUCT)RED modelljei!
- Már mától online előrendelhető a Samsung Galaxy S8 és S8+ a Telekomnál!
- A Telekom ismét meghirdeti a Fenntarthatósági sajtódíj-pályázatot
- Kedvezményes ajánlatokkal készül a Telekom a Vivicittá futófesztiválra
- Jelentősen nőtt a pályázatok száma, kiemelkedő innovációs teljesítmények születtek
- Magyarországon is kaphatók a Lenovo Moto Z modellek
- Március 8-ától pályázhatnak digitális fejlesztésekre a hazai kis- és középvállalkozások
- Az Ericsson ÉS A Cisco egy igazán sokoldalú munkaeszközzé teszi a mobiltelefont
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.
Jelentős szakmai sikerrel zárult az ELTE pályaorientációs és tehetséggondozó programja
A Kulturális és Innovációs Minisztérium megbízásából a Nemzeti Kulturális Támogatáskezelő, „STEMpont” komplex pályaorientációs és tehetséggondozó program (NTP-STEM-23) megvalósítására kiírt pályázatán az ELTE Informatikai Kar 20 millió forint, a Természettudományi Kar pedig csaknem 18 millió forint támogatási összeget nyert el.
24. alkalommal lehet jelölni a reáltárgyak legjobb oktatóit a Rátz Tanár Úr Életműdíjra
Az Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért 2024-ben is várja a jelöléseket a Rátz Tanár Úr Életműdíjra, amelyet immáron 24. alkalommal ítélnek oda olyan tanároknak, akik különösen sokat tettek a hazai reáloktatásért.
Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál IT fronton
Habár az utóbbi években csökken a keresleti nyomás az IT munkaerőpiacon, a jó technológiai szakemberekre továbbra is egyre nagyobb szükség van. Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője szerint ugyanis ma már szinte minden üzleti igény valamilyen IT megoldást kíván.
A 2024-es év legjobb videós hirdetéseit keresi az IAB Hungary
Második alkalommal hirdeti meg pályázatát az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja, amelyen a 2024-es év legkiemelkedőbb videós hirdetéseit díjazza több kategóriában is.