NMHH Médiatanács: 99,9 százalékban eleget tettek a tévék az akadálymentesített kívánalmaknak

forrás: Prím Online, 2017. április 24. 10:09

Öt médiaszolgáltatóval szemben felhívással élt, míg harminchatra pénzbírságot szabott ki múlt heti ülésén a Médiatanács.

A döntéseket a műsorkvóta teljesítésének ellenőrzéséhez szükséges, a törvényben előírt havi adatszolgáltatási kötelezettség hiányos, késedelmes megküldése vagy teljes elmaradása miatt kellett meghozni, a 2016 júniusa és decembere közötti időszakra vonatkozóan. Az ülésen kiderült az is, hogy az országos televíziók 99,9 százalékban eleget tettek az akadálymentesített műsorszámokra vonatkozó törvényi előírásoknak.

 

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa lezárta és összegezte a 2017 februárjában megindított hatósági felügyeleti eljárásokat a 2016. júniustól decemberig terjedő időszakra lefolytatott adatszolgáltatási kötelezettség teljesítésére vonatkozóan. A Médiatanács a kötelezettség megsértése miatt felhívással élt egy-egy körzeti, illetve kisközösségi rádióval, egy körzeti és két helyi televízióval szemben, továbbá pénzbírság megfizetésére kötelezett öt helyi/körzeti, négy kisközösségi és hét közszolgálati rádiót, illetve tizenöt helyi, négy körzeti, illetve egy országos televíziót. A pénzbírságok 12 ezer és 314 ezer forint között mozogtak.

 

A testület a d1 Tv médiaszolgáltatójának kérelme alapján indult jogvitás eljárásban megállapította, hogy a Magyar Telekom Zrt.-t a körzeti közösségi médiaszolgáltatás esetében továbbítási kötelezettség terheli, és a feleket műsorterjesztési szerződés megkötésére kötelezte. Az ügyben hozott határozat felülvizsgálata a közléstől számított harminc napon belül kérhető a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságnál.

 

Az akadálymentesítendő műsoridő 99,9 százalékát ellátták segédlettel 

Elkészült az NMHH összefoglalója arról, hogy hogyan valósulnak meg a hallássérült nézők számára akadálymentesített műsorszámokra vonatkozó törvényi előírások. 2016 második félévében 208 nap 4895 műsorórája került kontroll alá. Az adatfelvételt hallássérült munkatársak végezték, valamennyi elemzésbe vont csatornánál havonta négy nap analízise alapján, 0–24 órás viszonylatban. A hatósági ellenőrzés keretében havi rendszerességgel nyolc, illetve a negyedik negyedévtől kilenc országos médiaszolgáltató programját vizsgálták: hat, később hét közszolgálati (M1, M2/Petőfi Tv, M3, M4 Sport, Duna Tv, Duna World, szeptembertől az M5 is), továbbá két kereskedelmi (RTL Klub, TV2) csatornáét. 

 

A közszolgálati médiaszolgáltatók naponta átlagosan 20,2, a kereskedelmiek 17 órányi programot láttak el segédlettel, s ezzel a műsoridő 86,4, illetve 71 százalékát tették elérhetővé a hallássérült nézők számára. Összességében ez a műsoridő 82,7 százalékát jelentette. Segédletként a médiaszolgáltatók elsősorban teletext feliratot alkalmaztak, a jelnyelvi tolmáccsal ellátott műsorszámok aránya minimális volt. Hallássérült nézők számára is befogadható műsorszámot a második félév ellenőrzött napjain leghosszabb időtartamban az M4 Sport adott közre (521 óra). A legalacsonyabb akadálymentesített műsoridőt a két kereskedelmi csatornánál regisztrálták (TV2: 407, RTL Klub: 407 óra). A félév során az akadálymentesítendő műsoridő 99,9 százalékát látták el segédlettel a vizsgált televíziók.

 

Az adatok alapján kijelenthető, hogy az ellenőrzött műsorszámok hónapról hónapra jobban megfeleltek a törvényben megfogalmazott követelményeknek, a segédlet nélkül sugárzott műsorok száma csökkent. Különböző időtartamú részleges felirathiány, aszinkronitás és tartalmi pontatlanság előfordult. A legtöbb hibát továbbra is a nem felvételről közzétett, „élő” műsoroknál tapasztalták, amelyeknek a feliratozása változó minőségben valósult meg a különböző csatornákon. A teljes elemzés a héten elérhető lesz a Médiatanács honlapján.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI-orientált 2024 után további AI fejlesztések az SAP-nál

Az SAP legújabb fejlesztései tovább bővítik az ügyfelek számára az SAP generatív mesterséges intelligencia-megoldását, a Joule-t, amely mostantól az SAP portfólió funkcióinak több mint 80 százalékába beépült. Ennek révén a felhasználók gyorsan és egyszerűen, természetes nyelven végezhetik el a legfontosabb feladataikat. A Joule több mint 1300 új funkciója többek közt azt is lehetővé teszi, hogy mobiltelefonos csevegést indítva kapjon egy felhasználó betekintést a legfrissebb üzleti adatokba vagy hagyjon jóvá egy folyamatot.

2025. február 12. 18:16

Díjazták az ELTE-n folyó tehetséggondozói munkát

Az ELTE Informatikai Kar és a Neumann Társaság (NJSZT) is elismerő oklevelet kapott a 2024. évi Nemzetközi Informatikai Diákolimpián (IOI) és a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián (CEOI) eredményesen szereplő tanulók felkészítésének támogatásáért. Az oklevelet Horváth Zoltán tanszékvezető egyetemi tanár, az ELTE Informatikai Intézet igazgatója vette át Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkártól.

2025. február 12. 16:38

Rekordnézettséget hozott a Super Bowl Magyarországon

Az amerikaifutball rajongók ünnepének számító NFL-döntő a világon mindenütt az adott év egyik legnézettebb sporteseményének számít, és ez így volt Magyarországon is: a Network4 műsorfolyama kiemelkedően sok nézőt vonzott a képernyők elé, sőt, az egyik fővárosi mozi is a Philadelphia Eagles – Kansas City Chiefs meccstől volt hangos.

2025. február 12. 15:04

Úttörő szimulátor megoldások a Thermaltake-től

A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája, két új, úttörő terméket mutatott be: a G6 Direct Drive versenykormány csomagot és a GM5 3DOF mozgatórendszert. Ezek az innovatív rendszerek a verseny- és a repülőgép-szimulátorok rajongói számára nyújtanak páratlan realizmust, pontosságot és elmerülést. A fejlett mozgásvezérléssel és precíz tervezésű alkatrészekkel ezek a rendszerek valósághű élményt és versenyelőnyt kínálnak a játékosoknak és a szakembereknek. A tervezés biztosítja a zökkenőmentes, érzékeny visszajelzést, ezáltal növelve a pontosságot és a teljes mértékben magával ragadó élményt.

2025. február 12. 13:20

Hogyan építsünk fenntartható üzleti jövőt Majka példája nyomán?

Egyre több vállalkozás panaszkodik arra, hogy csökken az ügyfelei száma, ikonikus üzletek, cégek húzzák le a rolót. Egy friss felmérés szerint többek között a visszautasítástól való félelem és a modern, digitális marketing hiánya is oka a kudarcoknak. A szakértő szerint Majka a jó példa arra, hogyan lehet hosszú távon fenntartható üzleti sikert építeni.

2025. február 12. 11:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44