Élőben sugározták az adást az ASTRA műholdon keresztül az LG OLED TV-kre
Az LG Electronics és a SES az OLED tévék innovatív 4K High Frame Rate — azaz magas képfrissítési rátájú — műsorszórási technológiáját mutatta be a SES Iparági Napok tizedik évfordulóján, Luxemburgban.
A 4K HFR tartalmakat az ASTRA műholdon keresztül, élőben közvetítették és a HFR szoftver egyik prototípusának segítségével jelentek meg az LG OLED TV-ken. A bemutatón a 4K HFR műsorszórás következő generációs, kiemelkedő képminőségéről saját szemükkel győződhettek meg a látogatók.
A HFR egy olyan új közvetítési technológia, amely akár a tartalomsugárzás maximumát jelentő másodpercenként 120 képkockás képfrissítési ráta (frames per second – FPS) alkalmazásával tovább javítja a 4K Ultra HD képminőséget. A jelenleg elérhető technológiák nagy többsége ezzel szemben csak az 50 FPS rátájú tartalmakat támogatja. A megnövelt FPS ráta főleg a gyors mozgások képi feldolgozása esetén, például spotközvetítéseknél nyújt minden korábbinál élethűbb, akadozásmentes képet, miközben kiküszöböli az olyan, a hagyományos televízióknál tapasztalható képminőségi hibákat, mint amilyen az elmosódás vagy a vibrálás.
Mindeközben a kijelzőgyártók, a globális műsor- és tartalomszolgáltatók már az Ultra HD evolúció második szakaszának megnyitására készülnek a DVB UHD-1 Phase 2 specifikációval, amely a 4K HFR technológiát is tartalmazza. Az UHD-1 Phase 2 szabvány olyan egyéb élvonalbeli technológiákat is magába foglal, mint a magas dinamikatartományú (High Dynamic Range – HDR) képmegjelenítés és a Next-generation Audio (NGA) hangminőség.
„Alig várjuk, hogy megmutathassuk, milyen kiválóan működnek az LG OLED televíziói a 4K HFR és egyéb magas minőségű tartalmak platformjaként” — mondta Sam Kim, az LG szórakoztatóelektronikai üzletágának szenior alelnöke és televíziós termékfejlesztési vezetője. „Az LG elkötelezte magát amellett, hogy a legfrissebb tévés technológiákat kínálja a fogyasztóknak szerte a világon. A magas képfrissítési rátájú tartalmakat élőben is látni kell az OLED tévéinken, hogy magunk tapasztaljuk meg, valóban létezik ilyen kiemelkedő képminőség. Ahogy a 4K HFR tartalmak megjelennek az OLED készülékek képernyőin, az ASTRA műhold valós idejű közvetítésében, a legjobb példa arra, hogyan lépjük át a televíziózás korábbi technológiai korlátait.”
„A SES folyamatosan fejleszti az Ultra HD technológiát, az Iparági Napok pedig mindig kiváló lehetőséget adnak az új televíziós technológiák demonstrálására” — mondta Thomas Wrede, a SES új technológiákért és szabványokért felelős alelnöke. „A HFR technológia fontos lépés lesz az Ultra HD műholdas adások minőségének javításában, főleg a sportesemények és az élő televíziós közvetítések sugárzásánál. Kapcsolatunk az LG Electronics-szal kiemelkedően fontos a műsorszórási és televíziós technológiák továbbfejlesztése és a jövő lehetőségeinek feltárása szempontjából. Megtisztelő számunkra, hogy együtt dolgozhatunk az LG-vel egy ilyen jelentős fordulópontot képviselő innováción.”
Kapcsolódó cikkek
- Tévénézési Guinness-világrekord az LG OLED TV-maratonon
- Hátulról is látható az LG szupervékony OLED kijelzőjének képe
- Értékelték az LG webOS 3.5 platform személyes adatvédelemben nyújtott kiemelkedő képességeit
- Magyarországra érkezik az LG G6
- Az LG K sorozatának két új tagja már elérhető a szolgáltatóknál
- A G6 okostelefon májusban érkezik a magyar piacra
- A nagyméretű fényinstalláció az LG emberközpontú innovációit ünnepli a világ legnagyobb dizájn showján
- A Netflix az LG HDR-képes UHD TV készülékeit ajánlja mindazoknak, akik a tévézés igazi élményére vágynak
- A Milánói Design Héten együtt ünnepli az LG és Tokujin Yoshioka az életünket jobbá tevő innovációt
- Megérkezett az úttörőnek számító képernyőformátumú LG FullVision G6 telefon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.
Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
Új képzésekkel egészítette ki „EcoXpert Partner Program” kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.
A dentsu bemutatta a 2025-ös év 10 fő médiatrendjét
A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózat idén 15. alkalommal tette közzé immár hagyományosnak számító elemzését a következő évre várható médiatrendekről. A „The Year of Impact” címet viselő kiadvány, amelynek összeállításában a dentsu médiaügynökségeinek, a Carat, a dentsuX, illetve az iProspect cégek szakemberei vettek részt a világ minden tájáról, tíz fő médiaipari tendenciát azonosít be, amelyek négy átfogó témakör köré csoportosíthatók: (1) a generatív mesterséges intelligencia (AI) valós hatóerővé vált, (2) a történetek egyre kiterjedtebb stratégiai szerepet kapnak, (3) felértékelődik a minőség, illetve (4) a technológia és az alkalmazási szokások eltérően oszlanak meg a különböző régiókban.
Zsákutcába kerülhet az AI a Corvinus kutatása szerint
A nagy nyelvi modellek, mint például a ChatGPT elterjedése valójában egyre csökkenti a nyilvános tudásmegosztást az online kérdezz-felelek platformokon, s ezzel megnehezítheti a jövőbeli modellek képzését – erre jutott a Budapesti Corvinus Egyetem frissen publikált tanulmánya.
Összefogtak a jövőért az ipar, a tudomány és a művészetek képviselői
Járműveink, városaink és közlekedési rendszereink fenntarthatósága olyan integrált megközelítést kíván, amelyben az ipar, a természet- és társadalomtudományok, valamint a művészetek képviselői egymással összefogva keresik a válaszokat a jövő kihívásaira. Ez a gondolat hívta életre a Kognitív Mobilitás 2024 konferenciát, amelyet október 7–8-án tartották a Bosch Budapest Innovációs Kampuszon, a magyarországi Bosch csoport szakmai védnöksége mellett.